וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו איזה יופי: המסעדות היפות ביותר בישראל

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

15.9.2019 / 7:30

מהאיפוק של מסעדת OPA לעושר הוויזואלי של הגלריה של אלמוג. אלו הן המסעדות שבהן כל ארוחה היא גם חוויה לעיניים ולא רק לגוף

מסעדות יפות בישראל, קוואטרו. אלון גרגו,
מסעדת קווטרו/אלון גרגו

בעשור האחרון ניכר שהמסעדנים המקומיים משקיעים בעיצוב החלל לא פחות משהם משקיעים בכל אלמנט אחר. היום כבר לא מספיק להגיש אוכל מצוין ולספק שירות מושלם - חשוב גם להעניק לסועדים חוויה ויזואלית בלתי נשכחת. מסעדות ישראליות מככבות לא אחת במגזיני עיצוב בינלאומיים נחשבים ונראה שמשנה לשנה הרף רק הולך ועולה. אספנו עבורכם שמונה דוגמאות למסעדות שבהן עיצוב הפנים מצליח לגנוב לפעמים את ההצגה מהמנות.

מסעדות יפות בישראל, OPA. יואב גורין,
OPA - תל אביב/יואב גורין

OPA - תל אביב

המסעדה הטבעונית של השפית היצירתית שיראל ברגר, נפתחה בסתיו של 2018 ותוך שבועות ספורים מיצבה את עצמה כאחת המסעדות השוות, המעניינות והמדליקות ביותר בעיר הלבנה. מאחורי העיצוב עומדות האדריכלית ורד כדורי ומעצבת הפנים אמה שחר מסטודיו Craft & Bloom, שבחרו לשלב את העקרונות עליהם מבוסס התפריט של OPA במרחב נקי ושקט המעניק במה אלגנטית למנות.

OPA קטפה את אות העיצוב בקטגוריית המסעדות בשנת 2019 המוענק מדי שנה במסגרת תחרות האדריכלות והעיצוב. מנימוקי השופטים: "עבודה מוקפדת ומאופקת העושה שימוש בפלטת חומרים בסיסית תוך שמירה על שפה אחידה לכל האלמנטים בפרויקט. מתקיים שימוש מושכל ולא טריוויאלי בחיבור הבלתי מתפשר בין אלמנטי האורך בחלל וקווי החלונות והתאורה". או בקיצור: מהמם שם!

יופי של מנות: שזיף (ריבת חרדל שחור, שקדים, שמיר), חציל (ריבת עגבניות, צנוברים מעושנים, קריספי כוסמת) ודלעת (חומץ תפוחים מיושן, חלב מקדמיה ועירית).

OPA, החלוצים 8, תל אביב. 053-9380926

sheen-shitof

עוד בוואלה! אוכל

בעזרת השף: מסעדות שהפכו לכשרות

בשיתוף zap rest

גומבה - תל אביב

את אות העיצוב בקטגוריית המסעדות, חלקה מסעדת OPA עם הסניף התל אביבי של רשת המסעדות האיטלקיות גומבה, שנפתח קיץ 2018. הסניף התל אביב עוצב על ידי המעצבת נטע בשן והאדריכל דן טרוים, החתום גם על עיצוב הפנים של יתר סניפי הרשת ובנוסף גם על העיצוב של מסעדות כמו גרינברג, קיצ'ן מרקט ורשת גרקו. מנימוקי השופטים: "המעצבים הצליחו ליצור חלל אקלקטי היוצר איזון בין מרכיבי העיצוב המהדהד את ההיסטוריה התרבותית בו נמצא העסק עם המקורות האירופאים של המטבח והעיצוב האיטלקי".

יופי של מנות: מרק מינסטרונה (מרק ירקות כפרי על בסיס עגבניות בתוספת מקל פרמז'ן), סלט פנצנלה (תערובת עגבניות, רוקט, בצל סגול, זיתי קלמטה, בזיליקום, מלפפון, רוטב חומץ בן יין אדום, שקדים, מוצרלה פרסקה וקרעי פוקצ'ה קלויים) ושלישיית קנולי במילוי קרם עוגיות/קרם פטיסייר.

גומבה, יגאל אלון 94, תל אביב. 053-8674676

אנה. נועם פריסמן, מערכת וואלה! NEWS
אנה - ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם פריסמן

אנה - ירושלים

אנה היא לא רק אחת מהמסעדות היפות ביותר בארץ, היא גם בין המיוחדות שבהן. זאת כיוון שאנה היא מסעדה איטלקית כשרה מעולה המתפקדת במקביל כחממה לבני נוער בסיכון המעוניינים להשתלב בענף המסעדנות. במסגרת התכנית החברתית, המסעדה פועלת בשיתוף פעולה עם קרן דואליס, עמותת החוט המשולש ועיריית ירושלים.

את המנות המוקפדות של השף גיא הרפז משלימה התפאורה של בית אנה טיכו המפורסם. מבנה בעל חשיבות היסטורית, בין היתר בשל העובדה שהיה בין המבנים הראשונים שנבנו מחוץ לחומות העיר העתיקה בסוף המאה ה-19. על העיצוב המרשים של אנה חתום המעצב מאיר גורי (רומנו, פורט סעיד), שהקפיד להדגיש את היופי המקורי של המבנה ולהתערב כמה שפחות באופי המיוחד שלו. בין היתר הוא שיחזר את החלונות המקוריים והתקרות המקושתות, השאיר את הרצפה כפי שהייתה, הוסיף בר מרשים מעץ אלון והכניס שפע של צמחייה, בדגש על עצי דקל, המתחברים לאווירה הים תיכונית של אנה. מדובר בעיצוב נטול גימיקים אך מלא בחן, סטייל וטעם טוב. בדיוק כמו המנות בתפריט, האווירה ואופי השירות.

יופי של מנות: דלורית צלויה (קרם דלעת, ריקוטה פרסקה, סלסת טרגון וצלפים), לברק אקווה פאצה (תבשיל עגבניות קיץ פיקנטי, אנשובי, צלפים, יין לבן וברוסקטה מחמצת) וטארט לימון.

אנה, הרב אג"ן 10, ירושלים. 053-4274618

מסעדות יפות בישראל, קוואטרו. אלון גרגו,
קוואטרו - תל אביב/אלון גרגו

קוואטרו - תל אביב

בר ענק מקרטון ממוחזר הכולל 60 מקומות ישיבה, נברשת חרוזים צבעונית מרהיבה ביופייה המשתלשלת מהתקרה, רצפה המעוטרת בציורים בהשראת הדפסים שבטיים בשחור-לבן וחדר פרטי עם מראות בגדלים שונים המתכתב עם עליזה בארץ הפלאות. כל אלו הם רק חלק מהאלמנטים שתמצאו במסעדת קוואטרו התל אביבית, שעוצבה על ידי האדריכל אלכס מייטליס. מייטליס שיתף פעולה עם פסלים, ציירים, אספני אמנות ואמני וידאו ארט מובילים ונראה שההשקעה הרבה הצדיקה את עצמה בגדול.

בשנת 2016 זכתה קוואטרו באות העיצוב בקטגוריית עיצוב הפנים. מנימוקי השופטים: "עיצוב שלא דופק חשבון למדדים מקובלים של טעם טוב ומבכר על פניו חוויה מרוממת של חדוות חיים". ואמרו אמן!

יופי של מנות: פיצה כמהין (פטריות פורטובלו, בצל מקורמל, גבינת בושה ובלסמי מצומצם), ניוקי תירס (חמאה שרופה, שרימפס מקורמל, אספרגוס, אפונה ופרמז'ן) וכבד אווז (קרם אגסים, קרמבל פורצ'יני, פיסטוקים, אגוזי מלך ובוטנים).

קוואטרו, הארבעה 21, תל אביב. 053-9379355

מסעדות יפות בישראל, יא פאן. עמרי גירון,
יא פאן - תל אביב/עמרי גירון

יא פאן - תל אביב

"ב"Ya-Pan" מתחשק לאכול גם את הארכיטקטורה". זוהי הכותרת של אחת הביקורות הראשונות שנכתבו על הביסטרו היפני של השף יובל בן נריה אי אז ב-2017. ואין לנו אלא להסכים - צמד האדריכליות סיגל ברנוביץ ואירנה גולדברג בשיתוף פעולה עם האדריכל פיצו קדם, יצרו חלל עתידני המשלב את העיצוב היפני הקלאסי עם אווירת הביסטרו המודרנית. ממסכי הרשת הצבעוניים התלויים מעל הבר למראות הזעירות שעל הקירות, מגופי התאורה המעוצבים כפעמוני רוח יפניים ועד לכיסאות הבר הנוחים במיוחד, העיצוב המושקע של המקום הוא בדיוק מה שהתפריט של בן נריה, ראוי לו.

בין השאר זכה עיצוב הפנים המרשים בציון לשבח במסגרת תחרות העיצוב היוקרתית של Interior Design Magazine בקטגוריית Casual Dining (2017).

יופי של מנות: טרטר דגי ים (פורי, פונזו מתוק, חלמון ועירית), לברק שלם (אצות נורי, אורז סושי, טוגראשי, סויה לבנה ובצל ירוק, ג'ינג'ר וצנוניות) וטאקו (תמנון צלוי על גריל הרובטה).

יא פאן, נחמני 26, תל אביב. 053-9427671

גרקו - הרצליה

העיצוב של גרקו הרצליה, עליו חתום האדריכל דן טרוים, שואב השראה מהבוזוקיות, אותם מועדוני הופעות סואנים שבהם התברכה אתונה. טרוים בחר לשים דגש על הצבעים והאלמנטים עימם מזוהות המסבאות היווניות אך להעניק לעיצוב את הטאץ' המקומי המחוספס. בין השאר החיבור בין כאן לשם, נוצר על ידי שיבוץ תמונות אישיות של המסעדן צביקה עשת ממסעותיו הרבים באיי יוון. החלל הענק שבו פועלת המסעדה בעלת המטבח הפתוח, מחולק למספר אזורים המציעים כל אחד סגנון הסעדה שונה. בין היתר תמצאו במסעדה העצומה (400 מ"ר) שני ברים, עמדת שירות עצמי, אזור להופעות חיות ומעדנייה יוונית.

יופי של מנות: סלט כריתי (עגבניות, מלפפון, פלפל ירוק, בצל סגול, לחם פקסמידי ופטה מגורדת), ירק פרא מאודה (עם גבינת פטה, אגוזי מלך מתובלים, שמיר וטרגון) ועוף בגריל עופות יווני (במרינדת תפוזים, דבש ותימין, מוגש עם פיתה יוונית וסלט עגבניות חריף).

גרקו, שדרות אבא אבן 9, הרצליה פיתוח. 053-9379943 (משלוחים: 053-5983866)

שגב קיטשן גארדן. צילום: אנטולי מיכאלו,
שגב קיטשן גארדן - הוד השרון/צילום: אנטולי מיכאלו

שגב קיטשן גארדן - הוד השרון

שגב קיטשן גרדן, שנפתחה בהוד השרון ביוני 2015, היא המסעדה הרביעית במספר של השף האנרגטי שגב משה. תוך זמן קצר מהפתיחה, הפכה המסעדה לשיחת העיר, לא מעט בזכות העיצוב של המעצב המוערך ירון טל. טל יצר היבריד מופלא בין משתלה למסעדה, כשהרעיון לעיצוב הגיע בכלל מהשף בכבודו ובעצמו, שהתחיל להתעניין בגידול ירקות ועשבי תבלין בחללים סגורים בזמן שעסק בייעוץ למסעדות בפנמה.

העיצוב של שגב קיטשן גרדן לא מהווה תפאורה בלבד אלא לוקח חלק אינטגרלי בתהליך ההכנה של המנות: בכל אחת ואחת מהמנות, נעשה שימוש בצמחי התבלין והירקות שגדלים בחלל המסעדה. כמו כן העיצוב אפילו גולש לכלי ההגשה ומככב למשל בקינוחים הנקראים עציץ בלגי (עוגת שוקולד חמה וגלידה עם שברי עוגיות ורוטב גנאש) ועציץ תאילנדי (סורבה קוקוס, בוטנים, בננות ואננס טרי מוגשים עם חלב מרוכז, מייפל ושאטה).

יופי של מנות: ירקות גינה אפויים בתנור (צזיקי, תערובת זיתים ושום קונפי), פפרדלה שמנת סלמון (פסטה פפרדלה, ציר פורצ'יני, סלמון, רוטב שמנת ופטריות ובזיליקום) ופאי לימון ויוזו חמצמץ (מוגש על בצק ברטון פריך ומרנג).

שגב קיטשן גארדן, הרקון 2, הוד השרון. 053-9383533

מסעדות יפות בישראל, הגלריה של אלמו. אלמוג רוקח,
הגלריה של אלמוג - נווה ימין/אלמוג רוקח

הגלריה של אלמוג - נווה ימין

בניגוד ליתר המסעדות ברשימה, על עיצוב "הגלריה של אלמוג" חתומה לא אחרת מבעלת המקום, המסעדנית והמעצבת אלמוג רוקח. העיצוב של רוקח מבוסס על אינספור פריטי מעצבים ופריטים עתיקים שהיא מלקטת בשווקי פשפשים ברחבי העולם ובחנויות ייעודיות, החל ממוצרי טקסטיל, דרך תכשיטים וכלה ברהיטים. העיצוב המרשים והייחודי מאופיין בעומס וויזואלי מהפנט הנוצר בשל עושר הפריטים והסידור הצפוף והאקלקטי של האלמנטים השונים בחלל. חשוב רק לציין כי כל הפריטים בגלריה, מוצעים לרכישה.

יופי של מנות: בגלריה של אלמוג מוגש מדי יום בופה עשיר בצורה בלתי רגילה החל מהשעה 9:00 ועד 15:00. חשוב רק לזכור להזמין מקום מראש.

הגלריה של אלמוג, הגפן 3, נווה ימין. 053-9441661

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully