וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה אופי במעט כסף: אבי אפרתי טועם את החדשים של יקב כרמל

12.9.2018 / 16:00

אבי אפרתי טועם את שבעת היינות החדשים של יקב כרמל, היקב הגדול בישראל, ופוסק כי מדובר ביינות טובים המיטיבים לשקף את ההשקעה הרבה של כרמל באיכויות, בכל הרמות

יין אדום. ShutterStock
לחיים/ShutterStock

השבוע בטעימה יינות חדשים של היקב הגדול בישראל - כרמל. שבעה יינות בטעימה והם מייצגים את הסדרות הייחודיות יותר של היקב - אלו שאינן נמכרות ברשתות השיווק אלא בחנויות או מסעדות, בכמה רמות מחיר. שני יינות מסדרת VATS, שניים מסדרת ויניארדס, שניים מסדרת סינגל ויניארד ו"כרמל מדיטרניאן" הגבוה.

אלו יינות טובים המיטיבים לשקף את ההשקעה הרבה של כרמל באיכויות, בכל הרמות. שני יינות סדרת VATS - בלנד לבן חצי יבש ובלנד אדום, מצוינים כתמיד. הם מיטיבים לבטא איזוריות ומספקים הרבה אופי במעט כסף. מבין יינות סדרת "ויניארדס" בולט "ויניארדס, סוביניון בלאן צפון הגולן 2016", באיזונו הרב. "ויניארדס, סירה-מורבדר, מרום הגליל 2014" מאוזן פחות, נוטה לעומס ומתיקות והוא היין היחידי הטוב פחות בטעימה.

שני יינות סינגל ויניארד בטעימה: "סינגל ויניארד, כרם קאיומי ריזלינג 2016", שממשיך ברצף האיכויות מתוצרת הכרם הצפוני המצוין, מהיחידים כאן מהם ניתן להפיק ריזלינג ברמה גבוהה; ו"סינגל ויניארד, כרם אדמון קברנה סוביניון 2013", שמספק את הסחורה בכל מובן.

"כרמל, מדיטרניאן 2014", הגבוה יותר, שסוגר את הטעימה הוא בלנד ים תיכוני מרובה זנים, עשיר, מורכב, מאופק ומספק מאד.

בכל הסדרות מקדם התמורה לכסף גבוה באמת. ניכר שכרמל עושים מאמץ ניכר כדי לא למכור יינות יקרים. היינות הללו מבטאים את עבודתו המרשימה של ליאור לקסר - היינן הראשי של כרמל ב-12 השנים האחרונות, שסיים לאחרונה את עבודתו ביקב. לקסר הוא היינן שהעביר את כרמל פאזה, ליקב שמפיק יינות איכות מובהקים. צריך לקוות שהליכתו לא מסמנת שינוי אוריינטציה ביקב ומעבר לייצור יינות בסיס בעיקר. כרמל הוא לא רק עסק כלכלי, הוא גם מוסד מקומי ועוגן משמעותי של תעשיית היין בארץ. השוק זקוק ליינות בסיס איכותיים, כמו שמיטיבים בכרמל לעשות בשנים האחרונות, אבל גם ליינות ייחודיים ומושקעים יותר. אם לא נראה יינות כאלו מכרמל, או אם נקבל הרבה פחוץ מהם, יילך היקב ויאבד את מקומות הייחודי בתרבות היין המקומית. חבל שכך. לחיים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully