וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד הקיץ: איפה תמצאו את הסלטים הכי טובים?

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

4.8.2019 / 10:40

מהבשריים של המקדש בכפר סבא, לאורגניים של מוסקט בראש פינה. בואו להכיר את הסלטים הכי שווים של הקיץ שטרם יצא לכם לפגוש בצלחת

הסלטים הכי טובים, לונא ביסטרו. גלעד הר שלג,
סלט טאבולה של לונא ביסטרו/גלעד הר שלג

הקיץ בעיצומו, השוקו הלוהט והמרקים המהבילים נדמים כמו חלום רחוק וכל כך חם, שלפעמים אין אפילו חשק לאכול (סתם, לא באמת). אז לכבוד חום יולי אוגוסט, יצאנו לטייל במסעדות ברחבי הארץ וחזרנו עם רשימת הסלטים הטעימים ביותר שנתקלנו בהם. מאמינים שפספסנו אחד או שניים שווים במיוחד? שתפו אותנו בתגובות.

חוות התבלינים בית לחם הגלילית. הדס ניצן, מערכת וואלה! NEWS
חוות התבלינים/מערכת וואלה! NEWS, הדס ניצן

חוות התבלינים בגלבוע - דרך נוף הגלבוע

בחוות התבלינים בגלבוע, מצאנו שני סלטים נהדרים. סלט הגלבוע, משלב בהצלחה בין זיתי קלמטה וירקות מקומיים (עגבניות, מלפפונים, בצל סגול, צנוניות, חסות ונענע), למשמשים מיובשים, גפרורי שקדים וגבינת פטה. לעומתו סלט החווה, כולל תערובת של עלי חסה, תפוחים חמצמצים, אגוזי קשיו ופקאן קלויים, תפוחי עץ מיובשים וגבינת פטיט גלבוע, כשכל השפע הזה טובל בוויניגרט חומץ פטל, המיוצר בעבודת יד במקום. לצמד הסלטים המצוינים האלה, מומלץ לשדך פוקצ'ה רוזמרין, הנאפית במקום ומגיעה לשולחן בליווי מטבלים.

עוד בתפריט: סביצ'ה דג (קוביות דג נא עם עגבניות קונקסה, אבוקדו, בצל סגול, זיתי קלמטה, כוסברה וצנונית, מתובלות בשמן זית, לימון ופלפל חריף. מוגש על קרם לאבנה חצילים וקראסט סומסום), קוביות פילה בקר (קוביות פילה בקר, קוביות חזה אווז, פטריות, ניוקי צבעוני, בצלי שאלוט ותרד ברוטב ציר בקר עשיר ושמנת על אורז עשבי תיבול) ופאי פקאן (מבצק פריך עם אגוזי פקאן בקרמל עם כדור וניל) לקינוח.

חוות התבלינים בגלבוע, כביש 667. 0539441671

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

אבל לא רק: 5 מסעדות שמציעות הרבה יותר מאוכל

בשיתוף zap rest
רפאלו. אילן לוי,
רפאלו, לא רק פיצה/אילן לוי

רפאלו - חיפה

לא בטוח שתושבי פירנצה היו מאשרים את זיתי הקלמטה והמוצרלה הטרייה שמככבים בסלט הפנצנלה של מסעדת רפאלו. אבל הואיל ומדובר פה בחיפה ולא בטוסקנה, אין באמת סיבה להיות יותר מדי קשים (בטח ובטח שלא בחום ובלחות של הקיץ הישראלי). בפנצנלה של רפאלו תמצאו מעבר לזיתים ולמוצרלה משובחת, גם עגבניות, שרי צבעוני, בצל סגול, קרעי פוקצ'ה אפויים ושפע עשבי תיבול (פטרוזיליה, נענע ובזיליקום). בנוסף מגישים במקום גם סלט קיסר לא רע בכלל וסלט שוק איטלקי עשיר בכל טוב (עגבנייה, מלפפון, גזר, פלפלים, צנונית, שעועית ירוקה טרייה, זיתי קלמטה, בצל סגול, בזיליקום, נענע, פטרוזיליה וגבינת פטה, ברוטב ויניגרט לימון).

עוד בתפריט: פיצת פטריות וכמהין (רוטב עגבניות, מוצרלה מגורדת, מחית כמהין, תערובת פטריות ועלי רוקט), פילה בקר וניוקי (מדליוני פילה בקר מנתח טרי מובחר וניוקי קריספי ברוטב דמי גלאס) וברולה פיסטוק (קרם פיסטוק, וניל ושוקולד לבן) לקינוח.

רפאלו, פלימן משה 8, חיפה. 053-8093571

הסלטים הכי טובים, לונא ביסטרו. גלעד הר שלג,
הסלטים הטובים של לונא ביסטרו/גלעד הר שלג

לונא ביסטרו - נצרת

לונא ביסטרו היא מסעדה צעירה שבאה לעולם בתחילת השנה ותוך שבועות ספורים הצליחה להפוך לחביבת המבקרים. בין שלל המנות הגליליות, תמצאו מן הסתם גם לא מעט סלטים נהדרים. התלבטנו רבות אם להמליץ על סלט היוגורט, המלפפונים והנענע או על סלט החיטה המעושנת (פריקי, גזר, חמוציות, שקדים, צנונית וגבינת עיזים). אבל בסוף החלטנו ללכת על סלט הפאטוש המושלם, המורכב מירקות שוק, עשבי תיבול, קרעי פיתה קריספיים וגבינה נאבולסית. המנה הפשוטה אך המבוצעת בקפידה הזו, מוכיחה שכדי להפתיע ולרגש, לא תמיד חייבים להתאמץ.

עוד בתפריט: שושברק ביוגורט (כיסונים ממולאים בבשר עם עשבי תיבול ברוטב יוגורט ונענע), צלעות טלה צלויות (עם קרסט נצרתי ותפוח אדמה צלוי בעשבי תיבול) ועתמאליה (שערות קדאיף מטוגנות בחמאה מזוקקת עם קרם אושטה ופירורי פיסטוקים) לקינוח.

לונא ביסטרו, זיאד תופיק 53, נצרת. 053-6110353

סלט בשילה. רעות סהר, רעות סהר
סלט בשילה/רעות סהר, רעות סהר

שילה - תל אביב

סלט החסות של שרון כהן, השף והבעלים של אחת המסעדות היותר חשובות בעיר הלבנה, מורכב מחסת קיסר וחסת סלנובה. בנוסף תמצאו בו שילוב בין גבינת ברי רכה עטופה באפר פחם עם טעמים מעושנים וגירודים של גבינת שרי אגוזית (גבינת כבשים קשה). כל זה מתחבר בחסות ויניגרט שמפנייה, מומתק עם פרי עונתי ומקושט בשקדים קלויים בחמאה. וכל מילה נוספת, מיותרת.

עוד בתפריט: טאטן שקדי עגל (כרישה, פטריות, תפו"א ושמן ארגן), ניוקי בחמאה לבנה (עם בשר סרטנים, קוקי סנט ז'אק ושרימפס קריסטל) ואנטרמה (מוס שוקולד חלב ושוקולד מריר, קרמו קרמל מלוח, קרמבל שומשום ונוגטין שומשום) לקינוח.

שילה, בן יהודה 182, תל אביב. 053-9443260

הסלטים הכי טובים, קפהדרציה. גלעד הר שלג,
סלט בקפהדרציה/גלעד הר שלג

קפהדרציה - כפר תבור

סלט העדשים השחורות של קפהדרציה מורכב מתערובת צבעונית במיוחד של עדשים שחורות, בטטה כתומה, עגבנייה אדומה, בצל סגול (וירוק), פטרוזיליה ירוקה ותערובת גרעינים. כל הטעים-בריא הזה טובל בוויניגרט נענע משובח תוצרת בית, שמעניק לסלט המושקע ארומה מרעננת במיוחד. המנה העשירה היא רק אחת משורה ארוכה של מנות טבעוניות המוגשות בקפהדרציה ובכלל זה תבשיל הקארי (מחבת ירקות), ההמבורגר הטבעוני (המבורגר מתחשב), נתחי הסייטן המתובלים (כמו שווארמה - אבל לא...) ומסבחת העדשים.

עוד בתפריט: סלט קצבים (רצועות אנטריקוט צרוב, חזה אווז מעושן, ירקות קלויים חמים, אגוזי מלך, כוסברה ועלי רוקט. בתיבול ויניגרט רימונים), פפרדלה בולונז (ירקות שורש, בשר עגל, יין אדום ורוטב עגבניות) ופאי אגסים (וקרם שקדים עם כדור גלידת וניל) לקינוח.

קפהדרציה, המייסדים 32, כפר תבור. 053-8095159

אואזיס - תל אביב

סלט לא חייב להיות אקסטרווגנטי כדי להותיר רושם עז. לפעמים די בכך שיהיה מאופק אך מדויק. כזה הוא סלט הזוקיני של השפית רימה אולברה ממסעדת אואזיס: סלט זוקיני נא "אלה רומא". הסלט מורכב מרצועות דקיקות של זוקיני טרי, גילופים של פקורינו רומאנו, לימון ושמן כמהין לבנות. כמה פשוט, ככה טעים. או כמו שגורס התפריט: "פשוט ונפלא להתחיל ארוחה..."
אחרי שבע שנות פעילות, החל להציע לאחרונה באואזיס ארוחות צוהריים לתפארת המטקבח המקסיקני. אך גם אם תגיעו בקרוב למקום במיוחד כדי לדגום את הטאקוס והנאצ'וס, אל תשכחו להזמין גם את סלט הזוקיני הנהדר הזה.

עוד בתפריט: קממבר צלויה בעלה תאנה (עם שמן עלי תאנה, נקטרינות צלויות וקרוסטיני), האנוי (פילה דניס פריך ברוטב וייטנאמי יוצא דופן של שאלוט, למון גראס, קרמל ופלפל שחור. סלט של אטריות שעועית, אשכולית אדומה, מלפפון, כוסברה, נענע, נבטים, בזיליקום תאילנדי וליים טרי) וקרפצ'יו תותים (מקורמל עם פלפל סצ'ואן וגלידת כפר ליים) לקינוח.

אואזיס, מונטיפיורי 17, תל אביב. 03-6206022

הסלטים הכי טובים, המקדש. עידן גור,
הסלטים של המקדש/עידן גור

המקדש - כפר סבא

השף לירן בלו, מגיש במקדש הבשרים הייחודי שלו, שלושה סלטים נהדרים. שניים מהם, כפי שוודאי ניחשתם, עשירים בבשר משובח: סלט וויאטנמי (שוק אווז קונפי מפורקת, דלעת מקורמלת, כוסברה, בצל סגול, צנונית, סלרי, מלפפון ובוטנים) וסלט לשון בקר (בבישול ארוך ובקירמול סויה בהירה, עגבניות שרי צבעוניות, עלי בייבי, בצל סגול וכוסברה). שניהם מומלצים כמובן בחום, אבל אם מתחשק לכם משהו קליל יותר, לכו על סלט האנדיב, שזוכה לטוויסט ארומטי מעניין, של גרידת לימון פרסי ושקדים מעושנים.

עוד בתפריט: כנפי עוף (מעושנות בעץ דובדבן ומוקפצות בגרמולטה הדרים לצד ברביקיו ביתי), אוסובוקו טלה (בבישול ארוך ביין וירקות שורש על פריקי מעושנת קלות) וברולה מוח עצם (מבושל בציר ירקות וצרוב בסוכר חום וצ'ימיצ'ורי סלרי).

המקדש, עתיר ידע 4, כפר סבא. 053-9384393

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest
  • עוד באותו נושא:
  • סלטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully