וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי שבועות ביקבים, במחלבות ובמסעדות

2.6.2019 / 14:45

חג הקציר, חג הביכורים, תקראו לו איך שאתם רוצים - מדובר בחג הכי שווה בשנה, וזה הזמן לנצל אותו - לצאת לטייל ברחבי הארץ ולהנות משלל פעילויות קולינאריות טעימות ומעניינות במיוחד. הנה כל האופציות שלכם לשבוע הקרוב

חגיגת שבועות ביקבים ברחבי הארץ

חגיגית שבועות. אייל גרניט,
חגיגית שבועות ביקב קסטל/אייל גרניט

מסעדת טיבי'ס של שף חיים טיבי בחוות ורד הגליל מזמינה את הקהל למסיבת שישי צהריים, עם יינות של יקב דלתון, דוכני מנות בהם יוגשו מנות אוכל רחוב וברקע צלילי מוסיקה שמחה ותפאורה חגיגית במרפסת הצופה לעבר חוות הסוסים. בין המנות יוגשו נקניקייה בלחמנייה בליווי מבחר רטבים ביתיים; קורנביף על פיתה שרופה עם עלי רוקט, מלפפוני קורנישון ואיולי שום; סלט טבולה עם כרובית, עשבי גינה ולאבנה ביתית, ולקינוח- פנקוטת פסיפלורה קיצית (30 שקלים למנה או כוס יין). יום שישי ה-7 ביוני בין השעות- 12:00-17:00, כחלק מפסטיבל "בשביל היין" של הרשות לפיתוח הגליל.

טיביס, ורד הגליל, 04-6330885


יקב ברבדו פותח את חגיגת שבועות עם שקיעת החמה בסוכה שבין הכרמים ומזמין אתכם לטעום יין, גבינות מחלבה טובות, טאפסים ברוח החג ושמן זית משובח, לצד מוזיקת ג'אז לייב נעימה. באירוע יוצעו לטעימה מגוון היינות של היקב ומנות כמו קרפצ'יו חציל על יוגורט עיזים, סלסת עגבניות שרי וכוסברה (20 שקלים); ארטישוק צלוי, ראגו פטריות, קרם פלפלים, שמן כמהין ונענע (25 שקלים); קיש תרד וסלט קולסלאו (35 שקלים); סלמון בכבישה ביתית, בריוש טרי וקרם פרש (40 שקלים) ועוד. יום חמישי ה-6 ביוני בין השעות 19:00-22:00. הכניסה בעלות 50 שקלים שיתקזזו בקניית 3 בקבוקי יין לאדם.

יקב ברבדו, מול היישוב כרמי יוסף על כביש 44, בין כרמי יוסף לפדיה, 050-2207022 או 054-6808873


ביקב תשבי יתקיים יריד שבועות עם דוכני אוכל שיגישו, בין היתר, מאפים עמוסי פירות, גלידות עשויות שמנת טרייה ושוקולד, לחמי מחמצת וחלות, גבינות ממשק ברקנית, פרחים, יינות ובירות קרות, היישר מהחבית. יהיה למשל דוכן עוגות של הקונדיטורית מאיה דידי עם מגוון עוגות טארט כמו טארט פקאן, טארט משמש, טארט נקטרינות (18-120 שקלים); דוכן גבינות של משק ברקנית עם גבינות מחלב עיזים וכבשים כמו מנצ'גו פלפל שחור, תום עיזים כמון, תום עיזים חילבה ועוד (15 שקלים ל-100 גרם); מטאבון האבן יצאו מאפיי פטאייר במילויים שונים (15-25 שקלים); ממעשנת הברביקיו יותקנו כריכים של בשר בריסקט או שפונדרה (45 שקלים) או צ'יפס פריך (28 שקלים) ועוד. יום חמישי ה-6 ביוני בין השעות 16:00-22:00.

יקב תשבי, מתחם תשבי כביש 652, בין זכרון לבנימינה, 04-6288195


טעימות, סיפורי יין וג'אז ביקב נטוף בכפר טרומן שפותח את שעריו לטעימות ממבחר יינות היקב, לצד גבינות, זיתים ושמן זית אורגני תוצרת המשק. במקום תתקיים הופעה של שלישיית הבוגלו עם מוזיקת ג'אז רוקנרול ובלוז. יינני היקב, מאיר וזאב יארחו את המבקרים ויחלקו בסיפורי יין אישיים (30 שקלים לאדם). יום ראשון ה-9 ביוני בשעות 10:00-15:00.

יקב נטו, כפר טרומן, 052-8408424, 052-5786058


יקב הרי גליל מזמין את הקהל הרחב למסיבת יין לבנה וחגיגית בקוד לבוש לבן, בה המשתתפים יוכלו ליהנות ממגוון היינות הלבנים של היקב ללא תחתית ומוזיקה חיה. בנוסף, היקב יציע סיורים חווייתיים במרכז המבקרים ואף בכרמים שיצאו מהיקב באמצעות רכב שטח ייחודי שימשיך להרקיד את המשתתפים כל הדרך אל הכרם. לצד מתחם המסיבה שתתקיים בטבע הפראי שצמוד ליקב יוצבו דוכני אוכל ופרחים תוצרת מקומית ויהיה ניתן לרכוש את היינות הלבנים של היקב במחירים אטרקטיביים לכבוד החג (50 שקלים לאדם). יום שישי ה-7 ביוני בין השעות 11:00-15:00.

יקב הרי גליל, קיבוץ יראון, 04-6868748


פסטיבל "בשביל היין" העשירי בגליל, בגולן ובעמקים מזמין את הקהל הרחב לשנתו העשירית עם אירועי יין מגוונים שיימשכו עד ה-21 ביוני. כחלק מאירועי הפסטיבל יתקיימו שלל האירועים - השקת יינות חדשים, ערבי טעימות יין, כנס יין מקצועי במכללת אוהלו, יריד יין, הופעות מוסיקה, סיורים בעקבות שביל היין, ארוחות שף ומסיבות יין. בפסטיבל ישתתפו עשרות יקבים ברחבי הגליל, הגולן והעמקים, ויוצעו סיורים מודרכים במהלך ימי הפסטיבל, בהרשמה מראש, הכוללים טעימות, סיפורים אודות היין, היינן והכרמים.

לפרטים ומידע על האירועים באתר הרשות לפיתוח הגליל

יריד שבועות. דני גולן,
יריד שבועות ביקב תשבי/דני גולן

אירועי שבועות ביקב רמת הגולן עם סיור "מסלול היין" בעקבות סיפורי היין וייצור הגבינות ברמת הגולן שמתחיל בסדנא של יין בשיתוף מחלבת בוטיק מקומית, ממשיך בסיור טעימות יין וגבינות ביקב פלטר, שם נמצאת גם מחלבת ברה, ולמפגש עם הגבנית ענבל פלטר המייצרת גבינות עיזים מעדר קטן של עיזים אלפניות אותן היא מגדלת, ולסיום ביקור במחלבת 'נטור' ומפגש עם גבנית המחלבה קרינה רפאל, שתספר על התמחותם בייצור גבינות על טהרת חלב הכבשים בשיטה מסורתית בעבודת יד. יום שישי ה-7 ביוני החל מ-9:30, בתיאום מראש בלבד. יש ביקב עוד סדנאות ומפגשים ושווה להתעדכן בעמוד הפייסבוק.

יקב רמת הגולן, דרך היין 4 קצרין, 04-6968435


לרגל חג הקציר יקב קסטל יפתח את שעריו לקהל הרחב לחגיגת גבינות ויין בה יימזגו מגוון יינות היקב ולצידם מגוון מטעמים ממשק עפאים, מבחר גבינות בעבודת-יד, לחמי שאור, פוקאצ'ות, ממרחים ומטבלים, ירקות ועוגת גבינה. את החגיגות תלווה מוסיקה חיה על קרע נוף הרי ירושלים. יום שישי ה-7 ביוני בין השעות 10:00-13:00, 145 שקלים לאדם, כרטיסים באתר האינטרנט.

יקב קסטל, יד השמונה, 02-5358551


וגם לחובבי הבירה - רגע לפני שבועות, בימים ה'-ו' (ה-6 וה-7 ביוני) בגן האירועים אוליב בגלבוע יתקיים פסטיבל בירה ענק לכל המשפחה. במסגרת הפסטיבל יופעלו בגן האירועים הצמוד למלון אוליב בגלבוע מתחמי ענק ובהם מתחם בירה עם 30 סוגי בירה שיימכרו למבוגרים; מתחם FoodTruck בסגנונות קולינריים שונים; מתחם ילדים (בין השעות 17:00-21:00) עם מופעי קרקס ולהטוטנים, בועות סבון, משחקים ומתנפחים; מתחם מוסיקלי (בין השעות 20:00-1:00) עם מופעי להקות מקומיות וDJ ; מתחם אמנות ועוד. (10 שקלים לאדם)

מלון אוליב בגלבוע, 04-9577333


חגיגת היין והקולינריה הבינלאומית מגיעה לתל אביב בפעם השלישית ומתרחבת לחגיגת צלילים וטעמים איטלקית- הפסטיבל האורבני 3 by American Express Vinum TLV יתקיים ברחבת מתחם רוטשילד 1 בתל אביב זו השנה השלישית עם הופעות מוזיקה חיה, יינות של 15 יקבים נבחרים, פסטות משובחות מבית Rummo ברטבי כמהין ועגבניות, גבינות וניחוחות איטלקיים של חבל פיאמונטה. בימים רביעי וחמישי ה-5 וה-6 ביוני, הכניסה חופשית (5 טעימות יין 69 שקלים, 4 טעימות יין ופסטה 79 שקלים).

פסטיבל היין הבינלאומי, מתחם רוטשילד 1 תל אביב


רשת lager&ale בשיתוף החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה מרימה פסטיבל בירות עם כ-100 סוגים של בירות מהארץ ומהעולם באווירה של חו"ל ובמחירים של חו"ל, דוכני אוכל כמו הנקניקיות של פרנק, עראייס, תפוח אדמה בטאבון ועוד, מוזיקה עדכנית, הופעות חיות של מועדון הקצב של אביהו פנחסוב, להקת LOUDER ועוד המון הפתעות. רביעי וחמישי ה-5 וה-6 ביוני בין השעות 18:00-23:00.

פסטיבל הבירות, מרינה הרצליה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חגיגת שבועות בחוות, במחלבות ואצל החלקאים

גבינות. בועז לביא,
גבינות של מחלבת מרקוביץ/בועז לביא

במשק התיירותי חנן הגבן במושב חרות אפשר לבוא לסיור בו לומדים על ההיסטוריה של המשק, רואים סרטון על תהליך הכנת הגבינות ומתצפתים דרך קירות שקופים על חדרי היישון וההבחלה של הגבינות. בסוף מתיישבים מתחת לעץ האבוקדו בחצר וטועמים ממגוון הגבינות (30 שקלים לאדם בתיאום מראש).

חנן הגבן, מושב חרות, 053-5335444


מארחים במחלבת מרקוביץ בנחלים - בימים חמישי עד שני (לא כולל יום שבת), יתארחו במחלבה יצרני בוטיק ואמנים מהאזור ויתרכזו בפינה הקסומה של המחלבה המשפחתית בה מייצרים גבינות צאן מקוריות עם שילובים מיוחדים.

מחלבת מרקוביץ, שניר 28 נחלים, 03-9332797


מפגש עם אופה במאפיית "איש של לחם" בגינתון ביום שישי ה-7 ביוני בשעות 11:00 ו-13:00. עדו בלאושטיין מציע ביקור חד פעמי במאפיית הבוטיק שם הוא יחלוק עם הבאים מסיפוריו על האפייה כמקצוע, על העבודה עם דגנים מלאים ואורגניים, וכמובן טעימות ממעשה ידיו. המפגש יתקיים בשני סבבים. אורך כל מפגש כ- 45 דקות. בהרשמה מראש בלבד וב-30 שקלים לאדם.

איש של לחם, גינתון, 050-3070355


המשק תיירותי שביל פרות החלב בבית לחם הגלילית מציע חוויה חקלאית למשפחות המורכבת מהסברים והפעלות בשבע תחנות ברפת המשלבות למידה, חוויה ואינטראקציה עם הילדים, תוך כדי הדרכה צמודה - היכרות עם העגל והפרה, האכלת עגלים, התנסות בחליבת פרה במכון חליבה, הכנת שוקו וחמאה וביקור ברפת הרובוטית בה צופים ברובוט החולב את הפרות באופן עצמאי. כל יום בימי החג בין השעות 10:00-16:00 (42 שקלים מגיל שנתיים).

שביל פרות החלב, בית לחם הגלילית, 052-3275682 / 050-6694119


סיור חוויתי ברפת של איתי, רפת חלב אמיתית, שכולל הגמעת עגלים רכים בני יומם, צפייה בחליבה, האכלת פרות גדולות, עליה למיכלי החלב הענקיים וצפיה בחלב רגע לפני שהוא עושה את דרכו למחלבה. הסיור מלווה בהסברים רבים על אופן העבודה ברפת. הסיורים כוללים כיבוד עשיר של מעדנים ושוקו מעולים.

הרפת של איתי, מושב ניר בנים, 050-5697361


במרכז המבקרים של שוקולד "דה קרינה" בעין זיוון יתקיים סיור במפעל הבוטיק, הכולל צפייה בתהליך ייצור השוקולד בעבודת יד, התנסות בסדנאות חווייתיות לכל המשפחה ברוח חג השבועות. בסיום הסיור תזכו לטעימות בדגש על פרלינים משוקולד לבן בטעמים נפלאים כאשר בבית הקפה במקום, יוצעו משקאות מיוחדים בלבן: מילק שייק וניל עם קצפת, "צוללת לבנה" וחגיגית עם דאבל מקופלת שוקולד לבן ועוד (סיור מודרך וטעימות- 25 שקלים, סיור וסדנת שוקולד- 64 שקלים לילד ו-69 שקלים למבוגר), יש לתאם הגעה מראש.

דה קרינה, עין זיוון, 04-6993622


חברת תיירות השווקים "יאללה באסטה" תוציא לקראת חג שבועות סיור מודרך לכל המשפחה שיכלול את מיטב המנות החלביות הקיימות בשוק מחנה יהודה. מלבד הטעימות הלבנות מתוצרת פרי הקולינריה הירושלמית, בסיור שאורכו כשעתיים, יסופר על מורשת השוק העתיק במדינה ועל התהפוכות שעבר במהלך השנים. כמו כן, המשתתפים יוכלו לחוות את המולת הקניות הייחודית הקיימת בשוק בערב החג. מה אוכלים: מבחר גבינות ביצור מקומי, מאפה גרוזיני במילוי גבינות, משקה פסיפלורה וחלב עיזים, קארי אורז בחלב קוקוס, גביניות מתוקות וכנאפה ירושלמית עם קפה. בימים שלישי ורביעי, ה-4 וה-5 ביוני החל מהשעה 17:00 (150 שקלים לאדם).

אתר יאללה באסטה או בטלפון 076-5398000


בבוסתן בראשית בעין זיוון בצפון רמת הגולן, מזמינים לחגוג את עונת קטיף הדובדבן, אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן, המציע שלל פעילויות לכל המשפחה, מתנפחים, בועות סבון, פארק חבלים, טרקטורונים לילדים, פארק חי, דוכני מכירה תוצרת הגליל והגולן, עמדות מזון ושתיה, שפע של מקומות מוצלים לפיקניק וכסאות וערסלים בכל הבוסתן לרשות המבקרים. כמו כן ניתן יהיה לקטוף גם תות שדה באכילה חופשית (37 שקלים לאדם).

בוסתן בראשית, עין זיוון, 04-6993610

שבועות במסעדות ובקניונים

עוגת גבינה. PINKME,
עוגת גבינה ניו יורק של מקס ברנר/PINKME

תחרות "עוגת הגבינה של הצפון" חוזרת זו השנה השלישית ברציפות לקניון נהריה בה לוקחים חלק מיטב הכישרונות הצפוניים שמפליאים בהכנת עוגות גבינה שמתחרות על התואר הנכסף העוגה של הצפון. התחרות נושאת הפרסים תתקיים ביום שישי ה-7 ביוני בשעה 11:00, ובה ישפוט תומר סוויסה, הקונדיטור והבעלים המשותף של "תושה בייקרי" הצפונית. ניתן להשתתף בתחרות ולהציע עוגה לטעימה בתחרות בחינם, באמצעות פנייה למשרדי הנהלת הקניון.

תחרות עוגת הגבינה של הצפון, קניון נהריה, רחוב האירית 2 נהריה


רשת מקס ברנר חוגגת את חג השבועות עם מגוון קינוחים חדשים על טהרת הגבינה בשילוב של השוקולד הלבן המוכר והאהוב, ביניהם קרפ קרמבל מסקרפונה ושוקולד לבן (54 שקלים); עוגת גבינה ניו יורק המוגשת עם שייקר שוקולד חם ושוט שוקולד קר (49 שקלים); Ultimate Chocolate Fondue
שלושה דיפים שוקולד לבן וחלב חם, לצד גריל מרשמלו, פירות טריים, נשיקות מרנג, מיני מאפניס וקוביות וופל בלגי (82 שקלים); סמוזי תותים ושוקולד לבן עם גנאש שוקולד לבן קפוא, תותים, יוגורט ושברי שוקולד לבן של מקס (32 שקלים) ועוד.

בסניפי מקס ברנר


במסעדת פסטה מרקט בחצר השוק פרדס חנה, השף גיא בן אשר יציע מנות ספיישל מיוחדות לשבועות (בין ה-5 וה-7 ביוני) כמו פטוצ'יני אספרגוס ושמנת (64 שקלים); פיצה ביאנקה שמנת וקרם תרד (52 שקלים); ולקינוח קרם ערמונים ושוקולד לבן או קרם קוקוס פירות יער ופיסטוק קלוי (34 שקלים) ועוד.

פסטה מרקט פרדס חנה, האורנים 12 חצר השוק פרדס-חנה כרכור, 04-8599640


לכבוד חג השבועות, מתחם שרונים משיק את "FoodUP", אירוע המאגד בתוכו מגוון מצרכים ומוצרים ליצירת ארוחה חלבית מושלמת לצד חווית קנייה. בין הדוכנים שיתארחו ניתן ליהנות מגבינות של באשר פרומאז'רי, יינות פודאפ איכותיים (של בנימינה), עוגות גבינה, פרחים טריים, מגשי פירות חתוכים, חלות של ויז'ניץ וקישריה ועוד. המתחם יפעל בכל יום שישי עם אפשרות לשבת לאכול במקום או לקנות הביתה. המתחם פועל כל יום שישי בין השעות 9:00-15:00.

מתחם שרונים, הרקון 2 הוד השרון


במסעדת ג'יוקוסו האיטלקית מהעיר התחתית של חיפה יציעו בשבועות דיל של ארוחת טעימות על בסיס מוצרי החלב כמובן. הארוחה שמתאימה לזוג או שלושה כוללת חציל גלילי- פרוסות חציל ממולאות בגבינת צאן, יוגורט, ממרח ארטישוק וכמהין ברוטב עגבניות; פסטה פפרדלה עם פטריות שמפיניון, שימאגי ופורצ'יני, בצל לבן, מחית כמהין בציר פרמזן, יין לבן, שמנת וקרם פרש; ריזוטו כמהין מהיער מבושל בציר פרמזן, יין לבן ושמנת עם שמפיניון, פורצ'יני, ערמונים, כמהין ונגיעה של קרם פרש; ועוד (180 שקלים לאדם).

ג'יוקוסו, הנמל 21 חיפה, 04-9887880


מסעדת פאסטל מציגה מנות חגיגיות לחג השבועות וביניהן עוגת גבינה יפנית- בצק שקדים עם מלית מסקרפונה ופרמזן, מוס תה ירוק וקרמבל שוקולד לבן, ליים ולמון גראס (54 שקלים); מוצרלה עגבניה- יוגורט בופאלו ומוצרלה, ויניגרט שרי, צ'ילי ירוק וגריסיני (56 שקלים); סלק אפוי- ויניגרט סלק ולוז, קרוטוני לחם שאור וגבינה מלוחה (54 שקלים); טינקרבל והמאירי- פלפלי טינקרבל מטוגנים, גבינת המאירי, מלח ים אטלנטי ולימון (46 שקלים).

פאסטל, מוזיאון ת"א, שדרות שאול המלך 27, תל אביב, 03-6447441


הגן הסודי של בר היין והמסעדה פר דרייר במתחם נגה בתל אביב מזמין אתכם לבארנץ' בימים שישי עד ראשון ה-7 עד ה-9 ביוני (שישי ושבת 9:00-16:00, ובראשון 10:00-16:00) כשבתפריט אגס בנדיקט, בריוש, ביצה עלומה, רוטב הולנדז ואורוגולה (57 שקלים); שקשוקה, סלט עגבניות ושום, טחינה וחלה (49 שקלים); פיצה פלורנטין עם תרד, בשמל, פרמזן, ביצה ושמן כמהין (54 שקלים), וכמובן פלטת גבינות חגיגית עם בקבוק יין מתנה ועוד.

פר דרייר, בת עמי 7 תל אביב- יפו, 03-6292111

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully