וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן אוכלים בפיתה

4.11.2019 / 12:46

המונה מגיע לנחלת יהודה, המושב שהפך לשכונה בראשון לציון, ומגלה את שפיתה, לא ההיא מהכוכב הבא, אלא המקום שמוכר הכל בפיתה, וכרגיל יש לו הוראות מאוד מדויקות בשבילכם איך לאכול מהר, טעים, משביע וזול, תוציאו מחברות ותלמדו

שפיתה. קובי רובין, קובי רובין
שפיתה/קובי רובין, קובי רובין

נחלת יהודה הייתה פעם מושב קטן מעל ראשון לציון לכיוון צפון, עם חלוף השנים המושב התחבר בעל כורחו אל תוך ראשון לציון, בהתחלה האופי של המושב עוד החזיק מעמד, אבל היום המעבר בין השכונות הצפוניות של ראשון אל המושב מסתכם בכביש קטן. למרות זאת אפשר להרגיש את המעבר בדברים הקטנים - פחות שיש על הקירות, בתים נמוכים ומרכז מסחרי קטן שמנסה לענות על כל הדרישות.

אל המרכז המסחרי הזה הגיע נועם, שבעצת דודתו, פתח את מזנון שפיתה, מסעדה עממית קטנה שמנסה לפגוע בכל רצונותיו של החך הישראלי - הכל מהכל, זריז וטעים עם מחיר עממי. "כאן אוכלים בפיתה" כתוב על החלק התחתון של הדלפק של שפיתה.

הגעתי לנחלת יהודה כרגיל במקרה, עם נסיעה לקופת החולים אשר צמודה למרכז המסחרי. אחרי שהורדתי את הנוסע קלטתי בחור צעיר מנקה את רחבת הכניסה למסעדה שלו, עם מפוח חשמלי נייד מפנה את העלים הלאה מהכניסה, השולחנות בדיוק הוצאו החוצה למסדר פתיחה, פנים המקום היה ממורק בניקיון מופתי.

השקשוקה בעבעה על האש, הלקוח שלפניי הזמין פיתה עם שקשוקה, אני לא הייתי במצב רוח צמחוני בכלל, אותי עניין דווקא המחיר של פיתה עם שניצל, 24 שקלים בלבד, כרגיל אצלי, תפריטים במסעדות אני קורא משמאל לימין, קודם כל לראות את המחיר אח"כ לדבר על הטעם.

שפיתה. קובי רובין, קובי רובין
תוספות רגילות/קובי רובין, קובי רובין

נועם פתח את שפיתה לפני כמעט חצי שנה, אחרי שהבין שהוא רוצה להיות מסעדן, את החלום שלו הוא מתחיל דווקא כאן בקטן בנחלת יהודה. הדלפק של שפיתה בסיסי בתוספות, נראה לי שנועם עוד קצת מפחד להפתיע את עצמו ואת הלקוחות, אז התוספות רגילות מבחינת מראה וטעם.

את השניצלים הוא מכין רק ברגע ההזמנה, דקותיים בתוך השמן הרותח, שני נתחי שניצל לא קטנים בכלל, אחד נכנס בחתיכות לתוך הפיתה, השני הצליח למצוא עוד קצת מקום למעלה, לצד הצ'יפס. השניצל של שפיתה טרי עבה, וטעים. הכי חשוב לי שהשניצל לא יהיה דק מדי, ובמבחן הזה הוא כבר עומד, הרי לא באנו לאכול ציפוי של שניצל, מה שכן ציפוי מעט יותר קריספי היה מוסיף לטעם. הצ'יפס של שפיתה ביתי, גם את הצ'יפס מכינים על המקום, בלי קיצורי דרך, חותכים ומכינים מההתחלה, כל כך חסרים לנו לפעמים מקומות כאלו שמכינים הכל על המקום.

בפיתה ביקשתי גם מלפפונים חמוצים, כרוב כבוש, קצת עמבה וחריף בשביל הטעם, את הכל מכניסים לתוך פיתה מעולה ורכה, הפיתה מספיק גדולה, מכילה בקלות את כל המנה של השניצל עם התוספות. עצה שלי - אל תתנו לנועם לחתוך את השניצל השני לנתחים קטנים, אני עצרתי אותו לפני. הכי כיף לפני הכל להתחיל עם כמה ביסים מהשניצל, ככה לבד, נטו שניצל, אח"כ תתחילו לאכול את השניצל עם הצ'יפס מחוץ לפיתה עצמה, פעמיים כי טוב, עכשיו זה ממשיך להשתפר, הגעתם אל הפיתה עצמה - עכשיו אתם אוכלים את השניצל בתוך הפיתה עם הסלטים והצ'יפס. מגיע לנו תמיד לאכול טרי על המקום ואם אפשר גם בזול.

שפיתה, הרב צלאח 14 ראשון לציון, נחלת יהודה, 050-4757717, שעות פעילות: א-ה: 10:00-21:00. כשר בד"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully