וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו נזרום למסעדה ליד הנחל

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

5.5.2019 / 10:09

החלטתם לצאת לטיול מרענן בבניאס, נחל תנינים או נחל עיון? אל תצאו לדרך לפני שתזמינו מקומות במסעדה שתמתין לכם בסוף המסלול - 5 מסעדות מומלצות שישלימו לכם את הטיול הפסטורלי עם כל המשפחה

בית שלום 2. גלעד הר-שלג,
בית שלום/גלעד הר-שלג

אין דבר מרענן יותר מטיול ליד הנחל: הטבע הפראי, המים הצלולים וציוץ הציפורים יכולים להשכיח גם את הצרות הגדולות ביותר ולו לכמה שעות של חסד. עם זאת יש משהו מעייף בהליכה הממושכת ובשלב מסוים הבטן מתחילה לקרקר ולדרוש משהו רציני יותר מכריך שהוכן בחופזה בשעת בוקר מוקדמת. למרבה המזל ניתן למצוא כיום בנקל מגוון מסעדות הפועלות לא רחוק מנקודות הסיום של מסלולי נחלים. בכתבה שלפניכם ריכזנו את המומלצות ביותר שבהן.

גיליס, זאפ רסט. גלעד הר-שלג,
חציל קלוי עם בשר טחון וטחינה/גלעד הר-שלג

נחל אל על - מסעדת גיליס, מושב נוב

צמחייה ירוקה, מפלים קסומים ובריכות טבעיות ומלאכותיות הם רק חלק קטן ממה שממתין לכם בנחל אל על, שבדרום רמת הגולן. מסלול הטיול בנחל אל על מתחיל בחניון המפלים שבמושב אבני איתן וסופו בכניסה לקיבוץ אלי-עד. במרחק של כעשר דקות נסיעה בלבד מנקודת הסיום, במושב נוב, תמצאו את החווה של משפחת גיליס. החווה המשפחתית מהווה אתר עלייה לרגל לקרניבורים אדוקים המגיעים אליה מכל רחבי הארץ.

בימי חמישי ושישי, פועלת במקום מסעדת Steak House, שבה תוכלו לפגוש בצלחת מבחר נתחים שמקורם בעדר שמטפחת המשפחה. כמו כן מדי חודש מתקיימת במקום סדנת בשר הכוללת הכנה משותפת של מנות בשריות, ארוחה משובחת והרבה מאוד יין. בנוסף ניתן להפיק במקום אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים, החל מ-15 סועדים.

מה בתפריט? ארוחת הטעימות "טעימות רק בשר בקר", כוללת חציל קלוי עם בשר טחון וטחינה, המבורגיליס, רול סינטה ברוטב צ'ימיצ'ורי, אנטריקוט בגריל, פילה בקר וטרפלס שוקולד במילוי ברס אגוזי לוז בציפוי שוקולד על מקל קינמון לקינוח.

גיליס, מושב נוב, רמת הגולן. 053-5495103

sheen-shitof

עוד באותו נושא

לטיול יצאנו, כלנית מצאנו: איפה אוכלים אחרי סיורי הפריחות?

בשיתוף zap rest

נחל תנינים - המייסדים 16, זכרון יעקב

אם מתחשק לכם לערוך סיור מופלא שמשלב בין שרידים ארכאולוגיים לצמחייה שופעת, זה הזמן לתכנן ביקור בשמורת נחל תנינים. לאורך המסלול תוכלו לחזות בסכר שתוכנן על ידי מהנדסים רומאים במטרה לספק מים לקיסריה, ליהנות מציוץ הציפורים המקננות בעצי האקליפטוס הגדולים ואם יתמזל מזלכם, תזכו לראות גם חתול ביצות או שניים.

עם תום הטיול ולפני שתחזרו הביתה, נמליץ לכם להגיע לזיכרון יעקב וליתר דיוק למסעדת המייסדים 16. ממסעדת הבשרים המשפחתית תוכלו להירגע, לנשום עמוק ולהשקיף על הים התיכון בעודכם לוגמים בירה צוננת ונוגסים בהמבורגר משובח. התמחור ההוגן, מבחר המנות העשיר והאווירה המשפחתית, הופכים את המייסדים 16 למסעדה מהסוג שמרגישים בה כמו בבית כבר מהשנייה הראשונה.

מה בתפריט? פלטת ירקות קלויים מהטאבון או לחמעג'ון לראשונה; קבב המייסדים או המבורגר דרום
אמריקאי לעיקרית ומאפה המייסדים - בצק הבית נאפה בטאבון ומגולגל במילוי ממרח לבחירה: שוקולד/נוגט/לוטוס/חלבה בתוספת פירות וקישוטי הבית.

המייסדים 16, המייסדים 16, זכרון יעקב. 053-9375662

כרובית, מסעדת אמיגוס, זאפ רסט. גלעד הר-שלג,
כרובית בטמפורה של אמיגוס, ליד הבניאס/גלעד הר-שלג

נחל הבניאס (חרמון) - אמיגוס, קריית שמונה

בשמורת הטבע נחל חרמון זורם בשצף קצף מפל הבניאס, המפל בעל עוצמת הזרימה הגבוהה ביותר בישראל. בנוסף ממתינים לכם בשמורה מקדש ומערת פאן (על שמו של האל פאן נקרא הנחל), השביל התלוי (שאורכו כ-100 מטר), טחנת הקמח מטרוף ועוד מגוון שרידים ארכיטקטוניים מרהיבים שהותירו אחריהם הרומאים והצלבנים.

בדרך הביתה, אחרי יום עשיר בהרפתקאות, אתם מוזמנים להגיע למסעדת אמיגוס שבקריית שמונה, שהוקמה על חורבותיה של מסעדת אש בש המיתולוגית (אמיגוס פעילה בימים ראשון עד חמישי בלבד). אמיגוס היא מסעדת גריל משפחתית כשרה למהדרין המציעה תפריט עשיר מגוון ועשיר בכל טוב. הארוחה באמיגוס מתחילה עם 14 סוגי סלטים טריים המיוצרים במקום, ממשיכה עם הבשרים המשובחים הנבחרים בקפידה ומסתיימת במבחר קינוחים המשתנים מעת לעת. את הארוחה מומלץ כמובן ללוות בכוס של יין הבוטיק המיוצר ביקב המשפחתי.

מה בתפריט? סיגרים פיקנטיים ממולאים בבשר; כדורי פלאפל ביתיים; כרובית בטמפורה; שיפוד מולארד (חזה אווז); כבד עוף עם בצל וכל קינוח שיומלץ לכם עליו מהתפריט המשתנה.

אמיגוס, יובל יניב 1, קריית שמונה. 053-9380498

להזמנת שולחן במסעדת אמיגוס

בית שלום. גלעד הר-שלג,
בית שלום/גלעד הר-שלג

נחל עיון - בית שלום, מטולה

מטבע הדברים, בגליל העליון לא חסרים נחלים שפשוט תענוג לטייל בהם באביב. אחד מהמומלצים שבהם הוא נחל עיון, שהיה יבש במשך עשרות שנים. הזרימה בנחל חודשה הודות למאמצי רשות הטבע והגנים, שהצליחה לשקם בצורה מרשימה את המערכת האקולוגית הייחודית באזור. לאורך המסלול ישנם לא מעט מוקדי עניין ובכלל זה מפל התנור המפורסם, מפלי האשד, מפל הטחנה ומפל עיון, מצפור התנור, המשאבה בעין סוכרה ומובן שגם הפריחה הצבעונית שתקיף אתכם מכל עבר לאורך המסלול.

כדי להפוך את יום הטיול לבלתי נשכח באמת, במקום להסתפק בארוחה "על הדרך", קחו את עצמכם לחצר של משפחת פיין, המפעילה את מלון הבוטיק בית שלום ואת המסעדה המקסימה בעלת אותו השם. במסעדת בית שלום, השף היצירתי מוסטפה סלילי מגיש מגוון מנות בהשראת המטבח השאמי, המבוססות על המאכלים שנהגו לאכול ראשוני האיכרים במטולה. הארוחה במקום מושלמת בחסות המבנה המרשים שבו פועלת המסעדה, שנבנה במאה ה-19, האירוח הלבבי של משפחת פיין והשקט והרוגע הממכרים של מטולה.

מה בתפריט? מרק עגבניות עם קרם קוקוס וג'ינג'ר, גבינה מלוחה ונענע מיובשת; עלי גפן בנוסח מוסטי ממולאים באורז עגול ועשבי תיבול ברוטב חמצמץ לצד יוגורט כבשים ונענע; עראייס טלה בתוך מיני פיתה, מוגש עם טחינה, סחוג ורסק עגבניות; תבשיל טלה מבושל 5 שעות ביין אדום וירקות שורש על מצע של פריקי בלדי, שקדים מטוגנים, פיתה קלויה ורוטב יוגורט ועוגת הגבינה של סבתא יוכבד (על פי מתכון בן 100 שנה) מוגשת עם כדור גלידת וניל ועל מצע ברס אגוזים.

בית שלום, הראשונים 28, מטולה. 053-9443322

להזמנת שולחן בבית שלום

בית חנקין. גלעד הר-שלג,
בית חנקין/גלעד הר-שלג

נחל חדרה - בית חנקין, חדרה

נחל חדרה, שסיפק למשורר נתן יונתן את ההשראה שבזכותה זכינו לשיר "חופים" ("ראיתי פעם חוף שנחל עזבו..."), זורם כיום בפארק נחל חדרה, המשתרע על שטח של 750 דונם. בפארק שמקיף את הנחל תמצאו גלעד לזכרו של אבשלום פיינברג, פארק שעשועים לילדים, גלעד קינטי לזכרו של המלחין נחום היימן, חורשת אקליפטוסים, שדרת דקלים ומדשאות מטופחות. את הפארק מקיפות דיונות שבהן הילדים יכולים להתגלגל בכיף ולאחר מכן אתם יכולים להמשיך ללכת ברגל לאורך החוף עד לגבעת אולגה.

כשהרעב יכה בכם ללא רחמים, כל שעליכם לעשות זה לשוב לרכב ולנסוע למסעדת בית חנקין, שפועלת במבנה באוהאוס שהוקם בשנת ה-30 של המאה הקודמת. המבנה הייחודי, שממוקם על צוק המשקיף על חוף מפרץ בנימין, היה למעשה מתנה שהעניק יהושע חנקין לאולגה, אשתו (בני הזוג מעולם לא התגוררו בבית, שבנייתו הושלמה כשאולגה הייתה בת 88). לאחר שנים של הזנחה, המקום עבר שיקום נרחב וב-2003, החלה לפעול בו מסעדת בית חנקין, שתמיד נעים לשוב ולבקר בה וליהנות מהבריזה המגיעה מהים התיכון.

מה בתפריט? פטה חציל ובצל מקורמל עם מלח אטלנטי ופלפל שחור, מוגש עם לחם בריאות וריבת היום; לבנה פטריות עם בצל סגול בפסטו ביתי על לבנה דרוזית; פלטת דגים (מלוחים, כבושים ומעושנים) לצד גבינת שמנת מתובלת, ירקות טריים וזיתים; רביולי ארטישוק ירושלמי ברוטב חמאת מרווה, עגבניות מיובשות, שום ויין לבן וסופלה שוקולד בלגי עם וויסקי מוגש חם עם גלידת וניל.

בית חנקין, שדרות מנחם בגין 1, חדרה. 053-9443076

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully