וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב כישור: לא רק מפעל מרגש, גם יין טוב

19.6.2019 / 15:55

יקב כישור הוא מפעל מרגש ומחמם לב, אבל מעבר לכך יודעים לעשות שם יינות טובים, הטעימה הנוכחית, ובה שבעה מיינות היקב, ממחישה זאת מאד

בראנץ' ביקב. אנטולי מיכאלו,
יקב כישור/אנטולי מיכאלו

יקב כישור הוא מפעל מרגש ומחמם לב. הוא פועל בכישורית שבגליל, כפר בו גרים מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. היקב הוא חלק מפעילות הכפר ותושביו עובדים בו. היינן ריצ'רד דייויס הוא שעומד מאחורי היקב והוא נעזר בשירותיו הטובים של איתי להט - יועץ יין ויינן מחונן (ומי שעומד מאחורי יינות 'להט', הלבן והאדום).

חוץ מהערכיות שבבסיס הפעילות, יודעים לעשות בכישור יינות טובים. הטעימה הנוכחית, ובה שבעה מיינות היקב, ממחישה זאת מאד. לבנים מאופקים ונקיים, רוזה שמחויב ליובש ונשמר ממתיקות, ואדומים מקסימים ממש; כל אלו נכללים בה. הקו המנחה של היינות הוא נאמנות לערכים הטרואר והזן. היינות לפיכך אינם לוקים במוחצנות יתרה. כולם מאופקים וכולם גם מתומחרים בשפיות רבה (85 לבסיסיים, 140 למתיישן). יותר משווה לשים לב ליקב יוצא הדופן הזה, שמיטיב לעשות בכל המובנים. לחיים!

כישור, לבן 2018. אייל קרן,
כישור, לבן 2018/אייל קרן

כישור, לבן 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס ויונייה וסוביניון בלאן מכרמי כישור. בציר מוקדם. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: קל, פירותי, פרחוני, נעים וקורן צחות וניקיון. כל זן נותן את שלו והביחד חובר לבלנד סימפטי שכולו שמחת חיים קיצית כייפית.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: בלנד לבן שכולו שמחת חיים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כישור, משגב ויונייה 2018. אייל קרן,
כישור, משגב ויונייה 2018/אייל קרן

כישור, משגב ויונייה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מכרמי מכישור. תסיסה באשכולות שלמים בחביות עץ אלון ולאחר מכן התיישנות בת כחצי שנה על השמרים. מבע זהוב. באף פרי לבן ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: ויונייה שמצליח היטב לבטא את מופעיו הקלאסיים של הזן הדרום צרפתי, ובראשם הארומאטיות. היא שנותנת כאן את הטון. הפרי, החומצה בעקבותיה. זה ויונייה שכייף ללגום כי למרות מבע הארומות החד משמעי הוא משכיל לשמור על איפוק, להבדיל ממוחצנות יתר. כדאי לשים לב לא ללגום קר מידי. הקור סוגר את היין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: ויונייה כהלכתו.

כישור, ריזלינג 2018. אייל קרן,
כישור, ריזלינג 2018/אייל קרן

כישור, ריזלינג 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ריזלינג מכרם נחל יוסף מכרמי כישור. היין מיוצר מהנוזל החופשי (FREE RUN). צבע זהוב. באף פרחוניות ופרי אקזוטי. גוף בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: נדמה שיותר מכל זן אחר, ריזלינג ישראלי הוא סוג של אוקסימורון. מעטים יינות הרוזה המוצלחים באמת, שגם מזכירים ברוחם משהו מרוח הזן האלזסי-גרמני-אוסטרי האהוב כל כך. הריזלינג של כישור מוצלח. הוא נוטה יותר אל קוטב הפרי מאל זה המינראלי וחושף פרי ראוי וחמיצות טובה במיוחד. אין כאן את איכויות היובש והניקיון של ריזלינג אירופאי במיטבו אבל מדובר ביין שנעים מאד ללגום.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: ריזלינג שסוחב יותר אל הפרי.

כישור, רוזה 2018. אייל קרן,
כישור, רוזה 2018/אייל קרן

כישור, רוזה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס גרנאש אדום וקברנה פרנק. צבע ורוד מעט חיוור. באף פרי אדום. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, ראשונות פירות ים ובשרים.

דבר המבקר: פרי אדום נעים וטוב, חמיצות מוצלחת ומידה נאה של יובש. כמו לגבי הריזלינג מהפסקה הקודמת - אין כאן את ביטויי היובש, הרזון ותחושת האיבוק המסויימת של רוזה פרובנסלי במיטבו, אבל זה רוזה ישראלי עשוי היטב, שמצליח להישמר מהרעה החולה של הזן בישראל - מתיקות היתר.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: יין קיץ ראוי בהחלט.

כישור, כרם כישור, אדום 2016

כישור, כרם כישור, אדום 2016. אייל קרן,
כישור, כרם כישור, אדום 2016/אייל קרן

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, מרלו ופטי ורדו. שנה בחביות עץ לכל זן בנפרד בטרם יצירת הבלנד. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקיקים על האש. סטייקים.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי קלאסי שבנוי היטב, חושף פרי טוב, תבלינים, חומצה, אלגנטיות וקטיפתיות. זה יין שמפגין מידה יוצאת דופן של איכויות יחסית לתמחורו המתון. באמת המון יין בדי מעט כסף.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

ב-14 מילים: חד וגם חלק: לא תמצאו על המדף יין מקומי בעלות הזו שמפגין איכות כזו.

כישור, GSM 2016. אייל קרן,
כישור, GSM 2016/אייל קרן

כישור, GSM 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש, סירה ומורבדר מכרמי כישור. כל זן תסס והתיישן 14 חודש בנפרד ולאחר מכן נוצר הבלנד. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: 'על האש'. סטייקים, קדירות טלה.

דבר המבקר: פרי טוב, תיבול חד משמעי, אדמתיות, אפשר לחוש בנוכחות משמחת של עשבי פרובנס ואפילו טפנאד, כפריות. לצד כל אלו, איפוק ורכות. יופי של יין ים תיכוני עם מקדם גסטרונומי גבוה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: אדום ים תיכוני במיטבו.

כישור, כרם מצודת תפן 2016. אייל קרן,
כישור, כרם מצודת תפן 2016/אייל קרן

כישור, כרם מצודת תפן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו מכרם מצודת תפן. 18 חודשי התיישנות בנפרד בחביות עץ אלון בטרם יצירת הבלנד. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושפע תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: בלנד בורדולזי שעודנו מעט סגור עדיין אבל קסמו העתידי בהחלט ניכר בו. מבנה ראוי, פרי מצוין, חומצה טובה וכמו בשני האדומים של כישור שכבר נסקרו ממעל: שורה עליו מידה מבורכת של איפוק שמאפשרת קשב רב למורכבויות וניואנסים. סביר להניח שעד החורף יהיה במיטבו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהחלט בהשוואה למקבילים המקומיים מקבוצת המחיר).

בארבע מילים: רכשו והתאפקו כחצי שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully