וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 55 שנה: מסעדת השקד נסגרת

5.2.2019 / 11:20

בסוף השבוע האחרון היא עוד עבדה כרגיל, אבל היום השקד, מסעדת הדגים הוותיקה, סוגרת דלתות בפעם האחרונה, אחרי 55 שנות פעילות

השקד. צילום: אנטולי מיכאלו,
ארוחה קלאסית במסעדת השקד/צילום: אנטולי מיכאלו

אל הרשימה המתארכת של מסעדות ותיקות שנסגרו תחת עול ההיטלים והמסים מצטרפת היום מסעדת השקד הוותיקה מרחוב החשמונאים בתל אביב. לאחר שעבדה כרגיל בסוף השבוע האחרון, וללא התראה מקדימה, דלתות המסעדה נותרו סגורות היום ושלט "סגור" נתלה עליהן.

מסעדת שקד היא אחת המסעדות הוותיקות שתמיד היו מלאות בלקוחות נאמנים. אבל בשנה האחרונה עברה המסעדה טלטלה בעקבות בניית מגדלי גינדי ולאחר מאבק משפטי אל מול עיריית תל אביב נאלצה להעתיק את מיקומה ההיסטורי, מאז פתיחתה ב-1964, אל העבר השני של רחוב החשמונאים בתל אביב. למרות זאת נשארה המסעדה מלאה והיה נדמה שהמהלך לא פגע בפעילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים שלו במסעדת השקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מסעדת השקד הקימו אסתר ואברהם שולביץ, כשעיקר התמחותה דאז היה אוכל יהודי ביתי, מזרח אירופאי. ברבות השנים, בנם חיים שלו, הפך את השקד למסעדת דגים ופירות ים כשהוא שומר על המוניטין שהוריו יצרו של אוכל איכותי וטוב. הסגירה הפתאומית של המסעדה הגיעה כנראה לאחר תקופה שבה נאלצה המסעדה להתאים את עצמה לחוקים החדשים בענף ולדרישות מצד העובדים.

סגירתה של מסעדת השקד, 55 שנה אחרי פתיחתה, מצטרפת לסטטיסטיקה עם סגירתן של עוד מסעדות ותיקות כמו אורנה ואלה שפעלה כ-25 שנה ברחוב שינקין, בליני שפעלה כ-24 שנה בנווה צדק, עד העצם שפעלה כ-30 שנה בהרצליה, ננוצ'קה שפעלה 16 שנה ברחוב לילינבלום בתל אביב, ועוד רבות וטובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully