וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמיס לי חינקלי: המסעדות הגרוזיניות הטובות בישראל

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

17.6.2019 / 7:17

אם גם בלוטות הרוק שלכם מתחילות לעבוד במרץ כשאתם שומעים שמות של מנות כמו אספנחי, צ'יבורקי קופטי וחרצ'ו, הכתבה הזו מוקדשת לכם

מסעדות גרוזיניות, מסעדת מימינו. גלעד הר שלג,
מסעדת מימינו/גלעד הר שלג

בשני העשורים האחרונים צצו ברחבי הארץ מסעדות גרוזיניות בזו אחר זו, חלק מהן הפכו למוסדות של ממש. יש לא מעט אלמנטים שמחברים בין העם היושב בציון למטבח הגאורגי, בדגש על השפע והנדיבות, החיבה למאפים בשריים והגבינות המשובחות. מתחשק לכם להכיר מסעדות גרוזיניות שעושות הרבה כבוד לעדה? הגעתם למקום הנכון!

טביליסי - באר שבע

טביליסי הבאר-שבעית נפתחה בתחילת 2017 ומאז מתפקדת על תקן מסעדת בשרים ומסעדה גאורגית. לפיכך בתפריט העשיר של טבילסי ניתן למצוא בין היתר מנות כמו חומוס עם פטריות, נקניקיות מרגז חריפות, המבורגר ומעורב ירושלמי הדרות בכפיפה אחת עם מנות כמו קבבים בתבלון גיאורגי המוגשים עם רוטב עגבניות, קופטי (נקניק בקר גיאורגי המוגש עם אורז) ובליני (שישה בלינצ'סים במילוי בשר בקר פיקנטי).

אסור לפספס: צ'יבורקי (יחידות של בצק גאורגי פריך במילוי בשר בקר ותבלינים גאורגיים פיקנטיים), חינקלי (5/10 כיסוני בצק מבושלים במים במילוי בשר בקר) וצ'ורצ'וחלה לקינוח.

טביליסי, דרך מצדה 266, באר שבע. 053-9378395

מסעדת פטרה - אשדוד

מסעדת פטרה ממוקמת בחוף הקשתות שבאשדוד ונמצאת בבעלות סימו בן חובל, החובש במקום גם את כובע השף. פטרה היא מהמסעדות הגאורגיות המוערכות ביותר בארץ, בין היתר בשל ההקפדה על שימוש במתכונים עתיקים של מאכלים מסורתיים. כמו כן בפטרה האשדודית מגישים בנוסף למגוון מנות מהמטבח הגאורגי גם שפע של פסטות ופיצות, מנות דגים ומנות בשריות מצוינות כמו דג בקלה מטוגן, לברק פתוח על הגריל, שיפוד ציידים (נתחי חזה מולרד ונתח קצבים בתיבול מעודן) ועופיון שלם בתנור (טאפקה). בנוסף לאווירה אותנטית, תמצאו בפטרה גם ערבי קונספט, כשבין היתר הפיקו במקום ערבי סושי, ערבי טאפאס ויין, ערבי קריוקי לקהל הרוסי ועוד.

אסור לפספס: ארוחת הבוקר "בוקר גיאורגי", מוגשת בימים ראשון עד חמישי בין 17:00-9:00 (ובימי שישי ושבת עד השעה 12:00) וכוללת אימרולי אישי עם ביצת עין מעל בליווי סלט גאורגי אישי, דג מעושן, גבינת שמנת וסלט חציל חריף, שתייה טבעית ושתייה חמה.

פטרה, מפקורה 1, אשדוד. 053-9441986

sheen-shitof

עוד באותו נושא

מבשלים לכם משהו טוב: 5 מבשלות בירה שטעים לבקר בהן

בשיתוף zap rest
מסעדות גרוזיניות, מסעדת סופרה. דניאל לילה,
מסעדת סופרה/דניאל לילה

סופרה - תל אביב

סופרה היא מהמסעדות הגיאורגיות היוקרתיות בישראל וניתן להבחין בכך ברגע שבו נחשפים לעיצוב הפנים המהפנט עליו חתום המעצב שחר גולדי (CAMILO). במסעדה המצליחה מתקיימות מדי ערב הופעות חיות שלא אחת מצליחות לגנוב את ההצגה - לא עניין של מה בכך כשלוקחים בחשבון את רמת ההשקעה בכל הקשור למטעמים היוצאים בקצב מסחרר מהמטבח העמוס של סופרה. בנוסף לאווירה שמחה במיוחד ואוכל גיאורגי משובח, מגישים בסופרה תפריט אלכוהול עשיר ביותר הכולל בין היתר מבחר עשיר של יינות ומספר קוקטיילים נהדרים.

אסור לפספס: לחם גיאורגי עם קימל ומלח ים, צ'יבורקי במילוי בשר בקר וטלה, דניס בקראסט פיסטוק ועשבים על קרם ארטישוק ירושלמי וקוקטייל Supra (רוסקי פלטינום, אננס, אבטיח, תות ולימון).

סופרה, שדרות רוטשילד 11, תל אביב. 053-9384902

מסעדות גרוזיניות, מסעדת דדה. באדיבות המקום,
מסעדת דדה/באדיבות המקום

דדה - גבעתיים

דדה היא רשת מסעדות גיאורגיות שבאה לעולם לפני כעשור, המפעילה כיום סניפים בראשון לציון, גבעתיים ובת ים. הרשת הוקמה על ידי גור אוגניסיאן ואימו נלי אוגניסיאן, כשלמעשה משמעות המילה דדה בגיאורגית היא אימא. בסניף גבעתיים של רשת המסעדות המצליחה ניתן ליהנות מכל המנות הגיאורגיות שעימן מזוהה הרשת ובנוסף לפתוח את היום עם ארוחות בוקר מושקעות הכוללות פלטת גבינות ומטבלים (גבינת שמנת, גבינת גרוזינסקי, זיתים, סלט אג'פסנדל וטחינה ירוקה), תערובת מקלוני לבש, סלט אישי, כוס שתייה קרה או חמה ומנה עיקרית. בין העיקריות בגזרת ארוחות הבוקר תמצאו למשל אומלט גיאורגי, חצ'פורי מצואנילי, אג'קשוקה, פיצהביצה ועוד.

אסור לפספס: כדי ליהנות ממגוון רחב ככול האפשר של טעמים, צבעים וניחוחות, מומלץ להזמין את תפריט הפאטרות, הכולל 9 מנות ב-125 שקלים בלבד - לבש (לחם גאורגי מסורתי), אג'פסנדל (חציל קלוי וירקות גינה מבושלים), לוביו (תבשיל שעועית אדומה עם ירק ואגוזי מלך), פחאלי של סלק אדום, חציל קלוי עם פטריות, קבבונים גאורגיים, חינקלי בשר, פרגית ומיני צ'יבורקי (כיסונים במילוי בשר עגל בתיבול גיאורגי).

דדה, כצנלסון 113, גבעתיים. 053-9443908 (משלוחים: 053-9431348)

מסעדות גרוזיניות, מסעדת גאורגיה. גלעד הר שלג,
מסעדת גאורגיה/גלעד הר שלג

גאורגיה - חיפה

מסעדת גאורגיה החיפאית נפתחה בשלהי 2016, באחד הרחובות הנהנים מהנוף המרהיב ביותר בחיפה, הנקרא בהתאם, יפה נוף. את גאורגיה פתח גבריאל בזזשוילי, שבא ממשפחה גאורגית העוסקת כבר שנים בעסקי המזון: להוריו יש מאפייה גאורגית וקונדיטוריה בנצרת עלית ואילו גאורגיה היא המיזם השאפתני ביותר של המשפחה. בגאורגיה מפיקים בסופי שבוע ערבים מוזיקליים עם זמרים גאורגיים ובימים ראשון עד חמישי בין השעות 17:00-12:00, מציעים במקום ארוחות עסקיות משתלמות בשלוש דרגות מחיר, הכוללות מנה ראשונה, מנת ביניים, עיקרית, תוספת ושתייה. כמו כן את כל הטוב שיוצא מהמטבח של גאורגיה ניתן להזמין הביתה במשלוח.

אסור לפספס: מרק חארצ'ו עם בשר עגל, מיקס סלטי גאורגיה, סיגרים ממולאים באגוזים ובירה גאורגית בהירה (נטחטרי).

גאורגיה, יפה נוף 99, חיפה. 053-5495165

מסעדות גרוזיניות, מסעדת מימינו. גלעד הר שלג,
מסעדת מימינו/גלעד הר שלג

את הרשימה המכובדת שלנו בחרנו לסיים עם מסעדה חיפאית נוספת, העונה לשם מימינו. מימינו נפתחה ב-2015 ומאז מהווה מוקד עלייה לרגל לחובבי הבישול הגרוזיני האותנטי. מדי יום שישי מופיע במקום החל מהשעה 18:00 זמר גרוזיני ולכן אם אתם מתכוונים להגיע למקום ביום שישי בערב, דאגו להזמין מקומות מראש. כמו כן, נעדכן כי ניתן להפיק במסעדת מימינו אירועים (פרטיים ועסקיים) מפוארים באווירה גרוזינית אותנטית בהיקף של עד 55 סועדים.

אסור לפספס: פחאליאולי (סלט גרוזיני מסורתי של סלק אדום וחצילים מטוגנים מגולגלים במילוי תערובת אגוזי מלך), צ'חוחבילי (כרע עוף מבושלת ברוטב בצל ועגבניות), בדריג'אני (מאפה ממולא בתבשיל חצילים וגבינות) ועופיון גרוזיני (עופיון מטוגן תחת משקולת).

מימינו, המשטרה 5, חיפה. 053-9387462 (053-9366442)

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully