וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וכל המרבה הרי זה משובח: ארוחות טעימות במסעדות

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

9.9.2019 / 8:00

מארוחת המיני טעימות של ד"ר שקשוקה ועד לחגיגת הבשרים של המקדש בכפר סבא, אלו ארוחות הטעימות השוות ביותר בישראל

ארוחת טעימות במסעדות, אורי בורי. שרית גופן,
ארוחת טעימות באורי בורי/שרית גופן

בעולם מושלם יכולנו לאכול מכל הבא ליד, ללא הגבלה, מבלי להתפוצץ ומבלי להשמין. כיוון שבורכנו בקיבה אחת בלבד, ברוב המקרים נחוש את השובע מתגנב לאיטו כבר אחרי המנה הראשונה. עם זאת, במספר מסעדות ברחבי הארץ, ניתן בכל זאת לדגום חלק משמעותי מהתפריט בארוחה אחת, הודות למסלול טעימות מיוחד, הכולל מבחר מנות בגרסאות מוקטנות. אלו הן המסעדות השוות ביותר שבהן מאמינים שדברים טובים באים באריזות קטנות.

ארוחת טעימות במסעדות, מחניודה. יעקב יהב,
מחניודה/יעקב יהב

מחניודה - ירושלים

מסעדת מחניודה נפתחה ב-2009 ומאז מככבת בקביעות, שנה אחר שנה, ברשימת המסעדות הטובות בישראל. למעשה למרות שחלף כבר עשור מאז הפתיחה החגיגית, נראה שמחניודה רק הופכת לנמרצת וצעירה יותר עם השנים. התפריט של מחניודה משתנה כמעט על בסיס יומיומי אך כבר מספר שנים שניתן להזמין במקום ארוחת טעימות שעלותה 295 שקלים לסועד. ארוחת הטעימות של מחניודה כוללת שבע מנות מהתפריט היומי, קינוח ושתייה חמה ואין ספק שהיא שווה כל שקל.

טעימות מהתפריט: פולנטה (ראגו פטריות, פרמז'ן, שמן כמהין ואלף לילה ולילה), קלמרי טורבו דיזל (פנקייק תימני, עמבנה ובר בלאן עריסה) ומאפה גרוזיני (קאדה גבינת חמד, יוגורט וסחוג עלי גפן).

מחניודה, בית יעקב 10, ירושלים. 053-9381555

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

בעזרת השף: מסעדות שהפכו לכשרות

בשיתוף zap rest
ארוחת טעימות במסעדות, אורי בורי. שרית גופן,
אורי בורי בעכו/שרית גופן

אורי בורי - עכו

אורי בורי היא בין המסעדות המפורסמות, המצליחות והחשובות ביותר בישראל. היא נפתחה ב-1989 בנהריה וב-1997, העתיקה את הפעילות לעיר העתיקה של עכו. מאז ועד היום היא פועלת במבנה עות'מאני עתיק בן יותר מ-400 שנה, המשקיף על הים התיכון, ממנו מגיעים מדי יום הדגים ופירות הים הטריים למטבח של אורי ירמיאס, האיש והאגדה. ארוחת הטעימות של ירמיאס היא מסע קולינרי מרתק, שלא ברור כיצד יתחיל ולאן יתקדם אך אין ספק שיסתיים עם בטן מלאה בכל הטוב שהרעיף עלינו פוסידון וחיוך ענק מאוזן לאוזן.

טעימות מהתפריט: שרימפס על אבוקדו (עם זיתי קלמטה ושמן זית פיקנטי), טונה על יוגורט (קוביות טונה צרובות עם בצל סגול, פלפל חריף, כוסברה ושמן זית פיקנטי), תמנון (פקוס, ערק ושמן זית) ואנשובי (פרוסות אנשובי טרי המוגשות עם שמן זית וזיתי קלמטה).

אורי בורי, ההגנה, עכו. 053-9373277

ארוחת טעימות במסעדת גואטה.
מסעדתגואטה

גואטה - תל אביב

מסעדת גואטה היא מסעדה טריפוליטאית ביתית עם תבשילים המפיצים ניחוחות מופלאים המגיעים עד פתח תיאטרון גשר. במנות של מסעדת גואטה לא תמצאו קישוטים מיותרים והפרזנטציה של המנות אולי לא רלבנטית לעידן האינסטגרם. עם זאת, כל אחת ואחת מהמנות בתפריט העשיר של המקום היא שיר הלל למטבח הטריפוליטאי האותנטי. תפריט ארוחת הטעימות הזוגי של גואטה עולה 159 שקלים בלבד וכולל מגוון מרשים של מנות, כשבין היתר מדובר בירקות מוחמצים (מסייר) ולימונים כבושים (לים בלדי) בסגנון טריפוליטאי, סלט דלעת פיקנטי (צ'ירשי), בסטיל (לביבות תפו"א עם נתחי עוף ובצל מטוגן) וקיפתא (קציצות חזה עוף מטוגנות).

טעימות מהתפריט: חריימה בורי (דג בורי טרי ברוטב עגבניות ושום פיקנטי), טבחה בלקרעה (קדירת גרגירי חומוס עם בשר ודלעת), קוסקוס כעבורה (מנה פיקנטית של קציצות דגים עם קוסקוס וירקות) ועוף בטמאטם (כרע עוף ותפו"א בציר עגבניות בבישול ארוך).

גואטה, שדרות ירושלים 6, תל אביב-יפו. 053-9424696 (משלוחים: 053-8092811)

מסעדות כשרות, המקדש. עידן גור,
המקדש בכפר סבא/עידן גור

המקדש - כפר סבא

מסעדת המקדש של השף לירן בלו, נפתחה לפני כשנה וחצי בקניון אושילנד שבכפר סבא, כשבתחילת הדרך מדובר היה במסעדת בשרים לא כשרה. חצי שנה לאחר הפתיחה, החליט בלו לפנות גם לקהל שומרי המצוות ותעודת הכשרות עלתה אחר כבוד על הקיר. למרות שלא מעט גבות הורמו בעקבות המהלך, נראה שהשינוי לא פגם ברמה הגבוהה של האוכל המוגש במקום.

בתפריט הנוטה להשתנות מעת לעת, תמצאו לא ארוחת טעימות אחת כי אם שתיים: טעימות ציידים (210 שקלים) וארוחת טעימות זוגית (350 שקלים לזוג, תוספת לאדם בשולחן - 160 שקלים). הראשונה כוללת אנטריקוט, סינטה, דנבר קאט, נתח קצבים וחזה אווז במשקל כולל של 400 גרם, כשהבשרים מגיעים לצד אבן לבה לוהטת וכך יכולים הסועדים לצרוב בעצמם את הנתחים. ארוחת הטעימות הזוגית לעומת זאת, כוללת זוג מנות ראשונות לבחירה מהתפריט, זוג כוסות יין הבית ולא פחות מ-600 גרם של בשרים טריים ישראליים.

טעימות מהתפריט: מרק תימני (נגיעת בשר אסאדו ותפוח אדמה במרק קלאסי), חזה אווז (צרוב בעדינות בשומן אווז ומוגש לצד אבן לבה לצריבה אישית), שוק אווז (מבושלת קונפי לילה שלם עם תבליני הבית ורוטב יין פורט ופריקי ביתית) וברולה מח עצם (מבושל בציר ירקות וצרוב בסוכר חום וצ'ימיצ'ורי סלרי).

המקדש, עתיר ידע 4,קניון אושילנד, כפר סבא. 053-9384393

טירמיסו של מסעדת לוצ'נה.
טירמיסו בלוצ'נה

לוצ'נה - אמונים

לוצ'נה היא מסעדת שף איטלקית הפועלת כבר יותר מעשור במתחם תחנת הדלק סונול במושב אמונים. בסמוך למסעדה המוקפדת מדי יום שישי מפעילים קברניטי המקום את לוצ'נה בייקרי, בשיתוף פעולה עם השף קונדיטור יואב בלייכמן. מאפיית הבוטיק נפתחת בימי שישי בשעה שמונה בבוקר ונסגרת עם גמר המלאי, המורכב מחלות לשבת, לחמי מחמצת, קרנץ' נוטלה ועוד מגוון רחב של מאפים איכותיים.

ארוחת הטעימות של לוצ'נה מתחילה בשורה של מנות ראשונות המוגשות למרכז השולחן וביניהן לוצ'נה קפרזה (פלפלים חריפים מהגריל, מוצרלה באפלו, לימונים כבושים ואנשובי), סביצ'ה דג ים, סלט חצילים חם (שמן זית ונענע) וסלט ירוק (בוויניגרט מתוק של דבש הדרים, עם אגסים, גבינת רוקפור ואגוזים), ממשיכה עם מנה עיקרית אישית לבחירה (פילה סלמון, פילה דניס, רביולי חצילים שרופים ועוד) ומסתיימת עם קינוח אישי לבחירה (סופלה שוקולד בלגי עם גלידת וניל או קרם ברולה) ושתייה חמה. מחיר התענוג: 158 שקלים לסועד בלבד.

טעימות מהתפריט: קציצות של דייגים על האש (טחינה יוגורט וירקות גריל), פיצה רועי צאן (גבינת צאן, זיתי קלמטה, סלט עגבניות טריות, שמן זית וזעתר), ניוקי סלק ריקוטה ופרמז'ן (ברוטב שמנת גורגונזולה ועירית) ופאי אגסים (עם קרם שקדים וכדור גלידת שוקולד ולרונה).

לוצ'נה, אמונים. 053-9441991

ארוחת טעימות במסעדות, פופינה. חיים יוסף,
פופינה בתל אביב/חיים יוסף

פופינה - תל אביב

במבנה עתיק עם קירות אבן, גינה ירוקה וויטראז'ים צבעוניים, בשכונה הקסומה נווה צדק, תמצאו את מסעדת פופינה. הלב הפועם של המסעדה הוא המטבח הפתוח הממוקם במרכזה, המאפשר לסועדים לקיים דיאלוג עם צוות הטבחים, עליו מנצח השף המוביל, אוראל קמחי. התפריט הייחודי של פופינה מחולק לחמש קטגוריות, בהתאם לטכניקת הבישול המרכזית ששימשה להכנת המנה: כבישה, אידוי, אפייה, צלייה ובישול ארוך.

לצד התפריט הרגיל מציעים בפופינה גם תפריט צמחוני-טבעוני מושקע במיוחד הכולל מנות כמו פולנטה וירוקים (פולנטה רכה, ברוקולי, שימג'י ואספרגוס מוקפצים בחמאה, יין לבן, מנגולד, פופקורן מעושן וחומץ פדרו חימנז מצומצם), סלט אורז חם (אורז אסור, כרוב צלוי, אספרגוס ואפונה) ופיצה טבעונית (בצק ירוק, חמאת קשיו, פטריות, ברוקולי ואספרגוס מוקפצים בשמן זית, סלט של רוקט, בלסמי לבן וכמהין). ארוחת הטעימות של פופינה כוללת גרסאות מוקטנות של שבע ממנות הדגל של המסעדה ועולה 295 שקלים לסועד.

טעימות מהתפריט: קנלוני (קרם קולרבי, שקדי טלה, פטריות שימג'י ורוטב טלה - רכז רימונים), טרטר ירקות שורש כבושים (בלסמי מיושן חמש שנים, ערמונים, אספרגוס, "חמאת" קשיו וקרם גזר-חרדל) ועוף מושחת (כרע עוף קריספית על חסה צלויה ובריוש, ביצה עלומה ורוטב שמנת כמהין).

פופינה, אחד העם 3, תל אביב. 053-8093690

ד"ר שקשוקה. ניב הדס
דר שקשוקה/ניב הדס

ד"ר שקשוקה - תל אביב

יש מעט מאוד שפים שכל כך מזוהים עם מנה ספציפית כמו בינו גבסו, הלא הוא ד"ר שקשוקה. את מסעדת הדגל שלו, שבישרה את עליית קרנה של השקשוקה במחוזותינו, הקים ב-1991. מאז ועד היום ביסס גבסו את מעמדו בתור אחד מאנשי האוכל החביבים ביותר על הקהל הישראלי. אך עם כל הכבוד לשקשוקה המפורסמת, חשוב לזכור שד"ר שקשוקה היא מסעדה מגוונת שמגישה מבחר מסנוור של מנות אחרות וטעימות לא פחות.

כדי ליהנות מכמה שיותר טעמים וניחוחות, מומלץ ללכת על ארוחת המיני טעימות הכוללת מבחר סלטים טריפוליטאים מיוחדים, סלט ירקות טרי, חומוס גרגירים, שקשוקה במחבת, קוסקוס עם מרק ירקות, מפרום, תבשיל טריפוליטאי משתנה, שווארמה כבש, קנקני לימונדה וקפה או תה עם עוגת הבית. כל זה יעלה לכם סך הכול 100 שקלים בשעות הערב ו-85 שקלים בלבד בשעות הצוהריים.

בנוסף מגישים בד"ר שקשוקה ארוחת טעימות רויאל שעלותה 130 שקלים בשעות הצוהריים ו-150 שקלים בשעות הערב, הכוללת בין השאר שקשוקה מרגז, מבחר בשרים על האש ושווארמה.

טעימות מהתפריט: שקשוקה עגל, קוסקוס מפרום, שווארמה כבש, נקניקיות מרגז וחומוס שווארמה.

ד"ר שקשוקה, בית אשל 3, תל אביב-יפו.053-9444193 (משלוחים: 053-8092909)

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully