וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים תיכוניים של יקב יזרעאל

אבי אפרתי

4.11.2019 / 11:02

אי שם בעמק יזרעאל צמח לו בשנים האחרונות יקב המייצר יינות מזני ענבים שאוהבים חום. אבי אפרתי טעם וחזר עם מסקנות

יקב יזרעאל, ויונייה. יח"צ,
יזרעאל, ויונייה 2018/יח"צ

יזרעאל, ויונייה 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה מכרם עלמה בגליל העליון. 10 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ישן. צבע זהוב. אף ארומאטי מאד, בצירוף פרי לבן וטרופי. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף.

דבר המבקר: ויונייה ארומאטי מאד, עם פרי טוב וחמיצות טובה, ללא מתיקות רבה מידי, עם איזון ניכר ומידה מספקת של מורכבות יחסית לקבוצת המחיר.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: רענן, חינני וראוי.

יקב יזרעאל, אלפא. יח"צ,
יזרעאל, אלפא 2018/יח"צ

יזרעאל, אלפא 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% סירה מכרם קדש, 20% ארגמן מכרם שוני ו-20% קברנה סוביניון מכרם צבעון בגליל העליון. תסיסה והתיישנות בת 14 חודש לכל זן בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום מעט סגלגל. אף פירותי (פרי אדום) ומתובל מאד. גוף קל-בינוני. 13.9% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: עוף, פסטות ברוטבי בשר, אוכל ים תיכוני.

דבר המבקר: שילוב של פירותיות אדומה נעימה ותבלינים ניכרים (פלפל שחור). מידה של קלילות גם אם די נפח להחזיק מנות על בסיס רוטבי בשר. חמיצות טובה. גוף ברור הודות לנוכחות הקברנה סוביניון.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: בלנד חסר יומרה אך ראוי בהחלט.

עוד בוואלה! אוכל

יינות יקב בנימינה

לכתבה המלאה
יקב יזרעאל, נהלל. יח"צ,
יזרעאל, נהלל 2018/יח"צ

יזרעאל, נהלל 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 30% גרנאש מכרם מרחביה בעמק יזרעאל, 30% סירה מכרם קדש בגליל העליון ו-40% קריניאן מכרם שפיה למרגלות הכרמל. 14 חודשי תסיסה והתיישנות בנפרד לכל אחד מהזנים, בטרם יצירת הבלנד. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.6% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי בקר (ביף בורגיניון), רוסטביף.

דבר המבקר: בלנד ים תיכוני שהפרי מנגן בו כינור ראשון, לפני התבלינים. פרי אדום נעים, עם נימה מעט מתקתקה, שמקורה בפרי ולא בהכברת עץ. נוכחות גם לפרי שחור. תיבול ניכר אך מאופק. על אף הפירותיות, אין עומס. יש מידה של אווריריות ביין ומקדם גסטרונמי נאה. זה לא היין הים תיכוני-דרום צרפתי הקלאסי, אבל הוא חביב בהחלט בדרכו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: ים תיכוני יותר פירותי ממתובל וחביב עד מאד.

יקב יזרעאל, אדומים. יח"צ,
יזרעאל, אדומים 2017/יח"צ

יזרעאל, אדומים 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% סירה מעמק קדש בגליל העליון. 25% קריניאן מכרם שפיה למרגלות הכרמל. ו-15% ארגמן מגבעת ניל"י. 14 חודשי התיישנות לכל אחד מהזנים בנפרד ולאחר מכן שישה ביחד כבלנד, בחביות עץ אלון צרפתי (10% מהן חדשות והיתר בנות שנתיים עד שש שנים). צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקיקים צרובים במחבת, קבב טלה, קרפצ'יו בקר.

דבר המבקר: זהו יין ה-DNA של יזרעאל - זה המשקף יותר מכל את תפיסת העולם של היקב. זהו בלנד נעים מאד, מאוזן מאד, לא מוגזם בשום פרמטר, עם חמיצות מצונית שמאזנת פרי טוב, שכייף לצרף לנתחי בקר לא מאסיביים מידי, אבל ייטיב לפנק את הלוגם גם לצד פיצת ערב אקראית.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: שיקוף ל-DNA של יקב יזרעאל.

יקב יזרעאל, מגידו. יח"צ,
יזרעאל, מגידו 2017/יח"צ

יזרעאל, מגידו 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: שיראז מכרם מירון בגליל העליון וקברנה סוביניון מעמק קדש. 18 חודשי התיישנות בנפרד וארבעה נוספים כבלנד בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, תבלינים (פלפל שחור) ומעט עישון. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: על האש (צלעות טלה וסטייקים), סטייקים במחבת.

דבר המבקר: להבדיל מיינות הבסיס, הים תיכוניים פירותיים יותר, כאן מערך התיבול דומיננטי יותר. מרגישים את הפלפל, את עשבי פרובנס, אפילו את האדמה. זה היין שמייצג את התפתחות העבודה של יהודה נהר וארי ארל ביקב יזרעאל - עם ההשקעה הניכרת, שהולכת ונושאת פרי, בזן הארגמן. זה יין טוב מאד מסוגו, שגם לפרי יש בו נוכחות ניכרת. יש בו מספיק מאסה להתמודד עם ארוחות מעט יותר משמעותיות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשבע מילים: יין עם יותר מאסה ונוכחות ניכרת לתבלינים.

יקב יזרעאל, קריניאן. יח"צ,
יזרעאל, קריניאן 2016/יח"צ

יזרעאל, קריניאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מכרם שפיה למרגלות הכרמל, מגפנים בנות 45 שנים. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק כהה. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.6% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי טלה וכבש ביין אדום, צלעות טלה.

דבר המבקר: קריניאן אלגנטי, עם פרי טוב מאד ותיבול ראוי. דקות מה, קטיפתיות מה, חמיצות טובה, איזון ומקדם גסטרונומי גבוה מאד. תמורה טובה במיוחד לכסף בהשוואה למקבילי התמחור המקומיים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: מחביב יינות הקריניאן על המדף המקומי.

יקב יזרעאל, סירה. יח"צ,
יזרעאל, סירה 2017/יח"צ

יזרעאל, סירה 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 96% סירה מכרם קדש בגליל העליון בצירוף 4% ויונייה מכרם עלמה בגליל העליון. 22 חודשי התיישנות בחביות אץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור, אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה על בסיס טלה, צלעות טלה, סטייקים.

דבר המבקר: יופי של סירה, עם איזון נאה במיוחד בין פרי לתבלינים וחמיצות מצוינת. גוף ראוי, לא מאסיבי מידי, איפוק מתבקש בהתאם לחוקי הז'אנר, ומידה נאה של אלגנטיות, בלא לחטוא למימד הכפרי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: סירה גסטרונומי איכותי ומוצלח מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully