וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבשלים לכם משהו טוב: 5 מבשלות בירה שטעים לבקר בהן

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

10.6.2019 / 10:20

בעשור האחרון הוקמו בישראל עשרות מבשלות בוטיק. בחלק מהן אפשר ליהנות לא רק מבירה משובחת, אלא גם מארוחה מצוינת

מבשלת בירה בישיק. עידן גור,
מבשלת בישיק במשמר איילון/עידן גור

יש משהו קסום בללגום בירה לא רחוק מדוד הנחושת בו בושלה. יש משהו קסום אף יותר בללגום את הבירה אגב נשנוש של איזה משהו טעים ליד. טרנד המבשלות הזעירות שמגישות מנות אוכל התחיל באמצע שנות ה-80 אך לארץ הוא הגיע רק לקראת סוף שנות ה-90, עם הקמתה של תל אביב ברוהאוס בשדרות רוטשילד.

15 שנים אחרי שהוקמה, נסגרה המבשלה הוותיקה וכיום ממשיכות את דרכה מבשלות בוטיק רבות נוספות, הפועלות בכל רחבי הארץ, מרמת הגולן ועד אילת. אם מתחשק לכם ללגום בירת בוטיק, לשמוע סיפור מרתק על יזמות מקומית וליהנות תוך כדי מאוכל מצוין, יש לנו חמישה רעיונות בשבילכם.

מבשלת בירה בישיק. עידן גור,
בישיק משמר איילון/עידן גור

בישיק, משמר איילון

בישיק היא מבשלת בירה ומסעדת בשרים כשרה שבאה לעולם בשלהי 2016. הקונספט מאחורי המקום המיוחד פשוט מאין כמוהו - תמורת 225 שקלים לסועד, תוכלו ליהנות מסעודת מלכים הכוללת בירות ובשרים ללא הגבלה. בין היתר כולל מבחר הבשרים של בישיק, ספרייבס טלה מעושן בגלייז של ברביקיו, נקניקיות עגל עם שקדים וצנוברים בתוספת שומן כבש, עוף מעושן, חזה אווז, צלעות כבש ושיפודי אנטריקוט. בנוסף ניתן ליהנות גם מנתחים נוספים כמו פילה בקר וכבד אווז, בתוספת תשלום. המקום פועל בימים שלישי עד חמישי בלבד, החל מ-20:00 ועד חצות וניתן לשבת בו בהזמנת מקום מראש בלבד.

• בוא תמזוג מהחבית, בוא נשרוף את היומית - בבישיק מייצרים ארבעה סוגי בירות: פילזנר שעורה 5%, בווארית מעוננת 5%, דופלבוק גרמנית 8% וחיטה בלגית אדמונית 8%. ואם אתם מעוניינים במקרה לגוון, נגלה לכם שניתן ללוות את הארוחה עם קברנה סוביניון ומרלו של יקב בראון, ללא תוספת תשלום.

בישיק, האלון 26, משמר איילון, 053-9369663

sheen-shitof

עוד באותו נושא

היי דרומה: 5 מסעדות ששווה לעצור בהן בדרך לאילת

בשיתוף zap rest
מבשלת ליבירה. אנטולי מיכאלו,
מבשלת ליבירה בחיפה/אנטולי מיכאלו

ליבירה, חיפה

מבשלת ליבירה החלה את דרכה ב-2007 ומאז עברה לא מעט גלגולים. נכון להיום מדובר במבשלת בירה הפועלת בגניגר ובמסעדה הפועלת בחיפה. על המטבח של המסעדה רחבת הידיים מנצח ביד רמה ובוטחת השף היצירתי והמוכשר רועי אברהם. בתפריט שהרכיב תמצאו מגוון מנות קלילות שנועדו ללוות את הבירה כמו סלט ברווז או לחמניית בירה וחמאת אנשובי וכן מנות רציניות יותר כמו תבשיל בקר באייל בלגי או אנטריקוט 300 גרם ברוטב שמנת פטריות וסטאוט עם ניוקי קריספי (סטאוטריקוט).

• בוא תמזוג מהחבית, בוא נשרוף את היומית - בליבירה מייצרים חמישה סוגי בירות: סטאוט מעושן 5.5%, ביטר אייל 5.5%, אייל בלגי 7.5%, דאבל פילס 5.5% ובירת חיטה בהירה 5.5%. כמו כן תמצאו בתפריט העשיר של מסעדת ליבירה, מגוון עצום של משקאות אלכוהוליים וקוקטיילים ובנוסף בליבירה נוהגים לעשות כבוד למבשלות אחרות ולהציע בירה אורחת מתחלפת, הנבחרת בקפידה על ידי קברניטי המקום.

ליבירה, הנמל 26, חיפה. 053-9380940

מבשלת בירה ברוהאוס. גלעד הר שלג,
מבשלת ברוהאוס בקצרין/גלעד הר שלג

ברוהאוס הגולן - קצרין

ברוהאוס הגולן היא מסעדת הבית של מבשלת הגולן, שהוקמה ב-2006. בתפריט של ברוהאוס הגולן מככבות מנות כמו פרייצל קורנדביף (2 יח' של בייגל בווארי עם נתחי קורנדביף, רוטב ברביקיו וירקות טריים), מחבת מיני צ'וריסו (נקניקיות צ'וריסו על מצע כרוב כבוש המבושל בבירת המבשלה) ואפילו המבורגר טבעוני על בסיס סויה וירקות, שנוסף לאחרונה ברוח התקופה.

• בוא תמזוג מהחבית, בוא נשרוף את היומית - בברוהאוס הגולן מבשלים ארבעה סוגי בירות באופן קבוע (אייל אדומה מעוננת 6.4%, לאגר בהירה 4.9%, חיטה מעוננת 5.1% ולאגר כהה 8%) וכן בירות עונתיות המיוצרות במהדורה מצומצמת מעת לעת, תחת המותג "עוג". אם אתם מעוניינים להכיר את כל סוגי הבירה המיוצרים במקום במהלך הארוחה, לכו על חווית הגולן, הכוללת טעימות של 200 מ"ל מהסוגים השונים. בנוסף מגישים במקום מבחר משקאות אלכוהוליים, בדגש על מגוון סוגי וויסקי.

ברוהאוס הגולן, קצרין. 053-9443875

דנסינג קאמל, תל אביב

דנסינג קאמל היא מבשלת הבוטיק הראשונה בישראל וללא ספק אחת המפורסמות שבהן. היא הוקמה בשנת 2005 במבנה תל אביבי משנות ה-30 על ידי דויד כהן, שעלה לארץ מניו יורק. בתפריט האוכל של דנסינג קאמל תמצאו בין השאר נשנושים ומתאבנים (ניו יורק פרעצל, צ'יפס קייג'ון), סלטים, נקניקיות ופלטה אימתנית העונה לשם "הרוטשילד", שכוללת בריסקט, קורנדביף, חזה הודו וצ'וריסו, המוגשים עם סלט תפוחי אדמה, שעועית מקסיקנית, בצל מטוגן, חמוצים וזיתים, פרוסות באגט ומבחר רטבים ביתיים.

• בוא תמזוג מהחבית, בוא נשרוף את היומית - בדנסינג קאמל מייצרים חמישה סוגי בירות באופן קבוע לאורך כל השנה ובנוסף עשרה סוגים באופן עונתי. בין היתר מככבות בתפריט הבירות הקבוע של המקום בירת EVE (אייל בלונד, 4.9%), בירת PATRIOT (פייל אייל, 5.2%) ו-MIDNIGT STOUT (סטאוט, 5%)

דנסינג קאמל, התעשיה 12, תל אביב. 03-6242783

המבשלה. באדיבות המקום,
המבשלה באילת/באדיבות המקום

המבשלה, אילת

מבשלת סוף, שהוקמה ב-2015, היא מבשלת הבירה הראשונה שנפתחה באילת. היא פועלת בסמוך למסעדה שזכתה לשם המתבקש (אך המעט מבלבל), "המבשלה", ממנה אפשר לצפות בתהליך ההכנה של הבירות דרך קירות הזכוכית החוצצים בין השתיים. התפריט של המבשלה נחלק לארבע קטגוריות מרכזיות: נישנושיאדה (ביף ג'רקי, נאצ'וס פרמיום, צ'יפס אנשובי), עיקריות (נזיד פורטר, כבד אווז, פילה בקר), מיני עיקרית (בוריטו צמחוני, סליידר, נקניקייה ביתית) ולמרכז השולחן (כבד אווז בקטנה, מוצרלה מטוגנת, פיש & צ'יפס). בנוסף מגישים במקום תפריט ילדים ומבחר קינוחים כמו עוגת ביסקוויטים כמו בבית, קרם ברולה ואייסבורגר.

• בוא תמזוג מהחבית, בוא נשרוף את היומית - במבשלת סוף מייצרים שישה סוגי בירות: אמבר אייל, דארק ברי, בלונד אייל, בירת שיפון, בירת חיטה ובירת פורטר. לצד הבירות המשובחות מככבים בתפריט האלכוהול של המבשלה, מבחר יינות ישראליים מטובי היקבים (תבור, יקב הים האדום, גמלא) ומגוון קוקטיילים מושקעים.

המבשלה, האורנים 2, אילת. 053-4293499

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully