וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד פסח זה יעבור? מחסור עולמי בחזרת

בשל תנאי אקלים בעייתיים מגדל החזרת הגדול ביותר בעולם הודיע השבוע על מחסור כללי בשורש החזרת בעונה הקרובה, בארה"ב כבר במתח, ואנחנו עדיין מנסים להבין איך המחסור הזה הולך להשפיע עלינו

בגלל יבול גרוע במדגסקר: מחיר הווניל בעולם מרקיע שחקים/צילום: סיפור בדקה

בוידאו: אנחנו עוד מתאוששים מהמחסור בוניל

שורש חזרת. ShutterStock
שורש חזרת/ShutterStock

מגדל החזרת הגדול ביותר בעולם הודיע השבוע על מחסור כללי בשורש החזרת בעונה הקרובה. "סילבר ספרינג" הוא אחד ממגדלי החזרת הגדולים בעולם, ורוב השטחים שלו נמצאים בוויסקונסין, בצפון מזרח ארצות הברית. המחסור הגלובלי בחזרת עלה לכותרות כשברגר-קינג בארצות הברית הודיעה על מחסור במטבל הבצל שלה שנקרא "Zesty Sauce" שחזרת היא מרכיב מפתח בו. ברגר-קינג שיחררה הצהרה בה היא אומרת שהיא עובדת עם כל הספקים האפשריים כדי להתגבר על המחסור. אבל מבדיקה מעמיקה יותר מתגלה שהמחסור בחזרת הוא אולי זמני, אבל כנראה מדובר בפרק זמן ארוך.

עוד בוואלה! אוכל

איך הפכו צמחי התבלין המוגנים למותרים כעת לקטיף עצמי?

לכתבה המלאה
שורש חזרת. ShutterStock
מה יהיה על הבלאדי מרי?/ShutterStock

סילבר ספרינג מדווחים על מזג אוויר קשה בחודשים האחרונים, סתיו עמוס בגשמים, שיטפונות שנגרמו משלגים שנמסו וקרה מוקדמת שהקפיאה את האדמה לחלוטין. בכלל, החורף הקודם הסתיים מאוחר והיה קר מאוד בכל אזור מינסוטה, מה שהותיר את האדמה מאוד רטובה ובוצית במהלך האביב, ומה שתרם לכפור הנוכחי להקפיא אותה בשלב מוקדם. למרות שזרעו כמות גדולה יותר של חזרת משנה שעברה, לא הספיקו לקטוף אותה לפני השלגים הגדולים של נובמבר, מה שבעצם גרם ל-900 טון של חזרת להילכד מתחת לאדמה הקפואה. אבל אל ייאוש, החזרת לא אבודה, אם השורשים יצליחו להחזיק מעמד במהלך החודשים הקרובים, אולי אפשר יהיה לחפור אותם החוצה כשהאדמה תפשיר, כנראה באזור סוף פברואר. אם השורשים לא ישרדו, כנראה שבכל ארצות הברית יצטרכו לשתות קצת פחות בלאדי מרי בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully