וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף העולם שמאלה מחכה לכם ארוחת טעימות מסקרנת

29.6.2019 / 8:30

ארוחת הטעימות החדשה של רוטנברג מצדיקה נסיעה רחוקה גם אם אתם תל אביבים, המקסיקנית החדשה והשווה של ת"א שאתם לא מכירים, והיוונית שתמיד מספקת לנו את הסחורה. 3 ארוחות שעשו לנו את החודש

בקצה העולם שמאלה: ארוחת הטעימות של רוטנברג, גשר

רוטנברג. אפיק גבאי,
תוצרת מקומית בלבד/אפיק גבאי

בקצה עמק המעיינות, מה שפעם נקרא עמק בית שאן, ולנצח ייקרא כנראה ע"י תל אביבים סוף העולם, נמצאת מסעדת רוטנברג במבנה קטן עם היסטוריה גדולה. יזהר והילה סהר, בני זוג גם מחוץ לכתלי המסעדה, פתחו את המקום על בסיס הפילוסופיה שלהם על אוכל שעוסקת במקומי ועונתי ומתחברת לאזור ולהיסטוריה הקולינרית שלו. השניים בנו לאחרונה ארוחת טעימות המשקפת לדבריהם את הפילוסופיה הזו, משהו שקשה לדעתם לקלוט מתוך ארוחה של שתייים שלוש מנות מהתפריט הרגיל. הארוחה בנויה מכתשע מנות קטנות עד בינוניות שעושות שימוש בברווזים מקומיים, טלאים שאמנם לא מקומיים אבל מגיעים מחברים של בני הזוג, גבינות תוצרת האזור, פירות האזור כמו מנגו ופירות יער, ליקוטים כמו צלפים, ורדים, פקאנים, עשבים ושורשים, יינות מובחרים שהילה בחרה בקפידה, ומשקאות מרעננים כמו לימונדה ביתית או קוקטייל עם טוניק ביתי. הארוחה ארוכה ואם תהיו פתוחים לכך תוכלו לשמוע סיפורים והסברים על האוכל ועל המקום. זאת באמת הזדמנות נהדרת לחוות ארוחה מושקעת בצורה מיוחדת מהרגיל. הארוחה מוגשת מדי יום החל מ-18:00 בערב (250 שקלים לסועד).

רוטנברג, קיבוץ גשר הישנה, 04-6752237

המקסיקנית החדשה שאתם לא מכירים: החתול הכחול, ת"א

אואזיס, החתול הכחול, El Gato Azul. רעות סהר, רעות סהר
טוסטאדאס סביצ'ה/רעות סהר, רעות סהר

המטבח הסוער והצבעוני של מסעדת אואזיס, שבדרך כלל יקר ולא נגיש לכולם, החל לאחרונה לפתח דלתות גם בשעות הצהריים, תחת שם וקונספט חדשים - החתול הכחול. החתול הכחול מציע תפריט צהריים של אוכל מקסיקני שמתמקד בטאקוס וטוסטאדוס (טאקוס קריספיים), עם מגוון מילויים ותוספות, כמובן נאצ'וס להשלמת האווירה, וכמה משקאות עם זיקה למרכז אמריקה, אלכוהוליים וגם לא, וכמובן קולקציית סלסות תוצרת בית. אנחנו טעמנו טוסטאדה עם סביצ'ה ואיולי צ'יפוטלה (54 שקלים), טאקו של דג פריך בטורטיה תירס (47 שקלים), וגם טאקו של קרנה אסאדה עמוס בשמנת חמוצה וחלפיניו (54 שקלים). מומלץ לשלב עם תה היביסקוס מתקתק או הורצ'טה, חלב אורז מתובל בקינמון. El Gato Azul הוא אפשרות נהדרת לטעום מהאוכל של שפית רימה אוליברה בשעות הצהריים מבלי לשחוק את כרטיס האשראי יותר מדי, וגם כיף למצוא אופציה מקסיקנית ראויה בתל אביב.

החתול הכחול, ימים א'-ו' בשעות 11:00-16:00, מונטיפיורי 17 תל אביב, 03-6206022

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לפתוח שולחן יווני מבלי לעלות על מטוס: גרקו, ת"א והרצליה

גרקו. רעות סהר, רעות סהר
כחול לבן זה גם יוון/רעות סהר, רעות סהר

ממש בימים הקרובים נפתחת עונת הנסיעות ליוון ואפשר כבר עכשיו להתחיל לחלום על גבינת פטה, שמן זית ותאנים משובחות. מי שמתכנן לנסוע יכול כבר עכשיו לעשות חזרות על התפריט של מסעדת גרקו, ומי שלא מתכנן לנסוע יכול לבוא להתנחם גם הוא במנות יווניות שממש מזכירות את הארוחה שאכלנו בחופשה האחרונה באיים. אנחנו אכלנו לאחרונה בסניף בהרצליה (אבל יש גם בתל אביב), גירוס של כבש ועגל על פאבה, קרם אפונה צהובה עם בצל סגול, שמן זית, זיתים ופלפל חריף (68 שקלים), וגם סקורדליה, ממרח שום, שקדים ושמן זית (38 שקלים), סלט של נקטרינות וסלקים, עלי סלק, בצל סגול, אגוזי מלך, פטה כבשים, שמן זית וחומץ (58 שקלים), ועוד כל מיני מנות קטנות של גבינות, ירקות וממרחים שאפשר לשחק איתן עם הלחם הטרי שנאפה במקום או עם המזלג, ולהרגיש קצת כאילו הגיע החופש.

גרקו, אורי צבי גרינברג 25 תל אביב, 072-392-9858
גרקו, אבא אבן 9 הרצליה, 072-3727579

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully