וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה מגיע אל מלך הבורקס

26.11.2019 / 8:31

המונה מגיע לטירת הכרמל ומהר מאוד מתגלגל אל מלך הבורקס, כאן עושים בורקס פילו דק-דק במילויים שמשתנים לפי מצב הרוח של המלך, וכל שנותר לכם זה להגיד תודה ולצפות במופע הטוב בעיר

מלך הבורקס. קובי רובין, קובי רובין
מלך הבורקס/קובי רובין, קובי רובין

הגעתי לטירת הכרמל בצהרי יום חול. אני לא מכיר טוב את טירת הכרמל, זאת אולי הפעם השנייה שלי שם. נסעתי לי על הכביש הראשי, חיפשתי משהו לאכול, אולי גם לכתוב עליו, בשלב מסוים פשוט חניתי ויצאתי לסיבוב רגלי, לשבת כל היום במונית הופך הליכה לפריווילגיה מאוד מרעננת. חלק גדול מהעבודה כמבקר אוכל רחוב זה פשוט לפקוח את העיניים לכל מה שקורה מסביבך, הרי כבר הגעת למקום לא מוכר, בטח מישהו עושה פה משהו מעניין.

פתאום שמתי לב לשלט של מלך הבורקס, מה חדש? כל הצפון מלא בבורקס, אבל הפתעה נעימה נתגלתה לנגד עיני. כאן בטירה יש מלך בורקס מקומי כבר כמה שנים טובות. כל המקום זה דלפק קטן ושולחן רידוד והכנה מאחורי קיר זכוכית, ישר הזמנתי לי מנה של בורקס (20 שקלים) וחיכיתי בסבלנות.

אצל מלך הבורקס לא תקבלו בורקס גדול מדי, וגם אין פה היצע שעומד ומחכה במקום, יש מה שמכינים על המקום באותו רגע, וצריך להגיד על זה תודה. על המזל שלי היה בורקס גבינה בשידור חי, ההמתנה הייתה בחינם וכך גם מופע ההכנה המרהיב. לא סתם בחרו לשים כאן קיר זכוכית, ההכנה מרשימה ומלווה בהמון הנפות של הבצק, פעולת הרידוד מדהימה ביופייה, עד כדי בצק דקיק כנייר צלופן, באותו חלקיק שנייה לפני הקיפול על הגבינה עצמה, אפשר לראות את השיש שמתחת לבצק באותה מידה שראית אותו לפני שהבצק היה עליו, עד כדי כך הוא דק.

מלך הבורקס. קובי רובין, קובי רובין
פילו דק-דק/קובי רובין, קובי רובין

אחר כך מחכים עוד 10 דקות להכנה בתנור, אחרי שהבורקס פילו דק-דק מוכן, הבחור במקום מוציא אותו מולך, מנקה את הגבינה שברחה לה מסביב לבורקס, חשוב לו לא להשאיר את הגבינה שנחרכה, ביקשתי ממנו שיפסיק לחתוך את הגבינה החרוכה, הוא כאילו מתבייש בה, הודעתי לו שמבחינתי זה חלק מהטעם, זה לא ממש עזר. קיבלתי צלחת עם פיסת נייר ועליה הכל, עם כמה זיתים ומלפפונים, עוד לא הספקתי להגיד מילה וזעתר פוזר מעל הכל, ככה אוכלים את זה, יחד עם פרצוף של ועכשיו לך לשבת לאכול בלי להפריע.

אחרי המתנה לא ארוכה מידי, התחלתי להכות קלות בבצק פילו מלמעלה, לשחרר את האדים לדרכם, האוויר התמלא באדים של גבינה מלוחה. כל נגיסה הייתה חיבור מדהים של קראנצ'יות קלילה וגבינה מלוחה ורכה, הבצק פילו כל כך קריספי שהוא כל הזמן נשבר אל תוך הגבינה. את הבורקס הזה אוכלים עם חשש לכוויה כל הזמן, אבל זה שווה את זה. הגבינה הלוהטת מחליקה מהפילו, שמחזיק - לא מחזיק את הגבינה, כאילו הכל נפגש במקרה לשלמות, אתה לא יכול להפסיק עד שהכל נגמר.

זו מנה קטנה יחסית למה שהתרגלנו להכיר, אבל מספקת בהחלט. אז כאן בטירת הכרמל, על הצד של שורת החנויות, קצת בחלק הפנימי של הרחוב, בשקט בשקט, אבל עם הרבה מיומנות והמון הקפדה מכינים בורקס פילו דק כנייר מעולה ומושלם, עבודת יד על המקום, בלי הרבה התחכמויות או קיצורי דרך.

מלך הבורקס, הרצל 4 טירת הכרמל, 054-5202735

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully