וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להקפיא מזון בלי לפגוע בטעם שלו? המדריך

בשיתוף Samsung, בשיתוף Samsung

26.11.2019 / 16:41

האם אפשר להקפיא ירקות? ומה לגבי תבשילים כמו רוטב בולונז או צלי בקר? כולנו מקפיאים מזון ולכן חשוב לדעת איך לעשות זאת כדי לא לפגוע בטעם שלו. קבלו את המדריך שיוציא אתכם מהקיפאון באופן הנכון

מקרר של סמסונג. יח"צ,
כל סוג מזון יש לדעת להקפיא באופן שונה. מקרר digital inverter של Samsung עם 4 דלתות הנפתחות לרווחה/יח"צ

המקפיא הביתי הוא אחד מכלי העזר החשובים ביותר לבשלן הביתי. הוא מסייע לשמור מזון שהיה מתקלקל באחסון בחוץ ו/או במקרר תקופות ארוכות מאוד.

מעבר למוצרים שנרכשים מוקפאים, גם בבית ניתן להקפיא חומרי גלם רבים וגם מגוון רחב מאוד של מנות מוכנות, ומכיוון שכמעט כולנו מקפיאים מאכלים, כדאי לדעת איך להקפיא מזון בלי לפגוע בטעם שלו.

איך המקפיא עובד?

מקפיאים ביתיים שומרים על טמפרטורה שנעה סביב מינוס 18 מעלות. בטמפרטורה זו המים, שהם המרכיב העיקרי במוצרים רבים, הופכים ממצב צבירה נוזל למצב צבירה מוצק, ובמצב זה התהליכים שגורמים לקלקול המזון מואטים כמעט לחלוטין.

כמו בישול קצר

ראיתם פעם גבישי קרח? אז אותו תהליך מתרחש ברמה המיקרוסקופית כשאנחנו מקפיאים מזון. גבישי הקרח גורמים לכך שבתהליך ההפשרה, חומרי גלם שהיו פעם טריים ויפים נהיים רכים יותר, כאילו הם עברו בישול קצר - הדוגמה הטובה ביותר לכך היא עשבי תיבול טריים.

את כל סוגי עשבי התיבול הטריים ניתן להקפיא, רק שלאחר ההפשרה הם לא יתאימו להכנה של סלטים או לקישוט של מנות, אבל הם בהחלט יתאימו להוספה לכל מה שהולך להתבשל: תבשילים, מרקים, מילוי ממולאים ועוד.

את אותו כלל אצבע אפשר ליישם לגבי הקפאה של ירקות טריים: אפשר להקפיא את כל סוגי הירקות (מדלעת וכרובית דרך סלק וחציל ועד מנגולד ותרד), ולהשתמש בהם לאחר מכן לבישול. לצורך הנוחות, מומלץ לחתוך כבר את הירקות לצורה שתהיה נוחה לתפעול, כמו בלקטים המוקפאים שניתן לרכוש בסופר.

פירות ניתן להקפיא באותו אופן, רק שאותם אפשר להעביר מהמקפיא הישר לבלנדר כדי להכין מהם שייק, או לבשל על מנת להפוך לריבות שונות.

עוד מוצר שקופא מצוין הוא בצקים שונים - מבצק שמרים לפיצה או פוקאצ'ה ועד בצק פריך לפאי או טארט. כדאי לחלק את הבצקים למנות ולא להקפיא גושי בצק גדולים וזאת על מנת שיהיה נוח להשתמש בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כך תעשו זאת: הדרך הנכונה להפשיר מזון

בשיתוף Samsung
מקרר של סמסונג. יח"צ,
במקררי digital inverter של Samsung יש שלוש מערכות קירור נפרדות ועצמאיות/יח"צ

הקפאת מרקים ותבשילים

ניתן להקפיא כמעט את כל סוגי המרקים, טחונים וכפריים, וזאת אם הם לא מכילים משהו שיסבול מנזק רציני בהפשרה (למשל מרק עם כופתאות כמו קובה או בצקניות כמו נוקדלי).

גם תבשילים שונים, כמו רוטב בולונז, צ'ילי קון קרנה, גולאש וצלי כתף יכולים לשרוד הקפאה טוב, וגם קציצות מבושלות מסוגים שונים.

בהקשר זה נציין שגם מטבוחה - סלט מבושל של עגבניות, פלפלים ושום - ורוטב עגבניות ביתי קופאים מצוין.

את כל הנ"ל מומלץ להקפיא בקופסאות קטנות ולא גדולות, כדי שההפשרה שלהם תהיה נוחה יותר (יכול להיות מאתגר להפשיר כראוי תבשיל בקופסה של ארבעה ליטרים).

כמו כן, ניתן להקפיא ירקות ממולאים מוכנים, בצקים מטוגנים כמו סמבוסק וקובות, וכמובן מיני מאפה כמו לחמים ביתיים ופוקאצ'ות ואף פחזניות ממולאות.

הקפאת קטניות ודגנים

ניתן להקפיא מגוון קטניות ודגנים אחרי השריה (ואז הבישול שלהם מתקצר) ואחרי בישול בסיסי - למשל גרגרי חומוס מבושלים, שעועית מבושלת, אורז מלא מבושל, גרגרי חיטה מבושלים ועוד.
עם זאת, ממרח חומוס ביתי לא מתאים להקפאה מכיוון שבהפשרה המרקם שלו ייהרס.

המקרר והמקפיא הנכונים

מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות הנפתחות לרווחה, הם בעלי טכנולוגיה מובנית, שנועדה לשמור על הקפאה וקירור אופטימליים. מקררים אלו מגיעים עם דפנות דקות (ללא הפחתה ביכולת הבידוד) המאפשרות לקבל עשרות ליטרים נוספים של שטח אחסון לעומת מקררים בגודל דומה.

מקררים אלו זכו להסמכת ENERGY STAR®, והם עומדים במפרט צריכת חשמל מחמיר (דירוג אנרגטי A), כך שלאורך זמן הם עוזרים לחסוך מחשבון החשמל וזאת במקביל לשמירה על כל המצרכים, המאכלים וחומרי הגלם היקרים שמאחסנים בו.

המקררים באים עם לוח תצוגה המאפשר לחזות במדויק בטמפרטורת המקרר וגם להתאים אותה לפי הצורך. ניתן לבחור בין שני סוגי הקפאה: הקפאה עמוקה בטמפרטורה של מינוס 15-23 מעלות, והקפאה רכה בטמפרטורה של מינוס 5 מעלות (שומרת מצוין על בשרים, עופות ודגים טריים).

בזמן שבמקרר רגיל ישנה מערכת קירור אחת (הקור שמיוצר עבור המקפיא מנוצל עבור המקרר) במקררי Samsung יש שלוש מערכות קירור נפרדות ועצמאיות, כך שאין מעבר של ריחות, והיובש שנוצר בתאי ההקפאה לא מפריע ללחות הנדרשת לשמירה על הטריות של המצרכים בתא הקירור.

למי שלא רוצה למהר ולהקפיא, שווה לדעת שמקררי Samsung באים גם עם טכנולוגיית silver nano - חלקיקי כסף שנמצאים בדפנות המקרר ומעכבים משמעותית התפתחות עובש ובקטריות במוצרים טריים ומופשרים, ובכך מפחיתים ריחות רעים ומאפשרים למזון להישמר זמן ממושך הרבה יותר.

שימוש נכון במקפיא יכול לאפשר שמירה לאורך זמן על מגוון רחב של מזונות וגם לקצר ולייעל את הבישול הביתי.

בשיתוף Samsung, בשיתוף Samsung
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully