וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: במאפה ניר רימו טבעונים

3.11.2019 / 13:45

לפני שבועיים התחוללה מהומה בקבוצות טבעונים ברשת, כאשר עלו חשדות נגד מאפייה בחולון, אשר מכרה מוצרים רבים בטענה שהם טבעונים, בעוד שאינם, כעת חזרו המאפים מבדיקות מעבדה והצביעו על רמות מקסימליות של חלב וביצים, הטבעונים, גם הפעם, לא מתכוונים לשתוק

מאפה ניר. ניסים בן כהן, צילום מסך
רמות חריגות של חלב וביצים, המאפים של ניר/צילום מסך, ניסים בן כהן

לפני שבועיים התפוצצה פרשה מסעירה בחולון: ניר שמש, בעליה של מאפייה בעיר בשם מאפה ניר, נחשד על ידי טבעונים, רובם חברים בקבוצת הפייסבוק טבעונים אוכלים בחוץ, כי מכר להם מאפים המכילים מוצרי חלב וביצים, ללא ידיעתם, כאשר אמר להם מפורשות כי המאפים טבעוניים. במשך מספר חודשים הגיעו למאפייה לא מעט טבעונים ששמעו על המקום דרך קבוצות טבעונים ברשת והגיעו במיוחד כדי לטעום מהגוון האדיר של המאפים (הטבעוניים כביכול) שהמקום מציע: בראוניז, עוגות גבינה, עוגיות, סברינה, פחזניות, ועוד הרבה מוצרים שבדרך כלל קשה למצוא בגרסה טבעונית.

אבל, לקוחות שביקרו במקום וטעמו מהמוצרים העידו כי מלבד התנהגות מוזרה של הבעלים, ניר שמש, המאפים עצמם זהים בטעמם למאפים שאינם טבעוניים והעלו את החשד כי מדובר בתרמית. יתרה מכך, מאפה ניר פסרם מספר פוסטים בפייסבוק על המבחר הטבעוני במקום, ובאחד הפוסטים אף הגדיל לעשות ופרסם תמונה של שף בשם "גנדיצו סטפן" שהגיע ללמד את שמש הכנת מאפים טבעוניים, תמונה שהתגלתה כשקרית, כשהאדם בתמונה התגלה כחבר של שמש, ששמו אינו גנדיצו סטפן והוא אינו אופה.

לפני שבועיים התפוצץ הסיפור כאשר לא מעט לקוחות של שמש לשעבר ועמותת "ויגן פרנדלי" ניסו לעמת את ניר עם החשדות נגדו והוא הגיב בכעס, דבק בגרסתו כי מכר מוצרים טבעוניים אבל במקביל מחק חלק מהפוסטים מחשבון הפייסבוק שלו הנוגעים למוצרים אלו, והודיע כי לא ימכור מעתה מוצרים טבעוניים בכלל. שמש אף איים עלינו בתביעה אם נפרסם את הכתבה, כאשר ביקשנו ממנו תגובה לדברים.

קבוצות הטבעונים ברשת הן מהגדולות והפעילות בארץ, ובתוך זמן קצר הצליחה העמותה לאסוף מוצרים טבעוניים לכאורה שנקנו במאפה ניר על מנת לשלוח אותם לבדיקות מעבדה ולברר האם אכן רימה שמש את כל הלקוחות הטבעוניים שהגיעו אליו למאפיה.

במשך שבועיים המתינו כולם לתוצאות המעבדה, ועכשיו זה רשמי - ניר שמש רימה את לקוחותיו ושיקר להם, המוצרים שחזרו מהבדיקות הכילו את הרמות המקסימליות של חלב וביצים. התוצאות מעידות על כמות גבוהה מאוד של אלרגנים במוצרים, הרבה מעבר לרמה הזניחה של זיהום צולב הנגרם בדרך כלל כאשר יש עקבות ביצים או חלב כאשר פס היצור למשל אינו מופרד בין הרגיל לזה הטבעוני, גם רמה זניחה זו יכולה להיות מסוכנת מאוד עבור אנשים עם אלרגיה. נאספו ארבעה מוצרים, עוגת סברינה, בראוניז, עוגת גבינה ופחזניות, ובכולם התגלו כמויות חריגות של חלב וביצים.

עמותת ויגן פרנדלי פרסמה קריאה לכל מי שנפגע ממאפה ניר למלא טופס בו יפרטו את פרטי המקרה האישי וכך יאספו כמה שיותר עדויות שיוכלו לשמש את העמותה בתביעה העתידית שמתוכננת. בינתיים עסוקים בעמותה בחיפוש אחר משרד עורכי דין שייצג אותם ובהגשת תלונה למשרד הבריאות.

"במשך כל שנות פעילות העמותה, מעולם לא נתקלנו במקרה כל כך חריג, מביש ופוגעני כלפי קהילה שלמה", כתבה העמותה בדף הפייסבוק שלה בפוסט שקיבל יותר מ-3000 ליקיים, "מיותר לדבר על עוגמת הנפש והפגיעה המוסרית באלפי לקוחות שהגיעו למאפייה במיוחד כדי לרכוש מוצרים 'טבעוניים', והונו על ידי בעל המאפייה. לא פחות חשוב מזה, לדבר על הפגיעה האפשרית בבריאותם של בעלי אלרגיות לביצים או למוצרי חלב, שהיו עלולים לשלם בחייהם על השקר הזה, שנמשך זמן כה רב. אנחנו בויגן פרנדלי לא מוכנים לעבור על מעשי המרמה האלה בשתיקה. ברגעים אלה מתגבשת תביעה ייצוגית נגד ניר שמש ממאפה ניר".

  • עוד באותו נושא:
  • טבעונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully