וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימת יין: יקב סגל וברקן

22.5.2019 / 11:00

אבי אפרתי לוגם מהיינות החדשים של יקב ברקן, ויקב הבן - סגל, ומוצא יינות מפתיעים אשר מספקים תמורה ראויה ואף נדירה למחירם הנמוך. לחיים!

יין לבן. ShutterStock, ShutterStock
יין לבן/ShutterStock, ShutterStock

יקב גדול נמדד קודם כל ביינותיו הזולים. הכרחי כמובן שתהיינה לו סדרות ביניים ראויות וסדרות גבוהות מושקעות, שעושות את דרכן לחנויות היין המתמחות אבל בסיס הפירמידה, וגם בסיס ההכנסות, מגיע מהסדרות הזולות, אלו שרוכשים במרכול. היינן עידו לוינסון עבד שנים ארוכות ביקב רקנאטי. ביחד עם היינן גיל שצברג הוא היה חלק מהמהפיכה הסגנונית שהתחוללה שם, לפני קצת פחות מעשור, עם המעבר לדגש על יינות ים תיכוניים. זו הייתה מהפיכה שהביאה לתנועה משמעותית גם בשאר הענף.

בשנתיים האחרונות לוינסון הוא היינן הראשי ביקב ברקן העצום (החולש גם על היקב הבן - סגל). 13 מיליון בקבוקי יין מיוצרים שם. נכון להיום זה היקב שמייצר את כמות היין (להבדיל מתירוש) הגבוהה בישראל. קשה לומר שאיכות היין בברקן בתקופה שקדמה ללוינסון הייתה משביעת רצון. שינוי איכויות רוחבי ביקב גדול הוא תהליך שלוקח זמן רב. שנתיים עד שלוש לכל הפחות. טעימה של יינות בסיס של ברקן, כאלו שמחיריהם נעים בין 20 ל-65 שקלים, מלמדת שהשינוי כבר כאן. לוינסון מתחיל לספק את הסחורה.

שני היינות מסדרת 'ברקן קלסיק' - שרדונה וקברנה סוביניון, שניהם ב-30 שקלים, מתגלים ככאלו שנעים ללגום אותם בכל הקשר. יינות במחירים כאלו של התעשייה המקומית יכולים להיות פעמים רבות מביכים ולא ממש ברי לגימה. זה ממש לא הסיפור כאן.

שלושת היינות בקטגוריית 60-65 שקלים, מסדרות 'התססה פראית' ו'free run' של סגל מלמדים על יקב שבהחלט מנסה להעניק לסוסי העבודה המרכזיים שלו במרכולים לא רק בידול מיתוגי, גם ערכי איכות מוספים. אלו יינות השייכים סגנונית לאגף המיינסטרים אבל גם אוהבי יין מנוסים ואנינים יותר יוכלו לרכוש מהם במרכול ולצרף לארוחות משפחתיות ללא חשש.

התמורה לכסף שמעניקים כל יינות הלגימה היא טובה מאד עד מצוינת, ואף נדירה. יותר ממעניין יהיה לעקוב גם אחר השינוי בסדרות הגבוהות יותר של ברקן - סגל, אלו הדורשות התיישנות ממושכת. לחיים!

ברקן, קלסיק, שרדונה 2018. יח"צ,
ברקן, קלסיק, שרדונה 2018/יח"צ

ברקן, קלסיק, שרדונה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מאזור מורדות יהודה ומהגליל העליון. ללא תסיסה מאלולקטית וללא התיישנות. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ופרחים. גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 30 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי גבינה, לגימת יומיום של אחה"צ לצד פירות.

דבר המבקר: יין קל שבקלים, רענן ביותר, עם חמיצות נעימה, שצריכים ללגום קר באמת, לאו דווקא כליווי לארוחה. קיצי ומתאים מאד לפיקניק ביום לוהט. די מדהים שיינות ב-25 שקלים יכולים להיות נעימים וברי לגימה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: יין ב-30 שקלים, לא מה שחשבתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברקן, קלסיק, קברנה סוביניון 2018. יח"צ,
ברקן, קלסיק, קברנה סוביניון 2018/יח"צ

ברקן, קלסיק, קברנה סוביניון 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרמים שונים בגליל. ללא התיישנות בעץ. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף קל-בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 30 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי בשר, פיצות, פסטות.

דבר המבקר: האדום הכי עממי שאפשר להעלות על הדעת הינו שופע פרי אדום (תות!), ניחן במיצוי טאנינים עדין וכדאי ואף צריך ללגום אותו קר. הוא לא טומן בחובו שום סוד נסתר ואין צורך בנשימה של 45 דקות לפתיחתו. אבל הוא נעים, רענן, מתוק מעט ומספק תמורה יוצאת מהכלל ל-25 שקלים. אופציה לא מחייבת ונחמדת לעת ערב, כשהשליח עם הפיצה בדלת וממש לא בא לכם לפתוח יין יקר.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בעשר מילים: באיטליה קוראים לזה 'וינו דה טאבולה' (יין שולחני) ולוגמים מקראפים.

סגל, התססה פראית, שרדונה 2018. יח"צ,
סגל, התססה פראית, שרדונה 2018/יח"צ

סגל, התססה פראית, שרדונה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרם יחידני ברמת דלתון שבגליל העליון. תסיסה ללא תוספת שמרים כלל, על השמרים הטבעיים בלבד. 6 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב מעט ירקרק. באף פרי טרופי, הדרים ומעט תבלינים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף. אוכל אסיאתי מתובל.

דבר המבקר: קליל, נקי, ארומאטי מאד, חמיצות טובה, ניקיון. ביטוי פשוט ולא יומרני אבל מדויק וטוב לזן השרדונה המקומי, עם קריצה מינורית בלבד לטעם הקהל.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: שרדונה פשוט וראוי.

סגל, free run, מרלו 2017. יח"צ,
סגל, free run, מרלו 2017/יח"צ

סגל, free run, מרלו 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי מרלו מכרמים בהרי ירושלים ובגליל העליון. סחיטה ראשונית בלבד ושימוש בנוזל הראשוני (free run) של היין בלבד. תסיסה והתיישנות בת 10חודשים בחביות עץ אלון. צבע אדום. באף פרי אדום. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: בשר עוף ועגל.

דבר המבקר: פרי טוב, רכות של ממש, נפח ועומק. יין שמיועד לקהל הרחב במרכולים אבל מקפיד על קודים של איכות.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשמונה מילים: מכוון לקהל הרחב אבל לא מתפתה לפופוליזם זול.

סגל, התססה פראית, קברנה סוביניון 2017. יח"צ,
סגל, התססה פראית, קברנה סוביניון 2017/יח"צ

סגל, התססה פראית, קברנה סוביניון 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי קברנה סוביניון מבית נקופה (הרי ירושלים). תסיסה ללא הוספת שמרים, באמצעות שמרי הבר הטבעיים בלבד. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים, וניל, ושוקולד. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, קציצות בקר.

דבר המבקר: הרבה קברנה סוביניון במעט כסף. יין עשוי היטב שיפליא ללוות לגימה ביתית לצד תבשילי בשר מסוגים שונים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: קברנה יומיומי פשוט שכולו אופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully