וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע סופית: האם נקישות על הפחית ימנעו מהבירה להשפריץ עליכם?

12.1.2020 / 0:01

קבוצה של מדענים מדנמרק בדקו את הסברה הזו באמצעות ניסוי מורכב ומצאו: "אין ראיה שתמכה בתפיסה שנקישות על הפחית מונעות מהמשקה לתסוס". מה כן אפשר לעשות? התשובה בפנים

westallaround00

יש אגדה אורבנית שגורסת שאם תתנו דפיקות/טפיחות קלות עם האצבע על פחית הבירה שלכם, זה ימנע מהמשקה לתסוס ולבעבע ולהשפריץ עליכם בזמן פתיחת הפחית שעברה זעזועים.

גם אנחנו חשבנו שההנחה הזו נכונה. אלא שמדענים מאוניברסיטה בדנמרק, שערכו מחקר ובדקו מה היא הדרך הטובה ביותר למנוע שפיכה מיותרת של בירה מהפחית, מצאו שלדפיקות על הפחית אין השפעה בכלל.

גיף פתיחת פחית בירה. ShutterStock
פותחים פחית שניערו אותה? עדיף שתחכו/ShutterStock

במהלך הניסוי נפתחו מעל אלף פחיות של 030 מ"ל. הפחיות חולקו לארבע קבוצות - רבע מהן לא נוערו ולא דפקו עליהן, על רבע נוסף דפקו אבל הן לא נוערו, רבע נוערו אך לא דפקו עליהן ואת הרבע האחרון ניערו וגם דפקו עליהן. הפחיות נוערו באמצעות מכונה שדימתה נסיעה על אופניים איתן במשך 10 דקות. המחקר גילה ש"לא היתה ראיה שתמכה בתפיסה שנקישות על הפחית מונעות מהמשקה לתסוס".

אז מה לעשות?

במקום הדרך הזו, המדענים טוענים שהדרך הטובה ביותר להימנע מאיבוד של בירה (והתרטבות) בזמן פתיחת הפחית היא לתת לה לנוח מעט זמן אחרי הזעזוע, כדי שהגזים יירגעו. אליזבתה סופינה, אחת החוקרות שבדקו את הנושא, אמרה: "לדפוק קלות על פחית בירה שעברה זעזוע לא יעזור ולא ימנע דליפת בירה בזמן פתיחת הפחית. הדרך היחידה למנוע זאת היא להמתין שהבועות יירגעו לפני הפתיחה".

  • עוד באותו נושא:
  • פחית
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully