וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל האוכל הכי שווה חוזר לכבוד האירוויזיון

12.5.2019 / 13:30

השבוע הבינלאומי של ישראל מתחיל ותל אביב לא מביישת את המוניטין הקולינרי שלה עם פסטיבל תל אביבeat ועוד עשרות אירועי אוכל ואלכוהול ברחבי העיר. קודם לאכול ואחר כך לשיר, כן?

מה אוכלים בכפר האירוויזיון בתל אביב?

תל אביב איט. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
500 מנות מרחבי תל אביב במקום אחד/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

כפר האירוויזיון ייפתח היום, יום ראשון, בשעה 17:00 אחר הצהריים ובמהלך כל השבוע יכלול עשרות הופעות ומסיבות שיתקיימו במקביל לתחרות. לצד הכפר שמתפרש על פני 60 דונם באזור הדולפינריום וגן צ'רלס קלור יתקיים פסטיבל תל אביבeat, עם מעל ל-80 דוכני מזון שיציגו את המגוון של האוכל התל אביבי ממיטב מסעדות העיר, אשר יציעו במנות מיוחדות במחיר אחיד של 35 שקלים למנה. בחגיגה גם ישתתפו שפים מוכרים כמו שף חיים כהן עם דוכן משלו שיגיש מנות ממסעדות דיקסי ופילדלפיה שלו, שף אביב משה עם דוכן של מסעדות מסה וקוואטרו היוקרתיות, שף רז רהב עם דוכן של מסעדתו OCD, שף גיא גמזו עם דוכן של מסעדת אריא, או שף שאול בן אדרת עם דוכן של התרנגול הכחול. יהיו גם דוכן של מסעדת ארוחות הבוקר בנדיקט, דוכן של ביונד בורגר ההמבורגר הטבעוני, דוכן של רשת המסעדות המקסיקניות מקסיקנה, דוכן אסיאתי של וונג, ועוד מנות תל אביביות מוכרות כמו הקרפים של ברטון קרפרי, הסאלוף ובניו, קרמרי דה לה אקלייר, טש וטשה הגרוזנית, מסעדת אינדירה ההודית, SHI SHI האסיאתית ועוד רבים נוספים. לצד הדוכנים תתפרש שדרה של משאיות אוכל שיגישו המבורגרים של סוסו אנד סאנס, נקניקיות של ביירן מרקט, מנות דגים של בני הדייג, עראייס, סביח ועוד המון מנות אחרות.

כפר האירוויזיון, גן צ'רלס קלור תל אביב, 12-18 במאי, הכניסה חופשית

פסטיבל בלאק מורנינג חוזר בפעם השניה, ת"א

בלאק מורנינג. יעל עזר,
ארוחה שחורה/יעל עזר

נפתחה ההרשמה לפסטיבל הבראנצ'ים המושחתים BLACK MORNING by BeanZ שחוזר שנית ומאתגר את השפים הטובים בעיר ביצירת הפיין-דיינינג בראנץ' המושחת והמקורי ביותר, כשהצבע השחור יוביל את הקונספט. באירוע, שיתקיים ביום שישי ה-31 במאי בין השעות 9:00-17:00, יקחו חלק המסעדות יא-פאן, מלגו ומלבר, איגרא רמא, OPA ,George&John שם תגיש שף שיראל ברגר את נקניקיית הגזר המפורסמת אבל בגרסה שחורה, דון קמילו במלון JAFFA, הולה שם יגיש שף ויקטור גלוגר מחבת פירות ים שחורים, והבר של קפה פופולר שייפתח לראשונה באור יום. במקביל, יתקיימו 2 אירוע בראנצ'ים קלילים יותר, במבנה של 3 סבבים ובסגנונות שונים כמו ביץ' בראנץ בקאליפסו של עומר מילר, ובראנץ' "קומפלט לווינסקי" באוזריה נקסט דור של שפית אביבית פריאל שתגיש מגש מאזטים של לחם שחור, טחינה שחורה, עגבניות שחורות וגבינת טולום, ירקות פריכים וזיתים שחורים לצד מסבחה שעועית שחורה. (טווח מחירים: 119-198 שקלים לסועד כולל כוס קפה וכוס אפרול שפריץ).

יום שישי ה-31 במאי, פרטים והרשמה באתר האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ארוחת zero waste בניטן תאי, ת"א

נספרסו ויקב הרי גליל. יהונתן בן חיים,
יין, אוכל ופרויקט סביבתי/יהונתן בן חיים

סדרת ארוחת טעימות ייחודית (ZWD -Zero Waste Dinner) במסעדת ניטן-תאי בה יושק לראשונה יין שצמח על קומפוסט קפה ממוחזר, בשיתוף הפעולה הסביבתי של חברת נספרסו ויקב הרי גליל. בכל ארוחה יוגשו 9 מנות בהשראת ערכי הקיימות והיין הגלילי. השף שחף שבתאי יצר שילוב בין הטעמים האסיאתיים לניחוחות הפירות הטרופיים המאפיינים את היין החדש כאשר בסוף הארוחה תופרד האשפה, ותשלח לקומפוסט. בנוסף על כל סועד ייתרם סכום לטובת פרוייקט סביבתי (400 שקלים לזוג כולל 2 כוסות יין ו-2 כוסות קפה). הארוחה הראשונה תתקיים ביום חמישי ה-16 במאי.

ניטן תאי, הארבעה 21 תל אביב, 03-5600555, להרשמה באתר של נספרסו

ארוחת טעימות ענקית בשרונה מרקט, ת"א

ארוחת טעימות. נמרוד סונדרס,
עד 20 שקלים למנה/נמרוד סונדרס

לקראת האירוויזיון תתקיים בשרונה מרקט ארוחת טעימות ענקית שתציע בשבוע האירוויזיון כ-100 מנות של מיטב השפים והדוכנים במחיר נגיש של עד 20 שקלים למנה. לצד הטעימות יוצעו גם דרינקים ישראליים - קוקטיילים, בירות וכוסות יין מוזלות בעלות של עד 20 שקלים. בין המנות שיוצעו בספיישל האירוויזיון יש אויסטר בראטן - קוביות תפוחים, בצלצלי שאלוט ופטרוזיליה (15 שקלים) בדוכן FISHOP; שניצל של עגבנייה - חצי פיתה עם עגבנייה מטוגנת, חציל מטוגן, צ'ימיצורי וטחינה הר ברכה (15 שקלים) בדוכן פיתה בסטה; ברוסקטת סלמון - גבינת שמנת וסלמון "רמבול" ובצל ירוק (10 /שקלים) בחנות לה פרומז'רי; קובה ניה, טרטר מהמטבח הערבי של שייטל נא קצוץ, בורגול, טחינה, סלט שומר (20 שקלים) בחנות טריגר בוצ'ר בר ועוד.

Taste Of Sarona Market ספיישל אירוויזיון, קלמן מגן 3 תל אביב, ימים רביעי וחמישי ה-15 וה-16 במאי החל מהשעה 16:00, הכניסה חופשית.

ארוחה ישראלית מיוחדת בדאבל סטנדרט, ת"א

קוקטייל. טל ציפורין,
הכי ישראלי/טל ציפורין

לכבוד שבוע האירוויזיון בר הקוקטיילים דאבל סטנדרט יקיים ערב מיוחד ב-14 במאי בו יארח המיקסולוג יותם שילה את שף און משען ומזקקת מילק אנד האני לחגיגת טעמים ישראלים. בתפריט הפתוח, יוגשו מנות על טהרת חומרי גלם מקומיים כמו קרפצ'יו מוסר ים במי כרוב ומסקרפונה זעתר ובצל; טרטר בקר גלילי ישראלי קצוץ על קציפת חציל, קרקר מיסו סומק וצנוברים; כנאפה מנגולד תרד ובצל; טבולה ופרוסות סינטה צלויה ועוד, כשאת האוכל ילוו קוקטיילים על בסיס ספיריט ישראלי ובראשם ג'ין של מזקקת מילק אנד האני ועוד מבחר יינות ישראליים. סבב ראשון יחל ב-19:00 וסבב שני ב-21:30.

דאבל סטנדרט, דיזינגוף 247 תל אביב, 03-5550966

ספיישלים ברוח האירוויזיון וגם קריוקי באגאדיר, ת"א

המבורגר TOY. איתן וכסמן,
המבורגר TOY/איתן וכסמן

אגאדיר משיקה תפריט ספיישל במחווה לאירוויזיון עם מנות בהשראת שירי הניצחון הישראלים בתחרות האירופאית כמו הללויה, toy, אבניבי ודיווה, למשל המבורגר בקר "חלב ודבש" עם גבינת סנט מור, רוטב חריף מתוק בלחמנייה מקמח מלא וירוקים מוקפצים (85 שקלים); המבורגר בקר וטלה "TOY" עם קרם פלפלים פיקנטי, חציל פריך עם בולגרית וצ'יפס (84 שקלים); בלאק אנגוס "אבניבי" מבשר אנטרקוט עם עגבנייה ובצל צלויים על הפלנצ'ה ברוטב מעושן וצ'יפס (89 שקלים) או כדורי דיווה, כדורי מק אנד צ'יז בציפוי פריך (27 שקלים). בנוסף, אגאדיר מזמינה אתכם לערבי קריוקי באווירת שירי האירוויזיון במסעדות ברחבי העיר תל אביב בתאריכים ה-12 ועד ה-18 במאי בין השעות 17:00-19:00.

בסניפי רשת אגאדיר, טלפון *5690

Eatwith מכניסה את התיירים לבתים של הישראלים, ת"א

אצל חגי בחצר. איגור לובינסקי,
אצל חגי בחצר/איגור לובינסקי

לקראת אירועי האירוויזיון משיקים ב-Eatwith מגוון ענק של ארוחות בבתים של ישראליים כאשר הנושא הוא ארוחות ספיישל לאירווזיון שיאפשרו גם לתיירים להרגיש את התחושה הביתית הישראלית. בין המארחים יש את מיה ויונתן- מיה, קונדיטורית בהכשרתה, ויונתן, שף בהכשרתו, מארחים בביתם שהוא גם גלריה מעוצבת ומוארת בתל אביב. הם יצרו ארוחת טעימות מלאה בהשפעות אירופאיות עם תפריט שכולל טרטר של דג מקרל וזעתר טרי, מנה של פולנטה טרייה 'קרמבל חלה' ואפונת שלג, מנת קינוח של שמן זית חלב ודבש ועוד. יש גם מסיבת אירווזיון בחצר של חגי בקצה הדרומי של תל אביב בשכונת שפירא, חצר קסומה שופעת צמחייה עם שולחנות ערוכים תחת צמרות עצים ותפריט מגוון ועשיר בסגנון ים תיכוני איטלקי, עם שפע של ירקות צבעוניים, בשרים פירות ים ודגים.

לפרטים נוספים והרשמה באתר של Eatwith

עסקיות סוף שבוע חדשות במלגו ומלבר, ת"א

טורטליני גבינת בושה. אפיק גבאי,
טורטליני גבינת בושה/אפיק גבאי

מסעדת השף מלגו מלבר מציעה תפריט עסקיות צהריים חדש גם בשישי ושבת שכולל בתוכו את מנות הדגל האהובות של המסעדה, בקונספט המוכר והידוע של לחם, מנה ראשונה ומה עיקרית במחיר המנה העיקרית, עם מנות כמו טרטר בקר סלרי, בצל וצלפים מיניאטורים, קרם עגבניות שרי צהובות וחרדל (68 שקלים); מרק דגים אדום סקאלופ, פסטה קונכיות שחורות וכוסברה (54 שקלים); טורטליני גבינת בושה פטריות יער ושימג'י, תרד וביצה רכה (95 שקלים) ועוד. בנוסף, יוצע במסעדה תפריט מיוחד לילדים הכולל מנה עיקרית וכדור גלידה ביתית לקינוח (59 שקלים), בין המנות המוצעות לילדים תמצאו פסטה פנה ברוטב עגבניות ופרמז'ן, או ברוטב שמנת ופטריות, שניצל עוף וצ'יפס או נאגטס תירס וצ'יפס.

מלגו ומלבר, רוטשילד 142 תל אביב, 03-6314214

הקרנת האירוויזיון עם קוקטיילים ונשנושים בדיינינגס, ת"א

קוקטיילים. יהונתן בן חיים,
המרפסת הכי יפה בעיר/יהונתן בן חיים

הקרנה קיצית של האירוויזיון תיערך במרפסת מלון נורמן ובמסעדת הדיינינגס היפנית שם מציבים מסך ענק ומקרינים את הגמר. בתפריט שלל קוקטיילים מיוחדים ושלל מנות קלילות לערבי הקיץ כמו טטאקי פילה בקר עם חלפיניו, פונזו, סלטון עלי מיקרו וסובה פריכה; אוסוזוקורי - סשימי דג בחיתוך דק, פונזו, צנון מגורד, בצל ירוק ועלי שיסו; טירידיטו דג עם כוסברה, קוויאר, פלפל ורוד, שמן עירית יוזו; או סלט שאבו שאבו בקר עם בשר חלוט בדאשי, רוטב צ'ו ג'אנג ועוד.

דיינינגס, נחמני 25 תל אביב, 03-5435444

מפה אינטרקטיבית של היין הישראלי, ת"א

מפת היין של תל אביב. באדיבות יקב רמת הגולן,
מפת היין הישראלי/באדיבות יקב רמת הגולן

לכבוד שבוע האירוויזיון, יקב רמת הגולן משיק את מפת היין של תל אביב- TLV WINE MAP, שמזמינה את התיירים, חובבי היין, וכל מי שמגיע לשבוע החגיגות הבינלאומי, להכיר את היין הישראלי של היקב במספר מוקדים ואירועים מיוחדים ברחבי העיר. המפה האינטראקטיבית, שתחולק גם במלונות ובמוקדי תיירות מאגדת שורה של מסעדות לאורך החוף בהם יוצג תפריט יינות מיוחד של היקב, סניפי חנות היין Wine and more בו יהיה ניתן לרכוש ב 10 שקלים כוסות To Go עם יינות היקב, ומסיבת יין ייחודית בקפה רוז'ט ביפו בשישי ה-17 במאי בצהריים.

לינק למפה האינטרקטיבית של יקב רמת הגולן

מנות מיוחדות במייקס פלייס, ת"א

שווארמה קבאב. גליה אבירם,
שווארמה קבב/גליה אבירם

במייקס פלייס סניף הטיילת תל אביב מתכננים חגיגה שלמה לכל אורך שבוע האירוויזיון כאשר הסניף התל אביבי יהפוך לסניף פופ-אפ של ה'דליריום בר' - אחד מהברים המפורסמים בעולם שנמצא בבלגיה, ומחזיק הכי הרבה בירות בעולם, כולל מכבי. במסגרת הפופ-אפ האירועים יוקרנו על גבי מסכים ויתקיימו הופעות אל מול הנוף של הים כאשר מהפן הקולינרי המטבח יוציא מנות ישראליות מותאמות לאווירה כמו
My big toy - המבורגר קומתיים משתי קציצות בכיסוי דאבל גבינת צ'דר, בייקון, חסה, עגבניה, מלפפון חמוץ ובצל, מוגש על לחמניית שומשום מסורתית עם צ'יפס או סלט (89 שקלים); Aba Nibi Obo Kebab- גרסת מייקס פלייס לשווארמה הישראלית עם בשר בקר איכותי, חסה, בצל מלפפון חמוץ וטחינה מוגש על גבי לחמניית ג'בטה (49 שקלים) ועוד.

מייקס פלייס, הרברט סמואל 90 תל אביב, 03-5106392

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully