וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועים קולינריים לכבוד חג המולד

22.12.2019 / 14:00

בדנון משיקים סופגנית גלידה מיוחדת שתוגש רק בשישי הקרוב, חיים כהן מארח את יקב קסטל ואירועים קולנריים לקראת חג המולד בגליל המערבי. פותחים שבוע חגיגי במיוחד

שאטו דה רואה. אפיק גבאי,
כנאפה המלך בשאטו דה רואה בגליל המערבי/אפיק גבאי

אירועים קולינריים לקראת חג המולד בגליל המערבי

מיזם אוצרות הגליל מציע מגוון אירועי חג המולד בגליל המערבי עם הרבה טיולים ואקטרציות תיירותיות, וגם לא מעט פעילויות קולינריות כמו כריסמס מרקט במעיליא, שם יתקיים שוק חג המולד מסורתי הכולל דוכני אוכל מיוחד לחג, אמנות, קישוטים וממתקי כריסמס, במקביל להופעות ופעילויות לילדים (ב-21-23 בדצמבר החל מ10:00 בבוקר ועד אחרי חצות במעיליא); ארוחת כריסמס במבצר המלך שאטו דה רואה ביום רביעי ה-25 בדצמבר אז יגיש שף אליאן לאיוס ארוחת ספיישל במחיר של 230 שקלים לאדם שתכלול מספר מנות, שתיה, יין וקינוח. בין המנות יש סלט איטלקי מעלים, פרמזן, תפוח סמיט, פטריות ואגוזי מלך; סלט פטוש עם עגבניות מיובשות ושקדים; קרפצ'יו עם רוקט ופרמזן מוגש עם לחם הבית; ניוקי עם סלק וגבינה ולקינוח כנאפה המלך ועוד (שאטו דה רואה, 077-7295934); ארוחת כריסמס לבנונית במסעדת אל רביע במעיליא בה מרים חדאד מבשלת על פתיליות במטבח פתוח מטעמים ממטבחה הביתי וממטבח בית סבתא (בימי ראשון בתיאום מראש בין השעות 10:00-21:00, 077-9964426); ארוחת בוקר חדשה לרגל הכריסמס במסעדת מרוש בסגנון ערבי-לבנוני מסורתי עם בז'ה ערבייה - חביתה ערבית, גבינה לסוגיה, חומוס, סלט פתוש ועוד (50 שקל לסועד, תחנת הדלך דור אלון כיבש 89 בין כברי למעלות); אל מעצרה- בית הבד העתיק במעיליא הוא בית בד משפחתי בן 400 שנה שעדיין אוצר את השמן בשיטה העתיקה שבה חמור מסובב את הממל- הגלגל המרסק את הזיתים. ניתן לבקר בבית הבד למסע לימי קדם ובבית משפחת אליאס העתיק (10 שקל לאדם בתיאום מראש בלבד ב-077-2315872);

דנון. גיל אבירם,
הסופגלידה של דנון/גיל אבירם

סופגניות במילוי גלידה ליום אחד בלבד בדנון, ת"א

ביום שישי, ה-27 בדצמבר, תתקיים מכירה חד פעמית של סופגניה מיוחדת שיצרו בבית הספר לבישול דנון - הסופגלידה- סופגניה מבצק בריוש עתיר חמאה, שתתמלא בג'לטו איטלקי טרי שמכינים במקום, בטעמי פיסטוק, אגוזי לוז או דובדני אמרנה (20 שקלים). הפופ אפ יתקיים ביום שישי ה-27 בדצמבר, ליום אחד בלבד, משעה 08:00 עד 13:00 או עד שייגמר. מחיר סופגלידה: 20 שקלים.

דנון, בית הספר למצוינות קולינרית, נמל תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סעודת האבירים להעלאת המודעות למסורבות גט, יפו

סעודת האבירים היא אירוע קולינריה המאגד 8 שפים שיכינו מאות טעימות של מנות בהשראת "חופש" במטרה להעלאת המודעות למסורבות גט ועגונות. באירוע ישתתפו למשל שף קונדיטור קרן קדוש בשיתוף אורגד רואש מדן גורמה שיכינו קרוקומבוש ענק מאלף פחזניות אל מול הקהל; יוגש סקטיני על קרם אגוזי מלך ורוטב בשר שתכין השפית עמר פיפרנו; רביולי קולורבי שיכין שף ליאור בר; עטייף פתוח שיכין שף יותם בן בשט; ברולה כבד אווז על קרם סלק, גריסיני ואבקת זהב שיכין שף תמיר חכים; מיני סינייה במילוי בשר טלה עם טחינה לימונית וסילאן שיכין שף עמוס יוסף; מושו דאק שיכין שף ערן לנקרי; ומז'וז'ים שתכין שף גלי בן שמעון. במסגרת האירוע גם יחולקו אותות כבוד לשפים מאיר אדוני, רותי ברודו, קרין גורן ושף יונתן רושפלד על תרומתם לענף הקולינריה, פרס מפעל חיים יוענק לאסטלה מושקוביץ- בלפר וקפה קדוש יזכה באות הקונדיטוריה הטובה ביותר לשנת 2019 (100 שקלים למשתתף).

האירוע יתקיים ביום רביעי הקרוב, ה-25 בדצמבר, בשעה 18:80 במתחם "החמאם", מפרץ שלמה 10 יפו, רכישת כרטיסים בטלפון 050-8335070

בורקס סרטנים. דניאל לילה,
בורקס הסרטנים של קרן המיתולוגית של חיים כהן/דניאל לילה

חיים כהן מארח את יקב קסטל ביפו תל אביב, ת"א

שף חיים כהן והיינן אלי בן-זקן שנטע בשנת 1988 את הכרם הראשון בחצר ביתו, מה שהיום הוא יקב קסטל המוערך,נפגשים לשני ערבים חד-פעמיים שיחברו בין מנות הדגל של מסעדת יפו-תל אביב לבין היינות המתיישנים של יקב קסטל. הערבים יתקיימו היום ומחר, ה-22 וה-23 בדצמבר, נר ראשון ונר שני של חנוכה. יקב קסטל יגיש בארוחה מן היינות המתיישנים שלו לצד מנות מתאימות שנבחרו מהתפריט של יפו-תל אביב כמו שישברק- כיסוני בצק במילוי לאבנה וזעתר טרי על רוטב יוגורט חם; טורטליני תפוח-אדמה עם דגים כבושים במלח וחמאת חזרת; בורקס סרטנים של "קרן" המסעדה המיתולוגית של כהן; גירוס שפונדרה טלה, צלויה על חציל אפוי, יוגורט וקרם עגבניות ועוד. מומלץ להזמין מקומות מראש.

יפו-תל אביב, יגאל אלון 98 תל אביב, 03-6249249

קפה אירופה. AVIRA,
טרטר בקר בצהריים של קפה אירופה/AVIRA

לאחר 8 שנים: קפה אירופה פותחת לצהריים, ת"א

מסעדת קפה אירופה של שף שרון כהן ובהובלת שף ליאור הדס פותחת לראשונה את דלתותיה בשעות הצהריים, ומשיקה תפריט המשלב בין מנות חדשות עם טעמים מקומיים לבין מנות הדגל האהובות מתפריט הערב. תפריט הצהריים החדש, שיוגש בימים ראשון עד חמישי מהשעה 12:00, מאפשר "לפתוח שולחן" בסגנון המזוהה עם קפה אירופה, גם בצהרי היום כמנות נפרדות או כחלק מארוחה עסקית הכוללת פוקאצ'ה, מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית. תוכלו לבחור ממנות הדגל של המסעדה כמו שרימפס קלמרי הדרים (59 שקלים); מנת פיתות עם מעורב דגים (59 שקלים) או שיפוד לוקוס עם סלט חם ופיקנטי של תירס ועשבי תיבול (109 שקלים). בנוסף, הדס הרכיב מנות חדשות כמו סשימי סלמון ואננס למנה ראשונה עם אננס טרי, בצל, צ'ילי ויוזו (32 שקלים), טרטר בקר על דף אורז קריספי (42 שקלים), פסטה פירות ים עם שרימפס, קלמרי ומולים ברוטב חמאת עגבניות (89 שקלים), סינטה של חוות צוק עם תוספת לבחירה כמו בטטה בגריל או תפוח אדמה מדורה (109 שקלים) ועוד.

קפה אירופה, רוטשילד 9 תל אביב, 03-5259987

פאסטל. אוהד קב,
ראש כרוב ממולא בפאסטל/אוהד קב

ארוחה צמחונית והרצאה בפאסטל, ת"א

שף קובי בכר ממסעדת פאסטל בשיתוף עיתונאי האוכל ניב גלבוע מציגים ערב שכל כולו שיר הלל למממלכת הירקות עם תפריט טעימות פיין דייניג בן 6 מנות ללא אף רכיב בשרי אחד. זה קורה הערב, יום ראשון ה-22 בדצמבר, והאירוע יורכב מארוחה והרצאה של גלבוע שיספר על עלייתו של המטבח הצמחוני בעולם וילווה במנות כמו ראש כרוב ממולא באורז בסמטי, בהרט דוחול, ציר רימונים אוזבקי ופיסטוק קלוי; כתומים כבושים בתחמיץ יפני עם אנדיב מקורמל בתפוזים וסורבה מנדרינה לואיזה; אנילוטי שורשים על קרם סלרי, קציפת תפוח אדמה ראטה, וארטישוק ירושלמי פריך; תותים עם קרם מסקרפונה, שטרוייזל פיסטוק והדרים ועוד (240 שקלים לסועד).

פאסטל, שדרות שאול המלך 27 תל אביב, 03-6447441

נדב מלין קייטרינג לואיזה. אור קפלן,
נדב מלין מקייטרינג לואיזה בשוק, אמני האוכל של סלואו פוד/אור קפלן

שוק אמני האוכל של סלואו פוד, ירושלים

שוק אומני האוכל של סלואו פוד מתארח בדלי גארדן בירושלים למהדורת חג באווירה חורפית ביום שישי ה-27 בדצמבר מהשעה 10:00 ועד שעה לפני כניסת השבת. כמיטב המסורת, יוצבו במקום דוכני אוכל הרחוב של לואיזה עם עמדת גריל ושרקוטרי; הפינוקים של עמית - פריטו מיסטו של דגי ים קטנים ושבלולי פילו ממולאים בגבינות או תרד; הפיצה הנפוליטנית של שף נדב מלין; סופגניות במגוון מילויים, שטרודל וינאי, סינבון, כנאפה בטעמים כמו תפוז וריקוטה, עוגות שמרים ועוד קינוחים מהקונדיטוריה של לואיזה לצד יצרני אוכל ומגדלים כמו התמרים והסילאן של מוטי מחצבה, ריבות ושמן בצל של רונן אביחיל, הגבינות של בארי, דינה בס בלום מ"שקוף שזה טבעי" המייצרת חמאה וממרחי אגוזים וקמחים על בסיס אגוזים, בירות של מבשלת שריגים, ועוד רבים, כשברקע תתנגן מוסיקה באווירה חגיגית.

יום שישי ה-27 בדצמבר החל מהשעה 10:00 ועד שעה לפני כניסת שבת

דלי גארדן, בכניסה לגן הבוטני יהודה בורלא 1 ירושלים, 02-5337120, כל הדוכנים כשרים

פרש דה מרקט. אנטולי מיכאלו,
פנקייק ניו יורק בפרש דה מרקט/אנטולי מיכאלו

מסעדת פרש דה מרקט החדשה במתחם מול החוף וילג' שבחדרה משיקה תפריט "בוקר טוב עולם" עם ארוחות בוקר מערים בכל העולם במהדורה מוגבלת לחודשי החורף. שף רשת המסעדות אילן ברמלי מציע ארוחות בוקר כמו סבאח אל חיר טריפולי - שתי ביצי עין על בצק חם מהטאבון עם חציל קלוי וטחינה לצד סלט קצוץ ומטבלים כמו לאבנה, ממרח לימון כבוש פיקנטי, זיתים מתובלים, חמאה עם זילוף דבש וקינמון ושתייה לבחירה; או גוד מורניניג ניו-יורק- מגדל של פנקייקים מפנקים עם רוטב פירות יער, לצד רוטב שוקולד, מייפל, קצפת מתוקה ושתייה; או אולה ברצלונה- אומלט ספרדי עם קוביות תפוחי אדמה ובצל קונפי לצד סלט שוק, פרוסות לחם מאלט ומגוון מטבלים כמו שמנת חמוצה עם שום קונפי, סלסת עגבניות, גבינת מנצ'גו, ריבת פלפל צ'ילי פיקנטית ומטבל גוואקמולי (49 שקלים).

התפריט יוצע בימים א'-ה' מ-8:30 בבוקר ועד השעה 16:00

פרש דה מרקט, שכטמן 10 חדרה, מתחם מול החוף וילג', 04-9113233

מונדו 2000. ספיר קוסא,
טרטר בקר במונדו 2000/ספיר קוסא

שף חדש ברסטו-קלאב מונדו 2000, ת"א

שף אליעד דנון, בן טיפוחיהם של השפים מאיר אדוני ויוסי שטרית, שמככב בימים אלו במשחקי השף, התמנה להיות השף החדש של הרסטו-קלאב בשוק לוינסקי MONDO 2000. דנון יצר תפריט חורף על טהרת המטבח הים-תיכוני, בשילוב תבלינים וחומרי גלם טריים מהשוק שלמרגלותיו. בין המנות הבולטות בתפריט החדש יש טרטר בקר על חלה של שבת עם טירשי, טחינה גולמית ועשבי תיבול (41 שקלים); סשימי דג לבן על באבא גנוש, בצל ירוק ולאבנה (52 שקלים); דג ים על קרם שקדים ויוגורט, סלסלת משמשים יבשים וגרידת תפוז (56 שקלים); נתח קצבים עם פירה שורשים, תרד, ביצה עלומה, ציר בקר ועשבים (61 שקלים) ועוד.

MONDO 2000, לוינסקי 39 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully