וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירת חובה בעפולה: חומוס חם קליל ולא מפיל

26.2.2019 / 7:45

נסיעה של המונה לעפולה היא סיבה מצוינת לבדוק את סצנת החומוס בעיר, שם הוא מגלה את אחד החומוסים החמים הכי טובים בארץ, כזה שיאפשר לכם לא להרדם בדרך חזרה למרכז

עחומוסיה. קובי רובין, קובי רובין
חומוס חם בעחומוסיה/קובי רובין, קובי רובין

לפני מספר שבועות נכנס למונית שלי קורא חיפאי נאמן, הוא קודם כל שמח שהוא נוסע איתי, אחר כך שאל אם המונית זו העבודה המישנית שלי, זה היה מאוד מחמיא, אבל המונית היא העבודה העיקרית שלי, למרות שטור האוכל חשוב לי לא פחות. אחר כך השיחה התגלגלה לכיוון חיפה, ולשאלה למה אני לא מגיע הרבה לעיר. אני לא חובב גדול של תירוצים, אבל אין ספק שכל עיר שהרכבת עוצרת בה, אפילו המעונבים שבמנכ"לים נוסעים אליה ברכבת, ומוותרים על מונית. אותו הדבר לגבי עפולה. אבל לפעמים יש יוצאים מן הכלל, כמו הפעם.

לא כל יום מגיעים לעפולה, צריך לנצל את ההזדמנות לאכול משהו, בפעם האחרונה שהגעתי לכאן שמתי לב שיש מלחמת חומוסיות באזור העסקים המפותח של העיר, לא קשה לשים לב, כשאתה רואה שלוש חומוסיות בטווח של מאה מטר של רחוב. אז הלכתי על הרחוב ופשוט שאלתי שלושה אנשים שונים איפה ללכת לאכול, או יותר נכון מה החומוסיה המועדפת עליהם, הקשבתי להמלצות והלכתי לעחומוסיה.

אלו היו שעות של בין בוקר לצהריים, בתוך העחומוסיה היו שלל בית ישראל, שני חיילים על פיתה עם פלאפל, נהג משאית רעב מאוד שבדיוק חיסל מנה של חומוס, ועוד שני עוברי אורח שהגיעו לקניות ונעשו רעבים, הצטרפתי לבדיקה של המקום.

עחומוסיה. קובי רובין, קובי רובין
החומוס של עפולה/קובי רובין, קובי רובין

מיד כשנכנסתי זיהיתי את עמוס, בעל המקום, מכניס את החומוס אל תוך המיקסר, ראיתי את האדים של החומוס, הריח כבר נישא בחלל האוויר והחזיק את הרגליים שלי מחוברות חזק לרצפה. מיד זיהיתי שעמוס יודע בדיוק מה הוא עושה, לא טועה בכמויות, יכולתי לטעום את החומוס רק מהריח, הרגעתי את עצמי.

עמוס התחיל להכין לי את המנה (25 שקלים), יש המון חוכמה בהכנה של מנת חומוס מאוזנת וטעימה, הוא שאל אם להוסיף פול למנה, ברור וכמובן, הוא הוסיף את הפול עד שזה דחף את החומוס הצידה, לא פול בהיר למראה, אלא פול חום עם אופי. מאחורי התארך התור, קיבלתי מגש ועליו צלחת וסלסלה של פיתות. "שמאלה פנה, לך לשבת בבקשה" את כל זה הבנתי מהמבט של עמוס לעברי, חייכתי את החיוך המנומס הקבוע שלי והתיישבתי לאכול.

התעמקתי בצלחת שלי בשקט והתענגתי, חיפשתי את החומוס, קודם עם המזלג בנימוס, אחר כך עם הפיתה בפחות נימוס. עמוס מגיש חומוס חם, בדרך כלל חומוס חם הוא לא טעים לדעתי, מתוחכם מידי, אבל החומוס של עמוס קליל, עדין ואוורירי במפתיע, לא כבד בכלל, הפול גם הוא מתובל בעדינות.

היה אפשר להרגיש את הטחינה לאורך כל הטעימה, בדרך כלל בחומוס חם הטחינה הולכת לאיבוד עם החום של החומוס, לא כאן. זה אחד מהחומוסים החמים הכי טובים בארץ. החומוס של עמוס קליל וגם אחר כך לא מפיל, איך הוא עושה את זה? רק עמוס יודע, אנחנו פשוט נחזור לאכול שוב ושוב כשנגיע לעפולה.

עחומוסיה, קהילת ציון 4 עפולה, 04-6597550, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 09:00-21:00, שישי: 09:00-15:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully