וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות אישיים: מיה לוצ'ה ולהט

30.1.2019 / 18:00

השבוע בטעימת יין בצירי 2017 של להט וארביב, יינות במהדורות קטנות ומוגבלות

יין אדום. ShutterStock
יין אדום/ShutterStock

איתי להט וקובי ארביב הם שמות ידועים בתעשיית היין המקומית. להט הוא יועץ יין ותיק שחתום על פרויקטים משמעותיים ומוערכים בתעשייה. ארביב משמש כיינן ראשי (לצד גיל שצברג) ביקב רקנאטי הגדול והמוערך. שניהם מייצרים יינות אישיים המיוצרים בהיקף קטן. להט מייצר, תחת תוית הנושאת את שם משפחתו, יין לבן ואדום בכל שנת בציר. ארביב מייצר, ביקב הגראז' הזערורי מיה לוצ'ה, הממוקם על גג בית הוריו באור עקיבא, יינות אדומים בעיקר.

השבוע בטעימה בצירי 2017 של להט וארביב. להט משחרר בימים אלו את "להט לבן 2017" על בסיס זנים ים תיכוניים המחוזקים בסוביניון בלאן, והוא לא פחות ממצוין. בעיני, מדובר באחד הלבנים היותר טובים שנוצרו בישראל בשנים האחרונות. ארביב משחרר שלושה יינות אדומים משנת הבציר האחרונה: בלנד ים תיכוני (קריניאן-סירה-מרסלן) ושני זניים - סירה ומרסלן. ארביב עובד בשנים האחרונות עם שזרות הענבים, הנוכחים בוריאציות שונות בהליך התסיסה. אי אפשר להתעלם מנוכחותה של הטכניקה ביינות, באופי החד משמעי שהיא מעניקה להם. הבלנד עגול ונגיש, יין הסירה רך, מאופק ומצוין והמרסלן עודו מעט סגור אבל הפוטנציאל הגלום בו רב. ארבעה יינות שווים, משני ייננים שווים.

כל היינות הופקו במהדורות קטנות ומוגבלות ולמעוניינים כדאי לשים עליהם יד בהקדם. את יינות להט ניתן להשיג במנו וינו, דליקטסן וחוות צוק בתל אביב, ברוזנר כפר סבא וב"בקבוקים", טבעון. את יינות מיה לוצ'ה בגי'אקונדה, יינות וטעמים, חוות צוק ובחנויות "דרך היין". לחיים!

להט לבן 2017. יח"צ,
להט לבן 2017/יח"צ

להט לבן 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 63% רוסאן, 27% ויונייה ו-10% סוביניון בלאן מכרם ראש צורים בהרי ירושלים. חלק מהענבים עברו סחיטה באשכולות שלמים וחלקם כבישה וקירור מיידי. נעשה שימוש בנוזל החופשי (free run) בלבד. 10 חודשי התיישנות על המשקעים בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשר לבן.

דבר המבקר: מאז הושק, "להט לבן" הוא מהלבנים המקומיים האהובים ביותר על כותב שורות אלו. הסגנון הברור, האיזונים שמצליח היינן איתי להט ליצור ביין, הפרי המצוין והלא מוגזם; כל אלו ועוד הפכו את היין הזה לאיכותי במיוחד. לגימה מהנה במיוחד של "להט לבן" החדש, בלי להותיר טיפה בבקבוק, ברור שהיין הנוכחי הוא המאוזן והשלם ביותר של להט עד כה. חומצה נהדרת, מינראליות, תיבול מקסים, ניקיון. מרגישים היטב את נוכחותו המובחנת של כל אחד מהזנים והחיבור ביניהם כולו איזון מצוין. רק תנו לו חצי שעת נשימה לפחות אחרי חליצת הבקבוק ואל תלגמו אותו קר מידי. קור סוגר את מורכבותו, מעלים את הניואנסים לטובת יתר פרי. יין מצוין.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד, אפילו בהשוואה ליינות מיובאים מקבילי מחיר, שלרוב לא סופרים ממטר יין לבן מקומי במונחי תמורה לכסף).

בשש מילים: מטובי הלבנים שנעשו בשנים האחרונות בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קריניאן-סירה-מרסלן 2017. יח"צ,
קריניאן-סירה-מרסלן 2017/יח"צ

מיה לוצ'ה, קריניאן-סירה-מרסלן 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סירה מכרמים בגליל העליון ושפלת יהודה. חלק מהפרי תסס עם השזרות (חלקם כאשכולות שלמים וחלקם עם שזרות הפרי שהוספו חזרה לתסיסה לאחר ההפרדה). כל זן תסס בנפרד והתיישן כתשעה חודשים בחביות עץ אלון מבורגון. חודשיים נוספים של התיישנות כבלנד. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קדירות.

דבר המבקר: בלנד הזנים הים תיכוניים הוא העגול והקומוניקטיבי מבין שלושת האדומים מבציר 2017 של היינן קובי ארביב במיה לוצ'ה. פרי נעים, שופע וטוב, חומצה נעימה, שפע תבלינים ופינות מעוגלות בעליל הופכות אותו לידידותי גם לחובבי יין מנוסים פחות.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: המיינסטרימי מבין יינות מיה לוצ'ה.

סירה שזרות 2017. יח"צ,
סירה שזרות 2017/יח"צ

מיה לוצ'ה, סירה שזרות 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סירה מהגליל העליון. שני שלישים מהענבים תססו עם השזרות (חלקם כאשכולות שלמים וחלקם עם שזרות הפרי שהוספו בחזרה לתסיסה לאחר ההפרדה). 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון מבורגון. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי אדום, מעט שחור ושפע תבלינים. גוף מלא. 13% כוהל בנפח. היין בוקבק ללא סינון.

כמה? 160 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קדירות טלה וכבש. סטייקים.

דבר המבקר: נוכחותה של העבודה עם שזרות ביין הזה דומיננטית עד מאד. יש בו ביטוי עמוק ורב נוכחות לפרי; וכמה שהפרי הזה נהדר. גם לעבודה עם העץ יש כאן משמעות של ממש. האיפוק של נוכחותו משמעותי ביותר. התוצאה היא יין סירה ים תיכוני מאד, עם פרי, תיבול ואדמתיות כפרית ניכרת מחד; ומאידך, יש בו רכות ואיפוק רבים, לצד אלגנטיות. יין מצוין. פוטנציאל התיישנות בן 9-10 שנים בתנאי אחסון טובים.

תמורה לכסף: 4/5 (לא זול אבל למי שיודע להעריך את איכויותיו היין הזה מספק אחלה תמורה בהשוואה למקבילי המחיר המקומיים).

בארבע מילים: סירה מקומי איכותי במיוחד.

מרסלן אשכולות שלמים 2017. יח"צ,
מרסלן אשכולות שלמים 2017/יח"צ

מיה לוצ'ה, מרסלן אשכולות שלמים 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי מרסלן מהגליל העליון שתססו כאשכולות שלמים. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון מבורגון. צבע אדום עמוק. אף מתובל במיוחד. גוף מלא. 12.5% כוהל בנפח. בוקבוק ללא סינון.

כמה? 170 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, תבשילי קדרה על בסיס בקר וכבש.

דבר המבקר: החיך פירותי מהאף. הפרי טוב. חמיצות טובה. שפע תבלינים. איפוק נאה. מעט סגור עדיין. מאידך, ברור מאד יש כאן את כל הסימנים לכך שמדובר ביין מוצלח במיוחד. שנה בבקבוק תשחרר ממנו שפע איכויות. 750 בקבוקים בלבד הופקו מהיין הזה. לאוהבי יינות הז'אנר שווה לקנות ולהניח להתיישנות.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בחמש מילים: קנו והתאפקו לשנה לכל הפחות.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully