וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערד על המפה: פלאפל צ'ויס ערד ב-10 שקלים

14.5.2019 / 7:36

המונה מתגלגל לערד שם הוא מוצא פלאפל משביע ונהדר במחיר מצחיק ונשבע שיחזור לטעום פלאפל עם ביצת עין, כן, יש דבר כזה

פלאפל צ'ויס. קובי רובין, קובי רובין
פלאפל צ'ויס/קובי רובין, קובי רובין

היום בו הגעתי לפלאפל צ'ויס, לא היה עוד יום קלאסי ושגרתי של נהג מונית. זוג תיירים שעלו על המונית החליטו לרדת לים המלח דרך ירושלים, כך מצאנו את עצמנו בפקק בשעת אחר צהריים, תקועים אחרי טרקטור שהזיז ערמות ענקיות של בוץ, אין יום דומה למשנהו בעבודה שלי. אחרי שהספקתי לצלם את הנוף הכי יפה בארץ לכיוון ירדן, התפננו לנסוע דרומה, כל כלי הרכב התחילו לשעוט.

לקראת נסיעות ארוכות, אני מעדיף לא לאכול יותר מידי, זה מוריד את הריכוז פלאים וצריך אותו, במיוחד על הכביש של ים המלח, אז נמנעתי מלאכול פחמימות ריקות, אבל לקראת ים המלח הרעב כבר עבר את שלב הדיגדוג וממש הרגיז אותי, כל הדרך לערד התפללתי שיהיה לי מה לאכול.

שנים לא הייתי בערד, חניתי בכניסה לעיר והלכתי לקנות לי משהו לאכול. היה כבר ערב, נכנסתי למרכז המסחרי, את האור של פלאפל צ'ויס אי אפשר לפספס, גם את הלקוחות הממתינים בתור, החלטתי בחוכמה להצטרף אל התור ולחכות.

על הקיר של המקום יש שלט נייר אזהרה קלה, כאן עושים פלאפל עם פול, "טעמיה?" תהיתי, ככה קוראים לפלאפל שעשוי מפול, לא בדיוק, כאן מדובר בפלאפל מעורב, שמכיל חומוס וגם פול, המשכתי לחכות לתורי.

פלאפל צ'ויס. קובי רובין, קובי רובין
פלאפל צ'ויס/קובי רובין, קובי רובין

ויקטור הבעלים, מכניס את כל הנשמה לפלאפל, הוא לקח את המקום רק לפני כמה חודשים. גם לפני כן היה שם פלאפל שנים ארוכות, אבל ויקטור לא הלך על המתכון של הפלאפל שקדם לו, הוא החליט לעשות את זה בדרך שלו. פלאפל עם פול הוא יוצא דופן בארץ, אבל זה מתכון שעובר כבר 25 שנה במשפחה של ויקטור. הוא מבחינתו היה עושה פלאפל טעמיה רק מפול, אבל בינתיים הוא מרגיל את קהל הלקוחות לטעם והקהל מתלהב מהטעם באהבה אמיתית.

הגיע התור שלי, הבחור לפני קיבל קצת צ'יפס בצד, ללא תוספת תשלום, אחלה, למה לא? הריח של הפלאפל נישא באוויר, כל הזמן יוצאים כדורים חמים, התור אחרי התגבש לו לאט לאט, זירזתי את עצמי, לא צריך לעכב אף אחד. אז ככה: שכבה של חריף, כדורים מעל, ליים בלדי, מלפפונים חמוצים בפרוסות, הללויה עם מלח כמובן, את הצ'יפס לקחתי בתוך המנה, החסך הזמני בפחמימות הכריח אותי לאכול את הפחמימה בתוך הפחמימה, עוד כדורים לקראת הפתח אל הפיתה, ויקטור הוסיף שיח של פטרוזיליה לאטום את המנה (10 שקלים למנה).

הפלאפל של ויקטור הוא יותר כבד לאכילה מהרגיל, זה כמובן בגלל הפול, פחות מרגישים את הטעם של החומוס, ויקטור לא מתבל יותר מידי את הפלאפל בתערובת, אפשר להרגיש את הטעם של הפול בפנים, מי שגדל על הפלאפלים הגדולים שבאים ליד הבייגלה בדרכים, יאהב מאוד את הפלאפל של ויקטור, זה משביע במהירות מפתיעה, מנה מעולה וטעימה.

רק אחרי שסיימתי לאכול, גיליתי להפתעתי שיש מנה של פלאפל עם ביצת עין בתוכה (13 שקלים), באורגינל זה ביצה קשה, שאלתי איך זה בדיוק עובר בכשרות, ויקטור סיפר לי שהלקוחות החרדים אוהבים עד כדי כך את המנה שהם בעצמם שוברים את הביצה למחבת, למען הסר חשד וספק. על הכל ויקטור מניח גרגירי פול וחומוס חמים ופטרוזיליה, פעם הבאה, זו המנה שאנסה. תמיד מרגש אותי למצוא איפה לאכול בזול על הדרך, ערד על המפה ובצדק רב.

פלאפל צ'ויס, שדרות חן 30 ערד (מרכז מסחרי), 08-9337675. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully