וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזרת השף: מסעדות שהפכו לכשרות

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

1.9.2019 / 11:31

בשנים האחרונות מסעדות לא כשרות רבות החליטו לשנות כיוון ולפנות גם לקהל שומרי הכשרות. אלו המסעדות השוות ביותר שבחרו לקשט את הקיר בתעודת כשרות

מסעדות כשרות, פיפט אבניו. רפאל ביטון,
מסעדת פיפט אבניו, כשרה ומעולה/רפאל ביטון

לצד גל המסעדות הכשרות ששטף את ארצנו הקטנטונת בעשור האחרון, מסעדות שפעלו במשך שנים ללא תעודת כשרות, החליטו להפוך לכשרות ולהרחיב את קהל הלקוחות שלהן. כאן תמצאו את המסעדות המומלצות ביותר שבחרו לשנות כיוון ולהתחדש בתעודת כשרות לתפארת.

מסעדות כשרות, המקדש. עידן גור,
המקדש/עידן גור

המקדש - כפר סבא (רבנות מקומית)

מסעדת המקדש נפתחה על ידי השף לירן בלו (אמליה) בקיץ של 2018 והפכה לכשרה תוך חצי שנה בלבד. לא מעט גבות הורמו בעקבות השינוי והיו אף סועדים שהביעו מורת רוח. עם זאת, בלו הוכיח לקהילת המקטרגים שאין שום סיבה שאוכל כשר לא יהיה טעים ואיכותי בדיוק כמו אוכל לא כשר. אז אמנם נעלמו מספר נתחים מהתפריט כמו פיקנייה למשל, אך במקומם נוספו לתפריט דגים וכן החלו להגיש במקום חמין של בשרים מעושנים. החדשות הטובות באמת הן, שתפריט הקינוחים השווה של המקדש לא נפגע אפילו קצת מהשינוי: כיוון שבלו לא מאמין בתחליפים, תמצאו בתפריט הקינוחים של המקדש מנות אחרונות נהדרות שמראש לא מבוססות על מוצרי חלב.

טעימות כשרות מהתפריט: ברזאולה (בשר סינטה כבוש בתוספת סלסת אפרסמון וסלט מיקרו עשבים), אסאדו מעושן (בבישול ארוך ומעושן בעצי דובדבן והדרים), חזה אווז (צרוב בשומן של עצמו ומוגש על פריקי וסלט מיקרו עשבים) וסטייק דנבר קאט (נתח במשקל 300 גרם מאנגוס טרי בעל מרקמים משתנים וטעם ייחודי ועמוק).

המקדש, עתיר ידע 4 (קניון אושילנד), כפר סבא. 053-9384393

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

לא על המרכז לבדו: מסעדות שף מחוץ לערים הגדולות

בשיתוף zap rest
מסעדת BP, חיפה. באדיבות zap rest,
BP - חיפה/באדיבות zap rest

BP - חיפה (רבנות מקומית)

מסעדת BP חיפאית "חזרה בתשובה" זמן רב לפני כל המסעדות האחרות ברשימה. היא החלה את דרכה ב-2004 כמסעדת המבורגרים צנועה ותעודת הכשרות עלתה על הקיר כחמש שנים מאוחר יותר. מאז ועד היום התפריט של BP הלך והתרחב באופן עקבי ואילו כיום תמצאו במסעדה את אחד התפריטים הארוכים, העשירים והמגוונים ביותר בארץ. כבר מספר שנים ש-BP היא מהמסעדות המצליחות ביותר בחיפה ובעקבות הביקוש, נפתח ב-2018 סניף חדש (וכשר) של BP במתחם תחנת הדלק פז במחלף נתניה (כביש החוף). כן ירבו!

טעימות כשרות מהתפריט: יקיטורי חזה אווז (150 גרם חזה אווז במשרה סילאן, שום, שמן זית ומלח פלפל על שיפודי יקיטורי צרובים על הגריל, מונחים על מצע קרם תפו"א קטיפתי וריבת בצל), חומוס אסאדו מעושן (חומוס טרי בליווי 100 גרם אסאדו מעושן, קצוץ על הפלנצ'ה ברוטב ברביקיו, צ'ימיצ'ורי, טחינה וביצת עין) ושנטי (קציפת שוקולד לבן על מצע שקדים מקורמלים במעטפת שוקולד איכותי/קונפיטורת פירות יער ביתית).

BP, שדרות ההסתדרות 157, חיפה. 053-9442310 (משלוחים: 053-9375070)

מסעדות כשרות, על המים. מעין טרודל,
על המים/מעין טרודל

על המים - הרצליה (רבנות מקומית)

מסעדת על המים שבהרצליה פיתוח הגישה אינספור מנות של פירות ים במשך שלושה עשורים, בטרם הפכה לכשרה. המהפך התרחש ב-2017 ולפי המסעדן איציק חסון, שהניע את המהלך, המעבר לכשרות נבע מתוך צורך פנימי של אדם שומר מסורת שנוהג להתפלל מדי יום ביומו. כיום, יותר משנתיים אחרי השינוי, מסעדת על המים היא עדיין ממסעדות הדגים המובילות בישראל ותפריט הבראנץ' שלה, המוגש בימי שישי בין 14:00-9:00, הוא עדיין אחד השווים ביותר.

טעימות כשרות מהתפריט: סשימי סביצ'ה ישראלי (ירקות קצוצים, יוגורט יוזו, טחינה גולמית, עשבים וקרקר קימל), בר ים פלאנצ'ה (סלט מנגולד חמים, קרם לימה, קרם חציל, יוגורט מצומצם, כרובית מוקפצת, סלסלת גריל וויניגרט לימון כבוש) ולוקוס לבן (רוטב אדום, פלפל שושקה, שום קונפי, אריסת פלפלים וכוסברה).

על המים, רמת ים 4, הרצליה פיתוח. 053-9443332

מסעדות כשרות, פיפט אבניו. רפאל ביטון,
פיפט אבניו/רפאל ביטון

פיפט אבניו - אילת (רבנות מקומית)

אחת הדוגמאות המרתקות ביותר למגמה המתפשטת, התרחשה בעיר הדרומית ביותר. אחרי רבע מאה של פעילות בלתי כשרה בעליל, הפכה מסעדת פדרו המיתולוגית לכשרה. המהפך התרחש בספטמבר 2016 וחצי שנה בלבד מאוחר יותר, החליטו קברניטי המסעדה שעשו טעות וחזרו בהם.
כשנה בלבד מהיום שבו פדרו נפתחה מחדש (בגרסה הלא כשרה), החליטו בעלי מסעדת פיפט אבניו, להתחדש בתעודת כשרות. ההחלטה הגיעה לאחר שנתיים וחצי של פעילות ועד כה נראה שמדובר היה בהחלטה מוצלחת ביותר. את התפריט הכשר של המקום, הרכיב אגב השף המוערך אביב משה (מסה, ירושלמית, אילדיס, בסטה ירושלמית).

טעימות כשרות מהתפריט: טטאקי סלמון (פריקסה "סטייל", טחינה, לימון כבוש, ביצה קשה ועריסה), פילה בקר ראגו (ראגו פטריות, ציר פלפלת וקרם ארטישוק ירושלמי) וברולה סמי פרדו (טופי בננה מקורמלת ופסיפלורה).

פיפט אבניו, שופרון, אילת. 053-9381669

גונדי כרובית. באדיבות מסעדת הזכאים,
גונדי כרובית בזכאים/באדיבות מסעדת הזכאים

זכאים - תל אביב (רבנות מקומית)

מסעדת זכאים היא קרוב לוודאי המסעדה הטבעונית החשובה ביותר בארץ וללא ספק המפורסמת ביותר, בין היתר הודות לצ'יפס הקרוע ביד ולאותו "סטייק לחם" מפורסם, שעשה בזמנו כותרות. המסעדה המצליחה נפתחה ב-2013 ובמשך חמש שנים פעלה ללא תעודת כשרות: זכאים נפתחה על ידי השף הראל זכאים ולאחר ארבע שנים עברה לידיהם של בני הזוג קרן אור ואורן חזן (לא חבר הכנסת). שנה לאחר העברת המושכות, הפכו השניים את המסעדה לכשרה, לשמחתם של טבעונים רבים בתל אביב והסביבה. התפריט של זכאים משתנה בתדירות גבוהה ומדי שישי מגישים במקום את אחד הבראנצ'ים המדליקים ביותר בעיר.

טעימות כשרות מהתפריט: שיפוד פטריות יער צלויות על הגחלים (בצל, עגבניות שרי, פלפל חריף, זרעי עגבנייה ואיולי חציל), סיגרים מרוקאים ביתיים (מגולגלים אחד אחד במילוי תפו"א ופטריות מתובלים היטב), מסבחה טורקית (תבשיל חצילים מטוגנים עם עגבניות, שום, בצל, אריסה ופפריקה חריפה, על ברוסקטת שמן זעתר ומסבחה של פול) וחלווה די נוביה (חלווה סולת מבושלת על גז ומוגשת עם קרם פרש וקרם שוקולד).

זכאים, סמטת בית השואבה 20, תל אביב. 053-7102636

צ'יבוריאקי, ראצ'ה. אנטולי מיכאלו,
ראצ'ה/אנטולי מיכאלו

ראצ'ה - תל אביב (רבנות מקומית)

מסעדת ראצ'ה רגילה לשינויים ומהפכים ולכן הצליחה להסתגל במהירות גם לתנאי הכשרות המחמירים. היא החלה את דרכה בירושלים, שם פעלה במשך שמונה שנים, עברה לתל אביב ב-2016 ושנתיים וחצי מאוחר יותר, הפכה לכשרה. המעבר לעולם הכשרות לווה בהכנסת מנות חדשות לתפריט הקבוע של המקום כמו מרק צ'רחלי (סלק, סלרי וביצי שליו), קדירת עגל וירקות (סליאנקה) ובליני (פנקייק גרוזיני ממולא חלקי פנים ובצלים). כל אלו מככבות אגב עד היום בתפריט העשיר של ראצ'ה.

טעימות כשרות מהתפריט: חצ'פורי סוקו (מאפה גרוזיני ממולא פטריות ועלי מנגולד), קינדזמרי עוף (רצועות חזה עוף ברוטב אגוזים), ח'ליאה (קדירת עגל ברוטב לימונים ובצל) ושצ'אמאדי (קדירת עגל ברכז שזיפים בתיבול גרוזיני).

ראצ'ה, אחד העם 1, תל אביב. 053-9387707

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully