וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכויות מדרום עמק הרון

20.3.2019 / 14:35

לאוהבי יינות ים תיכוניים של העולם הישן יותר מכדאי להכיר את היינות הללו

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
יין לבן/ShutterStock, ShutterStock

היינות המיוצרים בדרום צרפת, וספציפית בעמק הרון, מתאימים ככפפה ללגימה בישראל. הן הזנים והן סגנון הייננות המקובל שם הופך את הטובים מביניהם לאופטימליים עבורנו, הן בהקשרי מזג האוויר כאן והן לסוג האוכל. יקב דומיין ד'אוראה (Domaine D'Ourea) ממקום בכפר ואקייראס (Vacqueyras). זהו כפר יין קטן הממוקם פיסית באיזור הנתפס כצפונה של פרובאנס. מבחינת החלוקה לאיזורי יין הוא נחשב לחלק מדרומו של עמק הרון. בצמוד אליו שוכן הכפר ז'יגונדאס (Gigondas) ולא רחוק מהם נמצא גם שאטונף דו פאפ, הממותג יותר.

דומיין ד'אוראה פועל מ-2009 בהנהגת היינן אדיראן רוסטאן (Adrien Roustan). כרמיו משתרעים על 20 הקטאר בארבעה אפלסיונים: קוט דו רון, טייר בושון, ואקייראס וז'יגונדאס.

בטעימה הנוכחית, המרשימה, יינות מארבעת האפלסיונים המשקפים איכות צרופה. בכל אחד מהם ניכר שהוא מיטיב לשקף את הטרואר ממנו הוא מגיע, לכולם מקדם אופי אמיתי ואיפיוני "עולם ישן" אמיתיים.
"טיי בושון" ו"קוט דו רון" הם שני היינות הקלים יותר של הטעימה, שניהם ידידותיים להפליא לימי השמש והחום שבקרוב מאד יפציעו כאן, ולשניהם תועפות איכות ואופי בהתחשב בתמחוריהם המאופקים (70 ו-90 שקלים בהתאמה). "ואקייראס" ו"ז'יגונדאס" הם יינות מאסיביים יותר, כל אחד מהם מצוין לשיטתו. הואקייראס מחבר פרי ותבלינים עם איזונים עדינים, נעימים. הז'יגונדאס מלא עוצמה ומביא מינראליות מקסימה ממש.

לאוהבי יינות ים תיכוניים של העולם הישן יותר מכדאי להכיר את היינות הללו. להשיג בליגורי, קיוסקו ואפיסרי בתל אביב; בביתנ'ס (ביתן אהרן), בית הבירה (תל מונד), ספשיאל רזרב (חיפה) ואצל היבואן - 0528331519. לחיים.

Domaine D'Ourea, Tire Bouchon 2017. יח"צ,
Domaine D'Ourea, Tire Bouchon 2017/יח"צ

Domaine D'Ourea, Tire Bouchon 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 30% גרנאש, 30% קריניאן והשאר אראמון וקונוואז שתססו כאשכולות שלמים. 6 חודשי התיישנות בבטון. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות, עוף, "על האש", נתחי סינטה דקיקים צרובים קלות במחבת.

דבר המבקר: פירותי עד מאד, קל, מאוזן היטב, מתובל. לגמתי את היין הזה בשני מצבים - בטמפרטורת החדר ומקורר מעט. הקירור מיטיב איתו מאד. זה יין אביב וקיץ מלא אופי שתמחורו המאופק הופך אותו ללא פחות ממציאה במונחי תמורה לכסף. מושלם למזיגה בכוסות במסעדה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: יין ביסטרו אולטימטיבי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
Domaine D'Ourea, Cote du Rohne Rouge 2017. יח"צ,
Domaine D'Ourea, Cote du Rohne Rouge 2017/יח"צ

Domaine D'Ourea, Cote du Rohne Rouge 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% גרנאש, 20% סירה, 10% מורבדר ו-10% סינסו מכרמים בואקייראס בקטגוריית קוט דו רון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, מעט שחור ותבלינים. גוף קל. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: קבב, סטייק סינטה, פסטה ברוטבי בשר.

דבר המבקר: קוט דו רון רענן, טוב מאד מסוגו, עם פרי נעים במיוחד, לא עמוס כלל, חמיצות טובה, מגע אדמה קליל ומקדם גסטרונומיות מצוין. כמו קודמו, גם בו יש שפע אופי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בעשר מילים: יין שמתבלט בהשוואה למקביליו על המדף במקדם האופי הניכר שלו.

Domaine D'Ourea, Vacqueyras Rouge 2016. יח"צ,
Domaine D'Ourea, Vacqueyras Rouge 2016/יח"צ

Domaine D'Ourea, Vacqueyras Rouge 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 65% גרנאש, 20% סירה והשאר סינסו, קריניאן ומורבדר מגפנים בוגרות (חלקן בנות כשבעים שנה) בואקייראס. 12 חודשי התיישנות במיכלי בטון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ושפע ניכר של תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי בקר מיושנים על עצם, קדירות בקר וכבש.

דבר המבקר: הפרי הטוב, השופע אך המאופק, של גרנאש דרום צרפתי מגפנים בוגרות, נוכח כאן בכל הדרו. 20 אחוזי הסירה מוסיפים תיבול. חמיצות טובה במיוחד מייצבת את שפע הפרי. יין של איזונים, של כוח מתפרץ מול איפוק. גם הוא, כמו קודמיו רק הפעם בדרגת איכות גבוהה יותר, שופע אופי. פוטנציאל התיישנות בן שבע שנים לפחות. בעוד כשנתיים יהיה טוב אף יותר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה ביחס למקבילי התמחור המיבואים).

בחמש מילים: יין כפר אלגנטי עד מאד.

Domaine D'Ourea, Gigondas 2016. יח"צ,
Domaine D'Ourea, Gigondas 2016/יח"צ

Domaine D'Ourea, Gigondas 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% גרנאש, 20% סירה ו-10% סינסו, מגפנים בנות למעלה מ-40 מגבעות מונטמיריי בז'יגונדאס. 12 חודשי התיישנות במיכלי בטון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ושפע תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 190 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי בקר מיושנים על עצם, קדירות בקר וכבש

דבר המבקר: גם אם עודנו מעט סגור עדיין, קשה לטעות באיכויותיו הבלתי משתמעות של היין הזה. מאסה ברורה; פרי מרוכז, נהדר; המון תבלינים; מינראליות מקסימה, שמשקפת את הטרואר הנהדר של מונטמיריי; וחמיצות מצוינת. יין בשר לא פחות ממצוין שאפשר בהחלט ללגום כבר עכשיו אבל אפילו יתפתח משמעותית בהמשך.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: קנו (שניים לפחות) והתאפקו (שנה לפחות).

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully