וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות של יקב מדבר

29.5.2019 / 14:30

אבי אפרתי לוגם מיינות יקב מדבר המקומי

מדבר, רוזה 2018. יח"צ,
מדבר, רוזה 2018/יח"צ

מדבר, רוזה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 95% גרנאש ו-5% סירה מכרם מצפה רמון בנחל צין. צבע ורוד עמוק למדי. באף פטל, תות ופרחים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, פיקניק, כריכים.

דבר המבקר: הפירותיות הניכרת באף, משמעותית מאד גם בחיך. יש מידה של מתיקות ובאופן כללי, להבדיל מיינות רוזה קודמים של מדבר, זה יין שתופס מרחק מה מקוטב היובש והמינראליות, לטובת הפרי האדום והפרחוניות. מבין יינות הטעימה הזו, שרובם מוצלחים במיוחד, זה המוצלח קצת פחות. בעיקר פחות מרגישים בו את ביטויו של הטרואר הכה ייחודי של כרמי יקב מדבר והוא קצת פוזל לסגנון הרוזה של התעשייה המקומית.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בתשע מילים: פחות רוזה של פרובנס ויותר רוזה מתוצרת כחול לבן.

מדבר, סוביניון בלאן 2018. יח"צ,
מדבר, סוביניון בלאן 2018/יח"צ

מדבר, סוביניון בלאן 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מכרם יחידני חוות ננה במצפה רמון. תסיסה ארוכה וקרה בנירוסטה. ללא תסיסה מאלוקלקטית. צבע זהוב. באף הדרים ופרי לבן. גוף קל-בינוני. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים, צדפות.

דבר המבקר: לימון ואשכולית, תפוח ירוק ואגס; אלו מאוזנים היטב בחמיצות נעימה, חוברים לנימה מינרלית מעודנת אך ייחודית ומפגינים יובש טוב. יין שמפגין ניקיון וצחות ומפגין לשקף בדיוק רב את הטרואר הדרומי הייחודי. יש בו קלות נעימה והא גסטרונומי להפליא. יופי של תמורה ל-90 שקל.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: סוביניון מדברי גסטרונומי וראוי עד מאד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מדבר, פינו נואר 2018. יח"צ,
מדבר, פינו נואר 2018/יח"צ

מדבר, פינו נואר 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר מחלקה יחידנית בחוות ננה במצפה רמון. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון משומשות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום מרוכז. גוף בינוני? 13.2% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: טרטר בקר, רוסטביף, נתחי סינטה דקיקים צרובים קלות במחבת.

דבר המבקר: פינו נואר הגדל במדבר זה כמעט אוקסימורון. מדובר, הרי, בזן טיפוסי של אקלים קר (בורגון). מאידך, הבדלי הטמפרטורה הניכרים בין יום ללילה באיזור מדברי גבוה בעלי השפעה אף הם. זה נכיר ביין הנוכחי הניחן בגוף נאה, פרי מרוכז, קטיפתיות, אלגנטיות וגם מקדם קלילות נעים. כמעט מתחשק ללגום אותו קר. יין עשוי היטב שמספק יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: פינו נואר מדברי שיש בו אלגנטיות וקלות.

מדבר, רזרב, סמיון-סוביניון 2017. יח"צ,
מדבר, רזרב, סמיון-סוביניון 2017/יח"צ

מדבר, רזרב, סמיון-סוביניון 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% סמיון ו-50% סוביניון בלאן מכרם יחידני בחוות ננה במצפה רמון. תסיסה קרה בנירוסטה. ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב. באף פרי לבן, הדרים ונימה מינראלית. גוף בינוני. 12.9% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: החיבור בין הזן הקלסי של עמק הלואר (סוביניון בלאן) לזה של בורדו (סמיון) מניב סינרגיה מוצלחת של חיבור מימדי הגוף, הפרי והתיבול של שניהם למשהו שמעבר לכל אחד מהם בנפרד. יין בסיסי ולא יומרני שמיטיבים לחוש בו בחדות ובמיקוד של הסוביניון מחד וברכות של הסמיון מאידך. יין אוכל מצוין, רק אל תלגמו אותו קר מידי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: מורכבות, קלילות ומקדם גסטרונומיות נאה ביותר.

מדבר, רזרב, קברנה-סירה 2016. יח"צ,
מדבר, רזרב, קברנה-סירה 2016/יח"צ

מדבר, רזרב, קברנה-סירה 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% קברנה סוביניון ו-50% סירה מנחל צין במצפה רמון. תסיסה במכילי נירוסטה ולאחר מכן העברה לתסיסה מאלולקטית והתיישנות בחביות עץ אלון בנות 14 חודש. צבע אדום כהה מעט סגול. באף פרי שחור, אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, צלעות טלה, קדירות טלה וכבש.

דבר המבקר: הקברנה מספק את המבנה והאלגנטיות, הסירה את השפיצים התיבוליים. בלגימה ראש ונה, הפרי השחור הוא שנותן את הטון. בהמשך מגיעה התרככות ועימה תיבול מעודן וגם נוכחות של פרי אדום ומינרליות. יין חינני במיוחד שיש בו קלות שמאפשרת ללגום אותו להנאה גם בערב קיצי חם.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: מטובי היינות המקומיים בקטגוריית המחיר.

מדבר, לבן 55 2018. יח"צ,
מדבר, לבן 55 2018/יח"צ

מדבר, לבן 55 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 36% ויונייה, 32% שרדונה, 16% שנין בלאן ו-16% סמיון מחלקות נבחרות מכרם יחידני, בחוות ננה שבמצפה רמון. תסיסה ארוכה במיכלי נירוסטה, ללא תסיסה מאלולקטית. צבע זהוב. אף מוחצן ובו ובו פרי טרופי, פרחים ואפרסק. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים וצדפות. סביצ'ה וטרטר דגים.

דבר המבקר: פרי טרופי ניכר, ארומאטיות משמעותית, חמיצות דומיננטית, מינרליות ניכרת, רעננות וחדות. בלנד מגניב למדי שמחד ילווה היטב סביצ'ה עם חריפות ומאידך יפיח רוח במנות דג קלסיות יותר, עם רטבים על בסיס חמאה ויין לבן.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בעשר מילים: לא זול במונחי לבנים מקומיים אבל בהחלט מספק את הסחורה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully