וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטיול יצאנו, כלנית מצאנו: איפה אוכלים אחרי סיורי הפריחות?

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

23.4.2019 / 7:00

מנצלים את האביב לטיול צבעוני עם כל המשפחה? אחרי ששוטפים את העיניים בפריחה האביבית המשגעת, חשוב גם לפנק את הקיבה בארוחה מוצלחת - אלו המסעדות שממתינות לכם בסמוך למסלולי הטיול הכי יפים של העונה

פריחת נוריות בחצור. 8 באפריל 2017. ראובן קסטרו
פריחת הנוריות/ראובן קסטרו

האביב הוא העיתוי המושלם לצאת לטיולי פריחה ברחבי הארץ: מזג האוויר הנעים ומרבדי הפרחים העצומים גורמים למאות אלפי ישראלים לצאת מהבית ולחרוש עם תרמיל ומקל את שבילי ארצנו. אך אחרי צעידה של מספר שעות, כשהכריכים שהיו בתיק כבר מזמן חוסלו והשמש מאיימת לשקוע, הבטן מתחילה שוב לקרקר. השלב הזה הוא העיתוי המושלם לארוחה טובה במסעדה איכותית. בכתבה שלפניכם תמצאו חמש מסעדות שממוקמות בסמוך לטיולי פריחה, במיוחד לכבוד האביב. אז בואו נצא לדרך!

מחפשים מסעדה כשרה? לחצו כאן

חוות התבלינים. באדיבות zap rest,
חוות התבלינים בגלבוע/באדיבות zap rest

חוות התבלינים בגלבוע

במרומי הגלבוע תמצאו באביב את אירוס הגלבוע בשיא פריחתו, בעיקר ליד פקועה, בהר גפת ובהר ברקן. לעומת זאת למרגלות הר הגלבוע תמצאו מסעדה כפרית עם נוף מרהיב ואוכל יצירתי העונה לשם "חוות התבלינים בגלבוע". המסעדה הוקמה לפני רבע מאה, ב-1994 על ידי בני הזוג פנינה ויוסי מס, שהגיעו לאזור ב-1982 מחבל ימית.

את המסעדה המהממת בנה במו ידיו יוסי, בזמן שפנינה אשתו, התמחתה בבישול במסעדות יוקרה אצל שפים מובילים באיטליה, ניו יורק וצרפת. האווירה במסעדה חמימה וביתית, האוכל מוקפד ביותר ומהמרפסת ניתן להשקיף על הכרם של משפחת מס, שבו גדלים הענבים המשמשים להפקת יין הבית של המסעדה.

התפריט של חוות התבלינים בגלבוע מצדיק נסיעה מיוחדת למקום, ללא קשר לעונות השנה. אבל עם כל הכבוד למגוון המנות שיעלו על שולחנכם במהלך הארוחה, אין ספק שאת ההצגה יגנוב תפריט הקינוחים: בחוות התבלינים בגלבוע מגישים מנות אחרונות קטנות במחירים נמוכים וכך ניתן להרכיב מגוון שילובים מענגים של קינוחים שונים.

מה בתפריט? "פלאפל" פטריות (כדורי פטריות ובטטה במילוי גבינת עיזים, מטוגנים בציפוי פריך ומוגשים עם טחינה קארי חמצמצה וסלט עגבניות שרי, בצל אדום ובזיל) ו/או ארטישוק במוצרלה (ארטישוק איטלקי, מוצרלה, עגבניות צלויות בקורנית על פונדו גבינות) לראשונה ונקניקיות צ'וריסו עגל (נקניקיות עגל ביתיות צלויות בגריל, מוגשות עם תבשיל כרוב וחזה אווז מעושן, חרדל ופירה תפוחי אדמה קלאסי) ו/או סלמון בזיגוג עדין (פילה סלמון טרי במרינדה של סויה וסילאן על ריזוטו של פטריות ביין לבן, עלי קייל, שמנת, תרד וגבינת תום עיזים) לעיקרית.

חוות התבלינים בגלבוע, מועצה אזורית הגלבוע. 053-9441671

sheen-shitof

עוד באותו נושא

שייק איט: מצעד הקוקטיילים השווים בתל אביב

בשיתוף zap rest
דוניה רוסה. באדיבות zap rest,
דוניה רוסה בעין הוד/באדיבות zap rest

דוניה רוסה - עין הוד

במהלך האביב רכס הכרמל נשטף באינספור צבעים מרגשים והרוחות החמימות מעלות בנחיריים את ריחות הפריחה המשכרים. כך למשל לקראת סוף האביב, מגיע שיא פריחתם של הלוטם המרווני הלבן והלוטם השעיר הוורדרד. כדי ליהנות מפריחת הלוטם והנוריות, מומלץ להשאיר את הרכב בחנייה שבכניסה לכפר האמנים עין הוד ולהמשיך רגלית במסלול המוביל למערת האצבע. בתום המסלול, אתם מוכרחים להגיע לדוניה רוסה, מסעדת הבשרים המפורסמת של עין הוד.

דוניה רוסה הוקמה בבית אבן ערבי ב-2003 על ידי צאצאיהם של דוניה רוסה ודון מרכוס, שניהלו חווה חקלאית בארגנטינה לפני כמה עשרות שנים. בני הדור השלישי של הזוג הארגנטינאי שיחזרו את המטבח שפעל בחווה החקלאית ההיא ובנוסף גם הצליחו לשחזר את האווירה הכפרית והמתכונים המשפחתיים.

כל הנתחים המוגשים במסעדה מיושנים במקום בשיטת דריי אייג'ינג ונצלים על גריל פחמים, המעניק להם ניחוחות שלא ניתן לעמוד בפניהם. אז אם הוצאתם הרבה אנרגיה במהלך הטיול ואתם זקוקים בדחיפות למנה הגונה של ויטמין B12, נותר לנו רק לקוות שדאגתם להזמין מקומות בדוניה רוסה לפני שיצאתם לדרך.

מה בתפריט? אמפנדס בשר או ירקות ו/או סלצ'יצ'ה (נקניקייה מתובלת ביין ועשבי תיבול) לפתיחה, סטייק סינטה או אנטריקוט לעיקרית ואלפחורס לקינוח. כמו כן בדוניה רוסה ניתן לרכוש מגוון מוצרים ונתחים, החל מצנצנת ריבת חלב ביתית, דרך מארזי יינות וכלה בנתחי בשר מוכנים לצלייה.

דוניה רוסה, עין הוד. 053-9345520

מסעדת הבוקרים. באדיבות zap rest,
מסעדת הבוקרים/באדיבות zap rest

מסעדת הבוקרים - מרום גולן

אם בחרתם להעביר כמה שעות טובות בטיול בהר בנטל וליהנות מהפריחה של המרווה הכחולה, הבקיה דקת העלים ותלתן הארגמן, רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם בתוך המסלול עם עייפות כבדה ורעב כבד אף יותר. כדי שלא תתעייפו אף יותר בשל החיפושים אחרי מסעדה ראויה לשמה, נמליץ לכם פשוט להגיע למסעדת הבוקרים שפועלת מאז 1989 בקיבוץ מרום גולן.

מסעדת הבוקרים, הממוקמת בגובה של כ-1,000 מטר מעל פני הים מעוצבת בסגנון המערב הפרוע. מחלונות המסעדה ניתן להשקיף על הר בנטל ועל חוות הסוסים של הקיבוץ וממטבח המסעדה נשלחים לשולחנות נתחי בשר מעושנים בקצב מסחרר. אמנם מדובר באחת ממסעדות הבשרים החשובות בישראל אך גם הצמחונים שביניכם ימצאו בתפריט מגוון מנות מומלצות כמו המבורגר פורטובלו וניוקי ירוקים ברוטב פסטו ושמן כמהין לבן.

מה בתפריט? פוקאצ'ה סינייה (בשר טחון משובח המונח על פוקאצ'ה ביתית, קונקסה עגבניות, טחינה, קרם חצילים, סלט רוקט חמצמץ, בצל סגול ושמן צ'ילי) לראשונה, ארוחת בוקרים (ארוחה זוגית הכוללת נתחי אנטריקוט/סינטה לבחירה, אסאדו, קבב עגל ושתי תוספות לבחירה) לעיקרית ואחרי כל זה, ספק אם יישאר לכם מקום לקינוח. את הארוחה מומלץ ללוות עם בירה צוננת של מבשלת הגולן.

הבוקרים, מרום גולן. 053-9443658

גיאורגיה. גלעד הר שלג,
חצ'פורי בגיאורגיה החיפאית/גלעד הר שלג

גאורגיה - חיפה

בסוף חודש אפריל ותחילת חודש מאי, פורח בישראל השושן הצחור, הצמח המקסים שנמצא בסכנת הכחדה ולכן הוגדר כערך טבע מוגן. אם מתחשק לכם ליהנות מהפריחה הלבנה שלו, הנמשכת כשבועיים בלבד, נמליץ לכם לטייל בשמורת הטבע נחל כלח, שזכתה זה מכבר לכינוי "שוויצריה הקטנה". יש לציין שנכון להיום נחל כלח הוא בין האזורים הבודדים שבהם ניתן ליהנות מהפריחה של השושן הצחור. טיילתם, התפעמתם, התעייפתם ורעבתם? שימו פעמיכם למסעדת גאורגיה החיפאית, שעושה הרבה כבוד למטבח ולמסורת האירוח הגיאורגיים.

מלבד נוף משגע ואווירה גיאורגית מסורתית תמצאו בגיאורגיה את כל המאכלים שגרמו לעם היושב בציון להתמכר למטבח הגיאורגי וכן תפריט יינות עשיר. כמו כן מתקיימות במקום באופן קבוע הופעות של זמרים גיאורגיים שמנעימים את זמנם של הסועדים עם שירים מקפיצים.

מה בתפריט? חצ'אפורי אצ'רולי (חצ'אפורי בצורת סירה עם ביצת עין וגבינת הבית) ו/או חינקלי (כופתאות גבינה/בשר ממולאות בבשר בקר וכבש) לראשונה, אוג'אחורי (בשר עגל בתיבול בצל, שום, עגבניות ותפוח אדמה) ו/או מרק סליאנקה (בשר בקר, עגבניות ובצל בתיבול גיאורגי) לעיקרית ושטרודל אגוזים עם צ'ורצ'וחלה לקינוח.

גאורגיה, יפה נוף 99, חיפה. 053-5495165

גליאנו. באדיבות zap rest,
קרפצ'יו בקר בגליאנו/באדיבות zap rest

גליאנו - אגמון מרקט

אחרי החורף הקר, לא רק הפרחים שעל ההרים והגבעות נמצאים בשיא פריחתם אלא גם צמחי המים המעטרים בשלל גוונים את אגמון החולה. שניות סגולות, נימפאות לבנות ונופרים צהובים הם רק חלק מהמגוון הבוטני הממתין לכם באגמון הפורח. זאת כמובן מבלי להזכיר את להקות העגורים, החסידות והשקנאים שממלאות את השמיים של עמק החולה באביב.

לאחר יום אביבי של הרפתקאות באגמון החולה, מומלץ לבקר באגמון מרקט. בעיקר נעים וטעים לשבת בגליאנו, המסעדה האיטלקית של השף גיא בן שמחון. בן שמחון חבר לסו שף אבישי נגר (שעבד לצדו במסעדת VILA V שפעלה בחד נס) ויחד הם יצרו תפריט עשיר הכולל מבחר פיצות יצירתיות, מנות פסטה איכותיות ומבחר מנות ראשונות וסלטים מרחבי ארץ המגף.

מה בתפריט? כדי שתוכלו ליהנות מכמה שיותר מנות במהלך הארוחה, נמליץ לכם להזמין את תפריט הטעימות הזוגי. בין היתר כולל תפריט הטעימות מנות כמו סביצ'ה מוסר ים, פולנטה מתירס טרי (עם פטריות חמות ושמן כמהין), קרפצ'יו בקר, פוקאצ'ה מהטאבון ופילה בקר (עם קרם ארטישוק ירושלמי ויין מרסלה).

גליאנו, אגמון מרקט. 053-9368614

להזמנת שולחן במסעדת גליאנו

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • פריחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully