וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות אדגה מונטה ברנקו מפורטוגל

9.1.2019 / 14:30

אבי אפרתי לוגם מיינות אדגה מונטה ברנקו מפורטוגל, יינות נגישים אשר יתאימו גם ללוגמים פחות מנוסים, ללא פשרה באיכות. אוהבי יינות ים תיכוניים יהנו מאד מכל יינות היקב הזה, בלי להוציא המון

לחיים עם כוסות מלאות יין. ShutterStock
לחיים!/ShutterStock

היום בטעימה יינות אדגה מונטה ברנקו (Adega Monte Branco) מפורטוגל. יקב מונטה ברנקו ממוקם באסטרמוז' שבאלנטז'ו (Alentejo), דרום פורטוגל. הוא פועל עשור ומוביל אותו היינן לואיש לורו, בנו של מיגל לורו - בעליו של יקב קינטה דה מורו המוכר.

היינות של מונטה ברנקו נגישים. יהנו מהם גם לוגמים מנוסים פחות, שחלק מיינות פורטוגל הנחשבים מדברים אליהם פחות. הנגישות מתקיימת ללא כל פשרה באיכות. כמו תמיד כשמדובר ביינות מפורטוגל, מקדם התמורה לכסף נהדר. כל חמשת יינות הטעימה מתומחרים הרבה מתחת לממוצע המקובל ליינות מיובאים מקבילי איכות. יינות הבסיס מתאימים להפליא ללגימת כוסות איכותית במסעדות. היינות הגבוהים יותר- "אלנטו טינטו ריזרבה" ו"מונטה ברנקו" הם ממוצלחי היינות על המדף בקבוצת המחיר שלהם. אוהבי יינות ים תיכוניים יהנו מאד מכל יינות היקב הזה, בלי להוציא המון. ניתן להשיג אצל היבואן בטלפון 050-3100744 (יש משלוחים). לחיים!

Adega Monte Branco, Alento Branco 2017

Alento Branco 2017. יח"צ,
Alento Branco 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% ארינטו (Arinto), 40% אנטאו וואז'(Antao Vaz) ו-10% רופיירו (Roupiero). צבע זהוב מעט חיוור. אף פירותי (לימון) ומינראלי. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: ירקות, פסטות, כריכים.

דבר המבקר: שילוב נעים במיוחד של פרי ומינראליות, איזון ראוי, קלילות, חדות ודיוק. כייף של יין לכל מטרה שמספק תמורה נהדרת לכסף. מצוין למזיגה בכוסות במסעדה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשבע מילים: מטובי הלבנים היבשים מתוני התמחור על המדף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

Adega Monte Branco, Alento Branco Reserva 2017

Alento Branco Reserva. יח"צ,
Alento Branco Reserva/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% ארינטו ו-30% אנטאו ואז'. 5 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ישן בנות 300 ליטר. צבע זהוב קש. באף פרי לבן עדין. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות, דגים.

דבר המבקר: פרי טוב, רעננות רבה, שימוש נהדר בעץ שמותיר נוכחות פרי עדין, קלות ורעננות. מלא יותר מהיין הקודם אבל נשמר היטב מחמאתיות ושמנתיות. מינראליות מקסימה ושפע איכויות יוצא דופן בהתחשב בתמחור.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: לבן גבוה אמיתי עם עודף ממאה.

Adega Monte Branco, Alento Tinto 2016

Alento Tinto 2016. יח"צ,
Alento Tinto 2016/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 40% אראגונז (Aragonez), 40% טרינקדיירה (Trincadiera), 10% אליקנטה בושה ((Alicante Bouchet ו-10% טוריגה נסיונל ((Touriga Nacional. ללא עץ. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל. 14% כוהל בנפח.

כמה? 73 שקלים.

הכי מתאים ל: "על האש".

דבר המבקר: קל, בסיסי, כפרי, אדמתי, מתובל. יין שבסיסו מסורתי אך מתכתב במידת מה גם עם תפיסה מודרנית יותר. יין שאפשר ללגום בכל מזג אוויר, גם חם. אפשר להגישו גם מצונן מעט.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: אדום קל ונגיש.

Adega Monte Branco, Alento Tinto Reserva 2014

Alento Tinto Reserva 2014. יח"צ,
Alento Tinto Reserva 2014/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 40% אראגונז, 40% אליקנטה בושה, 10% טוריגה נסיונל ו-10% סירה. שנת התיישנות אחת בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום מעט סגלגל. באף שפע תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 124 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים. צלעות טלה.

דבר המבקר: 4/5 (טובה מאד).

תמורה לכסף: יין ים תיכוני מאד, עם נוכחות תיבול משמעותית ומבע מאופק. חמיצות טובה מאזנת פרי רב נוכחות אך לא מוגזם. קטיפתיות נעימה, אלגנטית אבל לא חנפנית מידי. יין נגיש אבל עתיר איכויות. מקדם גסטרונומי מוצלח במיוחד.

בארבע מילים: יין סטייקים מוצלח במיוחד.

Adega Monte Branco, Monte Branco 2013

Monte Branco 2013. יח"צ,
Monte Branco 2013/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% אליקנטה בושה ו-30% טוריגה נסיונל. שנת התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנות 300 ליטר, 80% מהן חדשות. צבע אדום סגלגל. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 197 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות, סטייק מיושן על עצם.

תמורה לכסף: 4.5/5 (197 שקל זה לא מעט אבל יין ברמה הזו, מארץ מוצא מפונפנת יותר היה עולה 300).

דבר המבקר: פרי טוב, תיבול מוחשי, חמיצות נהדרת, מינראליות, אלגנטיות רבה ללא עומס יתר, איפוק, גסטרונומיות, שפע אופי. יין לא פחות מנפלא שאילו היה מגיע מארץ יין אחרת - תחשבו צרפת או איטליה - תמחורו היה מתקרב ל-300 שקלים לפחות. פוטנציאל התיישנות בן 8-10 שנים בתנאי אחסון טובים.

במילה אחת: נפלא!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully