וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי על יינות פלדשטיין

20.2.2019 / 15:20

אבי אפרתי לוגם מיינות פלדשטיין, יקב בוטיק מקומי - יינות לבנים השומרים על ניקיון, דגשי זניות וקו ברור של איפוק

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
יין לבן/ShutterStock, ShutterStock

קשה להפריז בתיאור ההערכה לה זוכה היינן אבי פלדשטיין בתעשיית היין המקומית. פלדשטיין, אחד מותיקי הפעילים בתחום, שחתום על לא מעט יינות איכות, מוביל בשנים האחרונות יקב בוטיק הנושא את שמו. הטעימה השנתית של יינותיו, מבצירים חדשים ומתיישנים, חושפת איכות ברורה. יותר מהכל נדמה שהיקב הקטן עובר תהליך של התגבשות והתייצבות. אמנם עדיין מייצרים שם הרבה מאד סוגי יין בהתחשב בכך שמדובר ביקב קטן, אבל החיך פוגש בבירור ביטויים ברורים של התמקדות. בטעימה הנוכחית הדגש הוא על יינות לבנים שרובם ככולם שומרים על ניקיון, דגשי זניות וקו ברור של איפוק, על אף השימוש התכוף בעץ. לכל יינות פלדשטיין שבטעימה - צעירים כמתיישנים - מקדם אופי ברור. הם לא נועדו לשאת חן בעיני כולם אלא לבטא תפיסת עולם מקצועית וטעם ברור. טוב שכך. כמו כל יקבי הבוטיק בארץ, זול זה לא. כמו בטובים שבהם - על איכות משלמים. כן ירבו כאן יקבים מהסוג הזה. לחיים!

פלדשטיין, רוזה-גרנאש 2015. יח"צ,
פלדשטיין, רוזה-גרנאש 2015/יח"צ

פלדשטיין, רוזה-גרנאש 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס גרנאש. תסיסה באמצעות שמרים משני סוגים. צבע ורוד. באף פרי אדום .גוף קל 12.2% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: פתיחים, סלטים, כריכים, פיקניק.

דבר המבקר: פרי טוב, לא עמוס מידי ולא מתוק כלל. מקדם יובש נאה ומידה של מינראליות. רוזה שסוחב בבירור לסגנון ים תיכוני, דרום צרפתי ומצליח לעשות זאת היטב.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טוב בהחלט בהשוואה למקבילות הז'אנר והאיכות המקומיות).

בשלוש מילים: רוזה, כמו שצריך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלדשטיין, שלם 2014/2015. יח"צ,
פלדשטיין, שלם 2014/2015/יח"צ

פלדשטיין, שלם 2014/2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: כ-60% ויונייה מהרי יהודה בצירוף סוביניון בלאן ורוסאן, שניהם מהגליל העליון ודבוקי מעמק אלונה. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון מבורגון. צבע זהוב. באף פרי לבן ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים ובשרים לבנים. אוכל ים תיכוני.

דבר המבקר: הרבה מאד ארומאטיות מהיוונייה, גוף וניקיון שמוסיף הסוביניון ונגיעות פרי ואדמה מהרוסאן. בלנד מאוזן, מאופק וראוי מאד, שילווה בהצלחה קשת מנות ים תיכוניות רחבה.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: בלנד ים תיכוני ראוי מאד.

פלדשטיין, סוביניון בלאן 2016. יח"צ,
פלדשטיין, סוביניון בלאן 2016/יח"צ

פלדשטיין, סוביניון בלאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% סוביניון בלאן מכרם בן זמרה בגליל העליון ו-10% סמיון. תסיסה והתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מבורגון למשך שנה. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני. 13.3% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, צדפות.

דבר המבקר: סוביניון עם התיישנות בחביות שמצליח לשמור על מידת ניקיון וצלילות נאה ביותר. זה אומר שעבודת היינן עם העץ הייתה מאופקת ומושכלת. פרי טוב, לא מוגזם, חמיצות מוצלחת. יין טוב עם מקדם גסטרונומי ראוי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: סוביניון נקי וטוב.

פלדשטיין, סמיון-סוביניון 2014/2015. יח"צ,
פלדשטיין, סמיון-סוביניון 2014/2015/יח"צ

פלדשטיין, סמיון-סוביניון 2014/2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% סמיון והיתר סוביניון בלאן מהרי יהודה ורמת דלתון. 12 חודיש התיישנות בחביות עץ אלון מבורגון על המשקעים בבחישה תקופתית. צבע זהוב. באף הדרים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 125 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים.

דבר המבקר: זן בורדולזי קלאסי נתמך ביין הנוכחי בסמיון. אינטנסיבי משמעותית בהשוואה לסוביניון בלאן הזני, נתמך הסמיון, שנסקר קודם. נוכחות משמעותית לפרי, חומצה עדינה, תיבול רב חן, יובש נעים,. יין מלא אופי עם מידה של עומק, שככל יינות הטעימה הזו לא הופך מוחצן עקב השימוש בחביות.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: לבן של אופי.

פלדשטיין, רוסאן 2014. יח"צ,
פלדשטיין, רוסאן 2014/יח"צ

פלדשטיין, רוסאן 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי רוסאן מרמת דלתון בגליל העליון והרי יהודה. 12 חודשי התיישנות על משקעי השמרים בחביות עץ אלון מבורגון, חדשות ומשומשות. צבע זהוב. אף מתובל מאד. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים.

דבר המבקר: נטייה ברורה למינראליות על פני הפרי. תיבול מוחשי. חמיצות נוכחת. גוף בנוי היטב. יין שאסור ללגום קר מידי וכדאי לתת לו חצי שעת נשימה לכל הפחות בטרם הלגימה. מוצלח להפליא וגסטרונומי מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (יקר אבל ראוי מאד).

בארבע מילים: עונג ים תיכוני אמיתי.

פלדשטיין, ארגמן אפסימנטו  2016. יח"צ,
פלדשטיין, ארגמן אפסימנטו 2016/יח"צ

פלדשטיין, ארגמן אפסימנטו 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ארגמן מעמק אלונה. חצי מהפרי עבר ייבוש והותסס על שזרותיו. השאר תסס כשאכולות שלמים. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון פורטוגזי. צבע אדום סגלגל. אף שופע פרי ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 185 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות בשרים ים תיכוניות.

דבר המבקר: על זן הארגמן, הכלאה ישראלית בין קריניאן לזן הסוזואו הפורטוגזי, חתום בלעדית אבי פלדשטיין, שעשה זאת בשעתו ביקב סגל. יקבים מקומיים נוספים עובדים מאז עם ארגמן. לפלדשטיין יש מן הסתם הכי הרבה ניסיון עם הזן. ליין הנוכחי מגע ים תיכוני מתובל ברור לצד נוכחות של פרי חם ושופע. זו בדיוק נקודת המפגש בין הקריניאן הצרפתי לסוזואו הפורטוגזי. יש כאן מתיקות לא עמוסה מידי, הנובעת מהפרי המרוכז (אפסימנטו) ולא מהעץ. לצידה, מגע תבלינים חד משמעי, נימה מינראלית ואיזון טוב הודות לחומצה טובה. יין אקספרסיבי מחד ומאופק מאידך. מקדם גסטרונומי נאה ביותר.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. אמנם יקר אבל אחלה יין).

בשתי מילים: ארגמן במיטבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully