וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס הארץ: חבל על כל טיפה

30.4.2019 / 7:45

בעקבות פנייה של הבעלים מגיע המונה אל חומוס הארץ בכפר עציון, שם הוא מחסל מנת חומוס עם שני רטבים חריפים שעושים את כל ההבדל, ויוצא עם מסר לקוראים

חומוס הארץ. קובי רובין, קובי רובין
חומוס כפר עציון/קובי רובין, קובי רובין

לפני יותר מחצי שנה קיבלתי פנייה מהבעלים של חומוס הארץ בכפר עציון שבלי בושה הודיע לי על קיומו האיתן "חומוס הארץ מחכה לך לטעימה", לקחתי את ההודעה במלוא הרצינות המתבקשת וחיכיתי להזדמנות של נסיעה לכיוון.

כפר עציון נמצא במרחק של פחות מ-20 דקות נסיעה מבית שמש, עד המחסום 10 דקות, עוד 10 דקות אחריו עד המרכז המסחרי של הישוב. משכתי אל עבר הפינה הדרומית יותר של האזור, אל חומוס הארץ, עם נוף הרים ויישובים מסביב, אין כמו לשבת לאכול מול הנוף.

חומוס הארץ קיים כבר שלוש שנים, בזכות אשתו של אייל שהאמינה בחלום של בעלה לפתוח חומוסיה. המקום מלא בחתימה אישית של בעליו, כל חלק בחומוסיה קיבל את תשומת לבו המלאה של אייל. תושבי האזור כבר מכירים את המקום, חלקם באים לקחת הביתה, חלקם, הצעירים יותר, אוהבים לבוא לשבת לאכול בנחת אל מול הנוף היפה מסביב.

חומוס הארץ. קובי רובין, קובי רובין
נוף יפה סביב/קובי רובין, קובי רובין

הזמנתי מנה של חומוס פול, עם טחינה בצד, גרגירים מעל כמובן, וקיבלתי מגש מלא בכל טוב (28 שקלים). לצד צלחת החומוס היו רטבים תוצרת בית ופיתה אחת. רוטב אחד עם המון שום עם שיפקה ולימון, שום דומיננטי לטובה כמו שאני קורא לזה. היה גם רוטב חריף (לא מדי) מעולה של פלפלים ירוקים עם לימון מעודן, יש גם חריף אדום לאבה שהזהירו אותי מפניו אז ויתרתי מראש, הרי באתי לטעום ולא לבעור, וזיתים ירוקים דפוקים להלכה וחריפים.

מדובר במנה ראויה וגדולה. חומוס הארץ מתמקד בעשיית החומוס שיוצא ישר מהמיקסר, הגרגירים מעולים וחמים, לא מדי, בדיוק במידה הנכונה, המיקסר מצליח למלא את החומוס באוויר כמו שצריך, וטעמו מעט מתקתק.

בטור הקודם

שילוב גאוני: המונה טועם לוביאני שעועית אדומה

לכתבה המלאה
חומוס הארץ. קובי רובין, קובי רובין
מגש מלא בכל טוב/קובי רובין, קובי רובין

אפשר בהחלט לאכול את החומוס עם מזלג, ולוותר על הפיתה, כל ביס הוציא ממני התרגשות מהאיכות. הטחינה, גם אחרי שהוספתי אותה לא מורגשת יותר מידי, אבל הרטבים זה כבר סיפור אחר. התחלתי להוסיף את הרטבים, כל אחד באזור אחר של המנה, חצי חצי כמובן, בשלב הזה כבר בצעתי את הפיתה לחלקים והתחלתי את הניגוב.

רוטב הפלפלים הירוקים עם הלימון לא שרף בכלל, הלימונים הצליחו לעדן את החריפות ועם זאת לשמור על הטעם האהוב של הפלפלים, ראוי להערכה בהחלט. רוטב השום מעולה, אהבתי שלא ניסו לנחמד את השום יתר על המידה. הטעם של החומוס עולה פלאים עם רוטב השום, הוא מוסיף טעם בלי בושה. ניגבתי את הצלחת עד תומה, לא השארתי זכר ממה שהיה בה לפני, כמו שאומרים, חבל על כל טיפה.

פניתי לבעלים להודות לו שפנה אלי ישירות, להזכירכם, אם עץ נופל באמצע יער ואף אחד לא שומע אותו נופל ונחבט באדמה, אז הוא לא עושה רעש? אתם תמיד מוזמנים לפנות אלי ישירות.

חומוס הארץ, מרכז מסחרי כפר עציון, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-21:00, שישי: 09:00-14:30, כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully