וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לקשט עוגה כמו שף קונדיטור בלי לסיים תואר באומנות?

בעידן האינסטגרם לא מספיק שהעוגה תהיה טעימה, היא גם צריכה להיות מרשימה ופוטוגנית, הנה כמה טיפים שיעזרו גם למי שלא נולד עם חוש אמנותי מפותח במיוחד, להרים עוגה שתקצור מחמאות, נו טוב וגם לייקים

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
זה יותר קל ממה שזה נראה/ShutterStock, shutterstock

גם לכם בא לפעמים להגיש עוגה לשולחן ושכולם יתפעלו לא רק מהטעם? היום בעידן האינסטגרם ושפע התמונות המהפנטות והמהממות שעולות בזו אחר זו, כולנו מרגישים קצת "ידיים שמאליות". אז קיבצנו עבורכם מספר טיפים שיוכלו לשדרג לכם כל עוגה, בלי לעבור קורס קונדיטורים מתקדם וזיכרו: גם הבלוגר/ית הכי מוצלח, התאמן על זה לא מעט לפני הצילומים.

טבעי זה הכי

עוגה עם פרחים. יעל לאור, יעל לאור
פרחי מאכל נותנים לעוגה מראה רענן ומיוחד/יעל לאור, יעל לאור

במקום להתמקצע בהכנת קישוטים ופרחים מבצק סוכר, קשטו את העוגה בפרחי מאכל אמיתיים (ניתן למצוא בשוק האיכרים בנמל ובאתר עלה הביתה). זה אופנתי, צבעוני ומרענן כל עוגה.

עוד באותו נושא

כך תכינו את הלהיט הויראלי - עוגת יוניקורן על מקל

לכתבה המלאה

קרם חמאה, כי זה עובד לאמריקאים

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
קל ומרשים- קרם חמאה/ShutterStock, shutterstock

קשטו את העוגה עם קרם חמאה. זהו קרם שקל להכין, אפשר להוסיף לו מגוון טעמים וצבעים, קל לזלף ולעצב והוא נשמר ללא קירור (בניגוד לגנאש או קרם קצפת). האמריקאים משתמשים בקרם החמאה לקישוט עוגות, מאפינס ועוגיות ועפים על זה. למען האמת, לא מדובר במעדן צרפתי, אבל הוא מקל מאד על מלאכת הקישוט.

סבלנות

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
שכבות של סבלנות/ShutterStock, shutterstock

אם הכנתם עוגת שכבות אפוייה, קררו תחילה את השכבות לטמפרטורת החדר, עטפו כל שכבה בניילון נצמד והכניסו למקרר. העוגה תישמר במקרר גם עד ליום המחרת וחיבור השכבות וקישוט העוגה יהפכו להרבה יותר נוחים וקלים. אגב מומלץ גם אחרי קישוט העוגה, להכניס אותה לקירור בכדי שהקישוטים יתייצבו.

ממתקים

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
עוגה מקושטת ממתקים/ShutterStock, shutterstock

אין ילד (או מבוגר) שלא אוהב אותם. אז זכרו שתמיד אפשר לקשט ולהפוך כל עוגה לחגיגה אמיתית עם שפע סוכריות, שוקולדים, מרציפנים ומרשמלו שיגנבו את ההצגה.

הסוד הוא בזילוף

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
לא חייבים להיות אמנים בזילוף/ShutterStock, shutterstock

אם אתם חדשים בתחום הזילוף, העדיפו להשתמש בשקיות זילוף קטנות, כך יותר נוח לאחוז ולשלוט בהן. השתדלו לא לזלף ישירות על העוגה המוכנה אלא נסו קודם בצד, על גבי נייר אפייה כמה פעמים וכשתרגישו שאתם "שולטים במצב" עברו לדבר האמיתי.

הסודות שמסתתרים בחנויות יצירה

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
תחרה על עוגה/ShutterStock, shutterstock

חנויות יצירה הן עולם ומלואו עבור קונדיטורים. לא חייבים כלי עבודה מקצועיים מעולם האפייה שעולים לא מעט. גם סרגל, סרטי אורגנזה או תחרה, קיסמים, מכחולים ושפע מוצרים מעולם האומנות והיצירה יכולים לשמש ככלי עזר לקישוט עוגות ומאפים. דאגו שיהיו נקיים ותוכלו להשתמש בהם ביעילות ככלי עזר כמו למשל סרגל לסימון חצי עוגה וקווים ישרים לחיתוך או קישוט, שבלונות מפלסטיק למיניהן (עם אותיות או ציורים שאפשר "לאבק" בקקאו או אבקת סוכר), תחתית של כוס לסימון עיגולים מושלמים ועוד.

בצק סוכר - משחק ילדים

עוגות מקושטות. shutterstock, ShutterStock
כמו פלסטלינה- בצק סוכר/ShutterStock, shutterstock

בצק סוכר הוא בעצם פלסטלינה. לוקח כמה דקות בתחילת העבודה לרכך אותו כדי שיהיה נוח לעבוד איתו ואחר כך השמיים הם הגבול. הקפידו על משטח עבודה שיש עליו מעט קורנפלור (בכדי שהבצק לא יידבק למשטח) ועכשיו אתם יכולים ליצור ולקרוץ אין ספור צורות. הקפידו לנקות את משטח העבודה אם אתם מחליפים בצק סוכר מצבע אחד לאחר. זיכרו כי בצק סוכר נדבק הכי טוב לעצמו עם מעט מים (אם רוצים להדביק צורה שקרצתם מבצק סוכר לעוגה המצופה בבצק סוכר) וזכרו שתמיד אפשר להסיר ולהתחיל מהתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully