וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות עמק הרון: אדומים שאפשר לשתות גם בקיץ

17.7.2019 / 16:26

אבי אפרתי לוגם יינות אדומים מעמק הרון שבדרום צרפת, כאלו שניתן ללגום בהנאה גם בקיץ החם של ישראל

קשה לחשוב על יין אדום בימים כה חמים. קשה, אלא אם כן מדובר באדומים של דרום צרפת. שם, בשמש האכזרית של עמק הרון, עם זנים כמו גרנאש, סירה, סינסו וקריניאן נוצרים אדומים שאפשר ללגום להנאה גם בקיץ.

בטעימת השבוע יינות משני יקבים בעמק הרון: קאב דה ויזאן (Cave de Visan) ואורטאס (Ortas). קאב דה ויזאן הוא היקב של איגוד כורמי הכפר ויזאן. אורטאס הוא כפר בעמק הרון והיקב מתנהל כקואופרטיב. בטעימה יינות המקוטלגים כ'קוט דה רון', 'קוט דה רון וילאז'' וגם 'קרו דה קוט דה רון'.

שלושת יינות קאב דה ויזאן - לבן, רוזה ואדום, שלושתם 'קוט דה רון' - נהדרים, כל אחד לשיטתו, ומספקים תמורה אדירה לכסף. יינות אורטאס אדומים כולם. לצד 'קוט דה רון', יש גם יינות 'קוט דה רון וילאז'' ו'קרו דה קוט דה רון'. חלקם גבוהים מעט יותר אבל התמחור של כולם, כל אחד בהתאם לאיכויות שהוא מספק, נהדר.

את רוב האדומים בטעימה הזו יש ללגום מקוררים, משמפיניירה, ללא כל חשש. רובם מספקים תשלובת פרי, תבלינים וקלות מדהימה למדי, שכייף אמיתי לפגוש אפילו בצהריים בימים אלו ממש. חלקם אפילו יצליחו להתיישן. לחיים!

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Blanc 2017. יח"צ,
Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Blanc 2017/יח"צ

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Blanc 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס גרנאש בלאן, קליירט, ויונייה ובורבולאן מכרמים בכפר ויזאן. תסיסה במיכלי פלדה. צבע זהוב ירקרק. באף פרי לבן ופרחים. גוף קל 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 49 שקלים.

הכי מתאים ל: ראשונות, דגים, סלטים.

דבר המבקר: קשה לדמיין מה רבה הנאת הלגימה שאפשר להפיק מהיין הזה בצהרי יום קיץ מהביל. יש בו כל מה שרוצים ועוד מיין לבן ישב יבש בסיסי - פרי נעים, פרחוניות מקסימה, חמיצות מאזנת טובה מאד, קלות רעננה ואפילו שפע אופי. קשה, בלתי אפשרי אפילו, שלא לפרק אותו במלואו בארוחת צהריים או ערב זוגית, הרבה לפני שמסיימים את העיקריות. תמורה מדהימה לכסף.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשתי מילים: קנו בארגזים.

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rose 2017. יח"צ,
Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rose 2017/יח"צ

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rose 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס גרנאש וסירה מכרמים בכפר ויזאן. נוצר בטכניקה של "ימום" להשגת גוון הצבע הרצוי ליין. צבע ורוד. באף פרי אדום. גוף קל. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 49 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, ראשונות, לגימת אחה"צ קלילה ונינוחה בחוף הים.

דבר המבקר: רוזה בסיסי ראוי וטוב של עמק הרון, עם פרי נעים, לא מוגזם, ויובש מוצלח. קלות ורעננות רבות. ראוי ללגימה מקורר היטב. מעט מאד תחרות, אם בכלל, יש לרוזה כזה במחיר הזה, הן בקרב היינות המיובאים ובוודאי בהשוואה לאלו המקומיים.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשבע מילים: רוזה דרום צרפתי מוצלח במיוחד וזול להפליא.

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rouge 2017. יח"צ,
Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rouge 2017/יח"צ

Cave de Visan, Les Murieres, Cotes du Rhone Rouge 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש, סירה, קריניאן ומורבדר מכרמים בכפר ויזאן. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 49 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, תבשילי בקר.

דבר המבקר: פרי ותבלינים, חמיצות, רעננות וקלות. קוט דה רון אדום במיטבו שאיכויותיו מיטיבות להתבטא אחרי שמקררים אותו. כן, אל תחששו להכניס למקרר הביתי כשעתיים לפני הלגימה ואפילו להניח לשמפיניירה תוך כדי הלגימה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: אדום של קיץ שלוגמים קר.

Ortas, Cotes du Rhone, Les haute Roches 2017. יח"צ,
Ortas, Cotes du Rhone, Les haute Roches 2017/יח"צ

Ortas, Cotes du Rhone, Les haute Roches 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% גרנאש, 20% קריניאן והשאר סינסו צכרמים בני 25-30 בראסטו. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושפע תבלינים. גוף קל. 14% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים.

הכי מתאים ל: עוף, תבשילי בקר.

דבר המבקר: מתובל היטב, פרי שאיננו עמוס מידי, חמיצות מקסימה, רעננות רבה. אדום קל וטעים, ש-14.5% אחוזי האלכוהול שבו אינם ניכרים בו כלל. כמו קודמו בסקירה, אל תהססו ללגום קר.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: קוט דה רון אדום קל ומנצח.

Ortas, Cotes du Rhone Villages, panorama 2016. יח"צ,
Ortas, Cotes du Rhone Villages, panorama 2016/יח"צ

Ortas, Cotes du Rhone Villages, panorama 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% גרנאש נואר, 25% סירה והשאר מורבדר וקריניאן מגפנים בני 30 מהכפרים רואיקס, ראסטו וקייראן. צבע ארגמני. באף פרי שחור בולט ושפע תבלינים. גוף קל-בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 63 שקלים.

הכי מתאים ל: קבב, מנגל, עראייס.

דבר המבקר: פרי טוב, תיבול דומיננטי, חמיצות משמעותית, נימה מינרלית. יין גסטרונומי מאד, שגם אותו אפשר ללגום מקורר גם אם הוא אוחז במורכבות רבה מעט יותר מיינות 'קוט דה רון' הבסיסיים מהפסקאות הקודמות. מתאים להפליא לאירועי 'על האש'. ייתן פייט מצוין לכל נתח על פחמים. הכי כיף - לצד קבב או עראייס עם מספיק שומן טלה בתערובת.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: יין 'על האש' מושלם.

Ortas, Cotes du Rhone Villages, Plan de Dieu 2017. יח"צ,
Ortas, Cotes du Rhone Villages, Plan de Dieu 2017/יח"צ

Ortas, Cotes du Rhone Villages, Plan de Dieu 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% גרנאש נואר ו-15% סירה מכרמים באפלסיון 'קוט דה רון וילאז', פלאן דה דיו'. צבע אדום כהה ואטום. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה מבקר.

דבר המבקר: מתובל מאד, עשיר ומורכב מקודמיו, מעט קטיפתי ואלגנטי. הרכות המשמעותית איננה מקהה את עוקץ התיבולי. כברוב אדומי הים התיכון הראויים מצרפת, יש בו איפוק ומקדם גסטרונומי גבוה. פוטנציאל התיישנות בן עד כחמש שנים בתנאי אחסון טובים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בארבע מילים: אדום דרום צרפתי כהלכתו.

Ortas, Cru de Cotes du Rohne, Tradition Rasteau 2016. יח"צ,
Ortas, Cru de Cotes du Rohne, Tradition Rasteau 2016/יח"צ

Ortas, Cru de Cotes du Rohne, Tradition Rasteau 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% גרנאש, 20% סירה וכרן מורבדר וקריניאן מכרמים בני 40 בראשטו. תסיסה בבטון והשבחה בחביות עץ גדולות. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, סטייקים, תבשילי קדירה על בסיס בשר טלה.

דבר המבקר: שופע, מתובל מאד, עם מתיקות מה של פרי (להבדיל מעץ) ואיפוק מבורך. יופי של יין אוכל. פוטנציאל התיישנות של עד כחמש שנים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשבע מילים: קוט דה רון פחות בסיסי ומוצלח בעליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully