וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל לא רק: 5 מסעדות שמציעות הרבה יותר מאוכל

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

29.7.2019 / 7:29

בית קפה שהוא גן עדן לילדים, בר גיימינג ראשון מסוגו בישראל ומסעדת בופה שניתן לרכוש בה בגדי מעצבות ורהיטים עתיקים. הכירו את המסעדות שמאמינות כי אוכל משובח זה רק חלק מהסיפור

מסעדות קונספט דרך הגפן. דניאל לילה,
דרך הגפן/דניאל לילה

מתי בפעם האחרונה נכנסתם למסעדה ויצאתם עם כיסא חדש לסלון או סוקולנט מפואר? בכל רחבי הארץ פועלות כיום מסעדות השוברות את המוסכמות ומתפקדות בנוסף כמרכזי תרבות, ספריות, משתלות ומעדניות. בכתבה שלפניכם תמצאו חמישה מקומות מסקרנים שמספקים ללקוחות שלהם הרבה מעבר לתפריט איכותי.

פוקצ'ת בן גוריון, קפה גן סיפור. לינה מיארה,
גן סיפור/לינה מיארה

ספרייה ומרכז העשרה להורים וילדים: רשת קפה גן סיפור

רשת קפה גן סיפור מונה נכון לכתיבת שורות אלה שישה סניפים צבעוניים ומזמינים, ששמו לעצמם כמטרה להיות ידידותיים לילדים. אין ספק שזה הצליח להם ובגדול: החל מהתפריט המנוקד, דרך העיצוב המהמם וכלה במנות המותאמות במיוחד לילדים, נראה שהושקעו בכל אחד ואחד מהסניפים הרבה מחשבה והמון אהבה.

מלבד מנות חלביות נהדרות, תמצאו בסניפי הרשת גם ספריות עם ספרי ילדים ומבוגרים, שעת סיפור מוזיקלית, אירועי העשרה ותרבות לקהילה (הרצאות לנשים אחרי לידה למשל) ועוד הרבה יותר מכך. "מעניין לציין כי הרשת משתפת פעולה עם רשת חנויות הספרים החברתית "סיפור חוזר" המעודדת קריאת ספרים יד שנייה, מחזקת את ערכי השימוש החוזר הסביבתי ומהווה מרכז הכשרה לתעסוקה לאנשים המתמודדים עם קשיים תעסוקתיים, דרך שימוש חוזר בספרים. לקוחות הרשת יכולים למסור ספרים ישנים ולקבל הנחה ברכישת ספר מהמדף בבית הקפה."

אסור לפספס: מאפה פילו (פרחי פילו במילוי תרד וגבינות טובות, יוגורט סילאן ופיצוחי ג'עלה. מוגש עם סלט גן). סלט ספורטאים (קינואה, עדשים ירוקות ושחורות, מלפפון, בצל, פטרוזיליה, חמוציות, אגוזי מלך, שרי בצבעים, פיצוחי ג'עלה על גבינת לאבנה דרוזית וטחינה גולמית. מוגש עם רוסטיקו דגנים) והתותים של אריה (תותים טריים על גלידת וניל ותות, שברי מרנג, ריבת תות וקצפת).

קפה גן סיפור, ירושלים, ראשל"צ, קריית אונו, חולון, אשדוד והרצליה

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

אצא לי השוקה: 5 מסעדות שווקים שוות ברחבי הארץ

בשיתוף zap rest
מסעדות קונספט הגלריה של אלמוג. אלמוג רוקח,
הגלריה של אלמוג/אלמוג רוקח

גלריה לפריטי ריהוט עתיקים ומתחם בגדי מעצבות: הגלריה של אלמוג - נווה ימין

הגלריה של אלמוג היא בין המסעדות היותר מיוחדות הפועלות במחוזותינו. אלמוג רוקח, העומדת מאחורי הגלריה, הייתה בעברה מעצבת בגדים שניהלה מספר חנויות בגדים בהוד השרון ובכפר סבא. אחרי קריירה ארוכה בתחום, החליטה להגשים חלום ישן ולהקדיש את זמנה לציור. את הסטודיו שלה הקימה במבנה ששימש כחממה וקישטה אותו בריהוט עתיק ואינספור פריטים דקורטיביים מיוחדים.

אותו סטודיו מהודר ומקושט, הפך ברבות הימים לגלריה של אלמוג: מסעדה המתמחה בתפריט בופה עשיר בצורה בלתי רגילה, המתפקדת במקביל כמתחם של בגדי מעצבות וגלריה לפריטי ריהוט עתיקים. אז אם מתחשק לכם ליהנות מארוחת בופה מפנקת ועל הדרך להתחדש באיזה בגד איכותי או רהיט ויקטוריאני, הגלריה של אלמוג היא המקום המומלץ עבורכם.

אסור לפספס: כבר עשור וחצי שהבופה של אלמוג משתנה מדי שבוע אך הוא בדרך כלל כולל מגוון מרהיב של סלטים, שקשוקות, גבינות, לחמים, קישים, פשטידות וקינוחים. הכל בשפע וללא הגבלה, רק חשוב לזכור לשריין מקום מראש, במיוחד בימי שישי העמוסים.

הגלריה של אלמוג, הגפן 3, נווה ימין. 053-9441661

מסעדות קונספט דרך הגפן. דניאל לילה,
דרך הגפן/דניאל לילה

משתלה ומעדנייה: דרך הגפן - בית זית

בדרך הגפן, הממוקמת בשיפולי הכביש המוביל ליישוב בית זית, מגישים תפריט ים-תיכוני כשר המושפע בעיקר מהמטבח האיטלקי. אך בנוסף לפיצות ופסטות תוכלו ליהנות בדרך הגפן גם מהגן הפורח, שיקדם את פניכם בכניסה למקום. למעשה הגן הצבעוני והמשתלה העשירה הם חלק אינטגרלי מהחוויה המיוחדת של דרך הגפן. במשתלה מציעים לרכישה מגוון עצום של צמחי תבלין, עצי פרי, עציצים וכדים מעוצבים.

מעבר לכך, ניתן לרכוש במקום גם מגוון רחב של מוצרים לגינה הפרטית שלכם כמו מפלים, אדניות ואביזרי נוי שונים. כמו כן הירקות שמככבים בתפריט, מגיעים היישר מהגינה האורגנית של המסעדה. בנוסף למשתלה, מפעילים בדרך הגפן גם מעדנייה שבה ניתן לרכוש בין היתר יינות בוטיק, פסטות, לחמים ועוגות.

אסור לפספס: פיצה סלמון טרטופו (ממרח מסקרפונה טרטופו, סלמון מעושן, פטריות, פרמז'ן וארוגולה), ריזוטו זעפרן (עגבניות שרי קונפי, אפונת גינה, שקדים קלויים וגבינת פרמז'ן) וקרם ברולה וניל-למון גראס.

דרך הגפן, דרך הגפן 1, בית זית.053-9424605

מסעדות קונספט גיימינג בר. דרור ורשבסקי,
LVLUP GAMING BAR/דרור ורשבסקי

גיימינג בר: LVLUP GAMING BAR - תל אביב

LVLUP הוא הגיימינג בר הראשון בישראל. הוא נפתח בהשקעה עצומה של שלושה מיליון דולר ומאובזר בציוד העדכני והמפנק ביותר: החל מכיסאות גיימרים של חברת DRAGON, דרך מסכים מתקדמים של חברת Hisense וכלה בקונסולות המשחק החדישות ביותר בשוק. LVLUP מספק חוויה ייחודית שמשלבת בין אוכל ואלכוהול לבין תרבות הגיימינג, כשהזיקה לעולם הגיימינג משתקפת בכל אחד ואחד מהאלמנטים המרכיבים את המקום.

מעבר לעיצוב המרהיב הכולל בין היתר מסדרון ארוך שלאורכו מתוארת האבולוציה של משחקי המחשב, תמצאו למשל בתפריט של המקום מנות עם שמות כמו Sonic's Golden Rings (טבעות בצל המוגשות עם רוטב הבית) ו-Gomu Gomu No Pesto (נודלס ברוטב פסטו, פקאנים, עגבניות שרי, בצל, שום ובזיליקום). אפילו תפריט האלכוהול מתכתב עם עולם הגיימינג, כשבין היתר הוא כולל קוקטיילים הנקראים Princess Peach ו-Nuka cola.

אסור לפספס: Fire Balls (כדורי פירה מוקפצים ברוטב צ'ילי חריף), Viewtiful Sloppy Joe (כריך סלופי ג'ו עם בשר טחון וביצת עין ברוטב ברביקיו. מוגש עם תוספת לבחירה) ו-Zombie Brain (כרובית מטוגנת המוגשת עם טחינה אדומה וירוקה).

LVLUP GAMING BAR, יד חרוצים 14, תל אביב. 053-7104988

ספרייה ומרכז תרבות: תמול שלשום - ירושלים

ב-1994, פתח הסופר דוד ארליך את בית הקפה המהמם שלו בנחלת שבעה. באירוע הפתיחה הופיע המשורר יהודה עמיחי וברבע המאה שחלפה מאז, התקיימו במקום אינספור אירועי ספרות, הופעות של מוזיקה חיה, מופעי תיאטרון והרצאות. מיטב המשוררים והסופרים מגיעים למקום באופן קבוע כשבין היתר התארחו בתמול שלשום לאורך השנים אורלי קסטל בלום, דויד גרוסמן, עמוס עוז, צרויה שלו, מאיר שלו ובתיה גור.

כל ירושלמי אמיתי יודע שתמול שלשום נחשב לאחד המקומות היותר רומנטיים בעיר. עדות לכך ניתן למצוא ב"ספר האהבות של תמול שלשום". הספר יצא לאור ב-2008 וכולל מגוון צילומים וסיפורים אמיתיים על זוגות שהכירו במקום. בעקבות הספר, הועלתה גם הצגה הומוריסטית שכללה תמונות של פגישות רומנטיות בבית הקפה. לפני כשנה בית הקפה הוותיק עבר שדרוג רציני בגזרת הקולינריה ואילו כיום מדובר במסעדה לכל דבר ועניין. על התפריט העשיר של המקום, חתומה השפית הכישרונית, אדר קפלן-מור.

אסור לפספס: פולנטה של תירס מתוק (פטריות ומחית כמהין, תימין, ביצה עלומה וגילופי גבינת מנצ'גו), קפלטי תרד וריקוטה (כיסוני פסטה ממולאים, קונפי עגבניות, שום, בצלים וזיתים עם נגיעות שמנת וסלסה ורדה) ובביתנו במדבר - פאבה יוונית (קרם אפונה צהובה, שמן זית, פלפל שחור טרי, בצל סגול, זיתים ופלפל חריף).

תמול שלשום, יואל משה סלומון 5, ירושלים. 053-9443129

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully