וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אוכלים הכי הרבה שווארמה ומה המנה הכי מוזמנת? המספרים של תן ביס נחשפים

9.5.2024 / 6:00

היום הכי עמוס, השעה הכי עסוקה והפתעה גדולה בפסגה

שווארמה וייסברג, תל אביב/יניב גרנות

המנגלים הלוהטים של יום העצמאות מספקים אמנם הזדמנות להתקבצות אוכל-בשר חברתית, אבל מייצגים בסופו של דבר העדפות אישיות, הרגלים פרטיים, והרבה מאוד חצרות סגורות בתוך בתים סגורים, באופן טבעי כמובן.

אותנו עניין הפעם דווקא הקולקטיב הרעב, לפחות כפי שהוא מיוצג על ידי תן ביס ושליחיה הנמרצים. איזה מנות עושות את דרכן ללא הפסקה ומה השעה הכי פקוקה של השבוע? באיזה יום צפוי עומס של ממש ואיך אנחנו מיישבים את הריב הגדול בין פלאפל לשווארמה? התשובות, בחלקן לפחות, הפתיעו מאוד. בעיקר, מודים, כשנדרשנו לסמן ערי שווארמה מצטיינות. חג שמח, ובתיאבון!

שווארמה וייסברג של ארז קומרובסקי, באלאדי שיק, מתחם שרונה, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה
מה קורה בפתח תקווה? שווארמה וייסברג/מערכת וואלה, יניב גרנות

על פי פלטפורמת משלוחי האוכל, שבחנה את נתוני ההזמנות אצלה בשנה החולפת, היום העמוס ביותר בשבוע היה, נותר, וכנראה גם יישאר חמישי, והשעה הדחוסה ביותר היא 19:00 בערב.

באשר לאוכל עצמו, הפיצה עדיין שומרת על פסגת הקרייב שלנו, עם 14.2% מכלל ההזמנות. במקום השני ממוקם ההמבורגר כמובן (13.2%), ואחריו קריצה למזרח הרחוק, עם סושי (12.7%) ואוכל אסייתי כללי יותר (5.5%).

ירידה לרזולוציית התוספות לא סיפקה בשורה מרעישה כלשהי - זיתים ירוקים, פטריות ותירס על הפיצות, וקומבינציות שונות של בצל מטוגן, גבינת צ'דר ואיולי כמהין על ההמבורגרים - וכך גם סקירת התשוקות המתוקות של המזמינים. אלו הובילו לקטגוריית קינוחים המורכבת בעיקר ממלבי, מקרונים, עוגות שוקולד וקרפים, ומוויטרינת גלידה שהבליטה טעמי בייגלה שוקולד חלב, שוקולד לבן ועוגיות, שוקולד בלגי ופיסטוק כמובן.

אחת ולתמיד, ועובד אששש בכל פעם מחדש

כך מדליקים מנגל בקלות ובמהירות

לכתבה המלאה
ג'רי סיינפלד אוכל פלאפל בישראל. צילום מסך, מערכת וואלה
לא חזק במשלוח. ג'רי סיינפלד עושה את תל אביב, ופלאפל/מערכת וואלה, צילום מסך

תן ביס הגדילה ובדקה מטבחים מקומיים מובהקים יותר, ומצאה כי מנת החומוס הפופולרית ביותר אצלה היא מסבחה, ולאחר מכן חומוס גרגירים וחומוס בשר.

כך, נמצא גם כי התחרות בין פלאפל ושווארמה, לפחות בכל הקשור למשלוחים, אינה תחרות כלל, עם העדפה מוחלטת - כפולה במספריה - לשיפודי הבשר המסתובבים.

פילוח גיאוגרפי של הקרייב הזה הכתיר את פתח תקווה כמוקד משלוחי השווארמה המנצח, כשתל אביב רק במקום השני. ירושלים ורחובות סגרו את הרביעייה הפותחת, והרנדומלית משהו. פתח תקווה ויתרה על מלכות משלוחי הפלאפל לתל אביב, ואחריה ניצבו ירושלים, רחובות ובאר שבע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully