וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמיסו מגש: לא טעמתם מעמול כזה בחייכם

25.6.2019 / 7:50

עם כל הכבוד לחומוס של אבו גוש, כשהמונה מגיע לאיזור הוא מחפש דבר אחד בלבד - את המעמול של אבו דאוד, כמה משמח לגלות שעכשיו יש לו מקום של קבע שתמיד אפשר למצוא בו מעמול חם מהתנור

ממתקי אבו דאוד. קובי רובין, קובי רובין
המעמול של אבו דאוד/קובי רובין, קובי רובין

עד לפני כמה שנים לא יכולתי לחזור מירושלים בלי לעבור דרך אבו גוש. לא בימי שבת כמובן, בשבתות יש פקק בכניסה לאבו גוש של המוני בית ישראל שלא יכולים לוותר על המסעדות והחנויות של היישוב שהתפרסם בעיקר בזכות החומוס שלו.

לפני יותר מעשר שנים התחילה מלחמת החומוס הגדולה של אבו גוש, מלחמת חומוסיות וירטואלית שכולם שבעו ממנה. במהלך ה"מלחמה" יצא לי לבקר באבו גוש, בחלקו הפנימי של הישוב, בכלל לא ידעתי שיש עסקים בתוך הוואדי, אז גם שם הייתה חומוסיה-שיפודיה וחנות ממתקים, ואז התוודעתי לראשונה למעמול של אבו דאוד. אבו דאוד היה לוקח מגש קטן של טעימות, נכנס אל תוך החומוסיות ומאכיל את הסועדים במעמולים שלו, לא היה גאה ממנו במעשה ידיו, באותו רגע הפסקתי להתרשם מהחומוס באבו גוש והתחלתי לחפש את המעמולים של אבו דאוד לפני הכל.

ממתקי אבו דאוד. קובי רובין, קובי רובין
תעמיסו לנו את כל המגש/קובי רובין, קובי רובין

דעו לכם, שאין דבר מבאס יותר ממעמול תעשייתי לצד קפה שחור, או לפגוש אנשים שמציעים לך מעמול תעשייתי וקוראים לו מעמול ללא בושה, אתם חייבים פעם אחת בלבד לאכול את המעמול של אבו דאוד כדי להבין על מה אני מדבר.

היו שנים בהם אבו דאוד לא היה פתוח כל הזמן, הייתי יכול להגיע לאבו גוש ולמצוא את החנות-מטבח שלו סגורה, הייתי מתבאס וממשיך הלאה, אחרי כמה שנים אבו דאוד שינה מיקום ולא מצאתי אותו, בימים שהייתי תופס אותו הייתי קונה לכל המשפחה, מפרק מגש בלי בושה, ועל הדרך הייתי אוכל כמה חתיכות

היו צריכות לעבור כמה שנים טובות על מנת שאגלה לגמרי במקרה שאבו דאוד פתח סוף סוף מקום של קבע, שכולו סובב סביב המעמול הכי טעים בארץ. הפינג'אן הקבוע של הפק''ל קפה שלי, אחרי עשרים שנה של שירות (סדיר ומילואים) הלך לעולמו, התגלה בו סדק מאמץ, הלכתי לחפש לו מחליף ראוי, נסעתי באבו גוש לחנויות ליד הכנסייה, ואז ראיתי את השלט של אבו דאוד.

בשבוע שעבר

המונה מגלה את המהפכה התאילנדית בשוק הכרמל

לכתבה המלאה
ממתקי אבו דאוד. קובי רובין, קובי רובין
אבו דאוד או אבו דהוד? העיקר שהמעמול טעים/קובי רובין, קובי רובין

אבו דאוד עצמו לא נמצא בעצמו במקום, הילדים שלו כן. הוא מכין את המעמולים בבית ושולח אותם עם הילדים לעסק, המעמולים מגיעים לחנות חמים מהתנור, בצד שמאל זיהיתי את המגש האהוב, ישר לקחתי אחד לאכילה, לא השתנה הטעם בכלל, אותו מעמול שמתפרק אל תוך חלל הפה, מתפצפץ לו.

מעמול טוב נמדד לפי הפריכות שלו, כמה שיותר עדין ככה יותר טעים, זה משחק מאוד עדין לשמור על האיזון בין הבצק לפני האפייה שלא יתייבש מידי בתנור, שימשיך להחזיק את המילוי ולא יתפוצץ על המגש. לא יוצא דופן לפגוש מעמולים שהתפרקו לחתיכות. צריך להחזיק את המעמול של אבו דהוד כמו אפרוח קטן, שלא יימעך ביד. מבחינת מילוי יש שני מילויים גם הגרסה של האגוזים וגם של התמרים, שניהם טעימים בצורה משגעת. הוראות הפעלה: שימו יד מתחת לסנטר לתפוס כל פירור שמשתחרר לו לכיוון הריצפה. הנאה מובטחת.

ממתקי אבו דהוד המקורי, רחוב מחמוד רשיד 4 אבו גוש, 052-5788620, שעות פעילות: ראשון - שבת: 09:00-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully