וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת המלוחים הטובים ביותר בקונדיטוריות לכבוד חנוכה

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

23.12.2019 / 7:38

חנוכה לא חייב להיות רק סביב הסופגניות המתוקות - אם אתם דווקא בקטע של מלוח, הנה חמש אופציות נהדרות, ללביבות או לגרסאות משוגעות של סופגניות מלוחות שתוכלו לטעום רק בשבוע הקרוב

סוליקה. נמרוד סונדרס,
סופגניות של סוליקה/נמרוד סונדרס

רבים מתבלבלים וטועים לחשוב, שהמלכות הבלתי מעורערות של חג החנוכה הן הסופגניות המתוקות, שהופכות מוטרפות, גדולות וגרנדיוזיות יותר משנה לשנה. אבל, היי. אנחנו כאן בדיוק בשביל לתקן את הרושם. אז נכון, קשה מאוד להתחרות בסופגנייה חמימה ועסיסית, מלאה בריבת תות ומפודרת באבקת סוכר, או מעוטרת בכל טוב הטעמים שלקונדיטוריות ארצנו יש להציע, אבל הסופגניות המלוחות, וגם הלביבות, בהחלט נותנות להן פייט רציני. והשנה, הקונדיטוריות הגדולות התעלו על עצמן, והחליטו לשדרג את הלביבות המסורתיות ולגוון את הסופגניות המלוחות, עם תוספות ומילויים כמו גבינות מיוחדות, דגים וירקות טריים.

מונייר. דניאל לילה,
סופגניות ביס מלוחות של מונייר/דניאל לילה

סופגניות מיני המלוחות של מונייר

קונדיטוריית הבוטיק מונייר יצרה השנה שיתוף פעולה מיוחד בין השף מוריס מונייה והשף קונדיטור ערן שוורצברד, במסגרתו הם פיתחו קולקציית מיני סופגניות מתוקות ומלוחות, בטעמים מעולים ובגודל ביס, כך שבמסיבת החנוכה הקרובה תוכלו לטעום הכל מהכל עם קצת פחות רגשות אשם. בין השאר, תוכלו להזמין מגשי אירוח עמוסים במיני סופגניות עם קרם סלמון ושמנת עם טופינג שרי וקוויאר כתום, מיני סופגניות ממולאות בקרם גבינות מקסיקני פיקנטי עם טופינג ארטישוק, צימוק שרי ובזיליקום ומיני סופגניות ממולאות בקרם זוקיני ופטה עם טופינג זוקיני ירוק וצהוב ומיקרו בזיליקום.

ובשורה התחתונה: המיני סופגניה שעשתה לנו את זה במיוחד הייתה זו שמולאה בקרם גבינות מקסיקני פיקנטי עם טופינג ארטישוק, צימוק שרי ובזיליקום. קרם הגבינות היה חרפרף בדיוק במידה והשתלב באופן מושלם בבצק הסופגניה הטעים, והארטישוק ועגבניית השרי נתנו לביס המושלם הזה את הרעננות שהרימה אותו כמה רמות למעלה. הסופגניה הזו מושלמת לערבי חברה ולמסיבות חנוכה בבתים, והיא גיוון מעולה מול כל שאר פצצות הסוכר שנזרקות לעברנו בחג.

מונייר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לא רק במבה: מנות נהדרות עם חמאת בוטנים

בשיתוף zap rest
סוליקה. נמרוד סונדרס,
הלביבות של סוליקה/נמרוד סונדרס

הלביבות של סבתא סוליקה

הלביבה המסורתית, או הלטקעס, בשמה העממי, זו שעשויה מתפוחי אדמה ומטוגנת לדרגת פריכות מושלמת, איבדה בשנים האחרונות מהסקס אפיל שכל כך אפיין אותה. היא החווירה מול הסופגניות הנוצצות שקיבעו את מעמדן כמאכל הרשמי של החג, ועם השנים - נדחקה לאחור. אבל, ברשת מעדניות הבוטיק "סוליקה" של השף אבי ביטון, החליטו להחזיר עטרה ליושנה, והשיקו מהדורה מיוחדת של לביבות, בהשראת מתכוניה הסודיים של סבתו - סוליקה. מהדורת הלביבות כוללת מבחר עשיר של הקלאסיקות האהובות ביותר - מלביבות תפוח האדמה המסורתיות, דרך לביבות פראסה עסיסיות, לביבות ירקות ועשבי תבלין, לביבות עוף מהמטבח התוניסאי ועד ללביבות סלמון.

ובשורה התחתונה: הלביבה שעשתה לנו את זה במיוחד הייתה לביבת הכרישה, שהייתה עדינה ונימוחה במיוחד. הלביבות עומדות בפני עצמן, ואפשר להוסיף לקנייה בסוליקה גם את המטבוחה שכל כך מזוהה עם המעדניה המיוחדות הזו, ולטבול.

סוליקה, אינשטיין 7 תל אביב, 03-9595525

מתוקה. בני גם זו לטובה,
הלביבות של מתוקה/בני גם זו לטובה

מגשי הלביבות של מתוקה

קונדיטוריית "מתוקה", שהתחילה את דרכה כבית קפה קטן בשכונת נווה צדק התל אביבית ומשם התרחבה לרשת קונדיטוריות מצליחה, מציעה משלוחי מגשי אירוח לכל חלקי הארץ דרך שירות הקייטרינג "מתוקה רומסרוויס". במגשים ניתן לשלב בין קולקציית סופגניות מתוקות יפה במיוחד ובין מגשי לביבות מפוארים. הלביבות, שנעשות בעבודת יד, תוך שימוש בחומרי גלם משובחים, עשויות מתפוחי אדמה ומבטטות אפויות, ומוגשות לצד מטבל יוגורט נענע מרענן.

ובשורה התחתונה: מתוקה סוגרת פינה לכל מי שמארח בחנוכה הזה ורוצה לשלב בין סופגניות מתוקות ויפות ובין צד שווה של מלוחים בשולחן. הלביבות של מתוקה מתקתקות, קראנצ'יות, ומטבל היוגורט-נענע המרענן יסגור את הפינה, כשכל מה שתצטרכו לעשות כדי לזכות בתואר מארחי השנה, זה לחתוך כמה ירקות.

מתוקה רומסרוויס

רושטי תפו"א-בטטה של הדליקטסן

הדליקטסן, אותו מוסד תל אביבי אהוב, כבר מזמן הפך לשם נרדף לאיכות. המעדניה-מסעדה של רותי ברודו וקבוצת R2M היא בין המקומות ששומרים על רמה גבוהה לאורך שנים, עם שימוש בחומרי הגלם הכי טובים, בירקות ובפירות הכי טריים ובשילובי הטעמים הכי נועזים. בחנוכה הזה, בדליקטסן מציעים מגוון רחב של לביבות וביניהן לביבות זוקיני אפויות עם נענע, שמיר ובצל, לביבות תפוחי אדמה, לביבות מנגולד עם כרישה ובצל ולביבות תירס עם מוצרלה, פלפל חלפיניו, כוסברה ובצל ירוק. כולן טעימות, כולן מיוחדות, וכולן יגנבו את ההצגה אם תבחרו לשלב אותן בשולחן החג.

ובשורה התחתונה: כל הלביבות של הדליקטסן טעימות, אבל מה שעשה לנו את זה בחג הזה היא הרושטי - לביבת תפוחי אדמה ובטטה גדולה, בקוטר של 18 ס"מ. היא הייתה קראנצ'ית, מתקתקה, נימוחה מבפנים, מדוייקת בטעמים, בגובה הנכון, והיא תשתלב מצויין כחלק משולחן החג, או כמנה בפני עצמה, ביחד עם סלט טעים ומרענן או בשילוב סלמון מעושן וגבינת שמנת.

דליקטסן

סופדג מקרל ותפוחי אדמה של המזווה

כולן יפות, כולן טעימות, כולן מיוחדות, אבל מי שניצחה את החג הזה מבחינתנו, והתעלתה על כולן, הייתה המזווה - המעדנייה המופלאה שיושבת בפרדס חנה, שיצאה בחג הזה עם סדרת סופגניות מיוחדות ומלוחות, וביניהן סופטלה חזה טלה מעושן עם לימון כבוש, סרירצ'ה, עלי רוקט, בצל סגול ופיסטוק איראני, סופדג מקרל בעישון קר עם תפוח אדמה שרוף, איולי מקסיקני פיקנטי וזיתי טאסוס, סופבושה עלי בייבי עם ויניגרט הדרים, אגוזי מלך, וגבינת בושה מקורמלת, וסופבלו דבש דבורים עם שקדים מקורמלים, עלי אורוגולה וגבינת רוקפור כחולה.

ובשורה התחתונה: סופגניית הסופדג הייתה יציאה חד פעמית, שהזכירה לנו את מנת הפריקסה הקלאסית, אבל עם טוויסט חד פעמי שמגיע בזכות חומרי הגלם המצוינים שהמזווה עשו בהם שימוש. הסופגניה השמנמנה הזאת בשילוב תפוחי האדמה השרופים ורכות המקרל עשו את שלהם, ומבחינתנו זו הסופגניה המלוחה המנצחת של החג.

המזווה, המושב 42, פרדס חנה כרכור, 04-6017040

בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully