וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורט בלאק אאוט 3 שכבות של קפולסקי

ההתרגשות מהקאמבק של קפולסקי עדיין לא שככה, ובנו הוא עורר חשק עז לעוגת הטורט העשירה והגבוהה של הקונדיטוריה, מצופה כהלכתה בהרבה קצפת עם שוקולד, אז השגנו את המתכון, והאמת זה יותר פשוט ממה שדמיינו

טורט בלאק אאוט. אנטולי מיכאלו,
עומדת לכבוש אתכם. טורט בלאק אאוט/אנטולי מיכאלו

סברינות אישיות מעוטרות קצפת צחורה, עוגת היער השחור ועוד ועוד ענני שמנת המכסים שלל קינוחים מבעד לויטרינה מצודדת, אין ספק שלא סתם הוכתרה קפולסקי במשך השנים כמלכת הקצפות והשונטי.

לכבוד יום הקצפת הבינלאומי שיחול ביום שבת הקרוב (5 בינואר) והקאמבק המרגש של רשת קפולסקי (כי בינינו מי יכול על להתנגד להררי שמנת מוקצפים?), זכינו לשיעור בהכנת עוגת טורט עשירה מצופה כהלכתה בהרבה קצפת עם שוקולד, והאמת זה הרבה יותר פשוט ממה שדמיינו.

מתכון לטורט בלאק אאוט

טורט בלאק אאוט. אנטולי מיכאלו,
הרבה יותר פשוט ממה שנדמה. טורט בלאק אאוט/אנטולי מיכאלו

כמות: לעוגה בקוטר 24 ס"מ
זמן: 60 דקות הכנה (לא כולל הכנת השונטי 24 שעות מראש)
דרגת קושי: בינוני

עוד באותו נושא

הדובדבן שבקצפת: סניף ראשון של רשת קפולסקי המתחדשת

לכתבה המלאה

מצרכים:

לטורט:
5 ביצים
1/2 כוס סוכר
3 כפות שמן
40 גרם שוקולד מריר מומס
3/4 כוס קמח
1 כף קקאו גדושה
1 שקית אבקת אפייה

לשונטי שוקולד:
2 חבילות שמנת מתוקה (500 גרם)
3 כפות סוכר
100 גרם שוקולד מריר קצוץ
100 גרם שוקולד חלב קצוץ

לסירופ להרטבת הטורט:
1/2 כוס סוכר
1 כוס מים

אופן ההכנה:

1. מכינים את השונטי יום לפני: מרתיחים בסיר את השמנת והסוכר, שופכים מעל השוקולדים הקצוצים ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד וחלק. מכניסים התערובת למקרר ללילה על מנת לתת לה להתייצב .

2. בסיס העוגה: במיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים את הביצים והסוכר יחד במהירות גבוהה כ-5 דקות לערך, עד לקבלת קצף במרקם תפוח ואוורירי.

3. ממיסים את השוקולד יחד עם השמן במיקרוגל בפולסים של 30 שניות ומוסיפים בזרם דק לביצים המוקצפות במהירות ערבול איטית.

4. מנפים את הקמח עם אבקת האפייה והקקאו לקערה ומוסיפים לתערובת הביצים והשוקולד בתנועות קיפול בעזרת מרית.

5. יוצקים את התערובת לתבנית אפיה גדולה מרופדת בנייר אפייה ומשטחים לגובה אחיד של 1-1.5 ס"מ (במידה והתבנית לא מספיק גדולה מחלקים את התערובת לשני מגשי אפיה) אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 170 מעלות למשך 14 דקות. לבדיקת מצב העוגה, ניתן להיעזר בקיסם או מגע -חשוב שיהיה יבש למגע.

5. הסירופ: מרתיחים יחד את מרכיבי הסירופ ומצננים עד השימוש.

6. ההרכבה: קורצים מהטורט 3 עיגולים בקוטר 24 ס"מ בעזרת רינג או תבנית עגולה. מקציפים את מחצית מקרם השונטי שהכנו יום קודם, לקרם יציב (היציבות נמדדת על ידי כך שמרימים את מטרפת המיקסר עם חלק מהקרם - הקרם צריך להישאר על המטרפה ולא לטפטף). מרטיבים כל אחת משכבות הטורט בסירופ המצונן ומתחילים לסדר בשכבות: טורט, שונטי, טורט, שוטני טורט- מומלץ להרכיב את העוגה בתוך הרינג או התבנית. מכניסים למקפיא לשעה.

7.מקציפים את מחצית הקרם השניה, מוציאים בזהירות את העוגה החצי קפואה מהתבנית, מצפים אותם בקרם ומחליקים. מזלפים בצנתר כוכבי רוזטות לקישוט. ניתן לעטר את העוגה גם בשברי שוקולד , סוכריות צבעוניות, שברי עוגיות או כל קישוט אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully