וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומוס כמו שחומוס צריך להיות

24.12.2019 / 8:15

המונה מגיע לחומוס שופ באורנית ומיד מזהה שמדובר במקום שיודע מה הוא עושה, מהחומוס הנהדר (עם מילוי חוזר כמובן), דרך החמוציה המושקעת והחצילים המטוגנים ועד הפיתה המעולה, חומוסיות - תקראו ותלמדו

חומוס שופ אורנית. קובי רובין, קובי רובין
חומוס שופ/קובי רובין, קובי רובין

במהלך שנות עבודתי יצא לי להגיע ללא מעט מסעדות רחוב, ככה שכבר למדתי לזהות מהרגע הראשון אם מישהו לוקח את העניינים ברצינות המתבקשת. בחומוס שופ יש סדר, כל דבר במקומו המדויק, זה לא מקום שסתם ככה הרכיבו אותו על הדרך, זה לא שאין קסם במקומות ארעיים, אבל עדיין יש ניחוח רציני יותר באוויר.

הגעתי לאורנית בשעת ערב מוקדמת, אבל כבר חשוכה מאוד הודות לשעון החורף, אתה מתהלך לך אל תוך הלילה בשעה חמש וחצי בערב, אף פעם לא התרגלתי ללילה כל כך מוקדם. הפעם הנסיעה הייתה מעניינת יותר מהרגיל, הנוסעת שלקחתי לאורנית הייתה גברת מקסימה בכוננות סבתא במהלך הקפצה לשמור על דור ההמשך, מה שנתן לי הזדמנות להכיר את אורנית, מדובר באחד הישובים הכי יפים בארץ.

אחרי שחניתי הלכתי אל המרכז המסחרי של היישוב בשיטת עקוב אחרי קהל של אנשים מקומיים, עוד לפני שהספקתי לשאול מי נגד מי וכמה זה עולה לי, נכנסתי אל תוך החומוס שופ, כמה אנשים כבר סעדו לפני, הצטרפתי אל התור וחיכיתי לתורי.

בצד שמאל מאחורי הדלפק התבשלו גרגירי חומוס בסיר גדול למדי, עוד מעבר לדלפק היו פרוסות חצילים, מרבד יפה כזה שחייך לכיוון שלי בדיוק, אני תמיד רגיש ליחס אישי, במיוחד ממטוגנים, הצבע החום חרוך קלות של החציל לא ויתר לי והבטיח להיות נוכח על או בתוך כל מה שאזמין, ולכן הזמנתי לי מנה של חומוס פול עם ציפוי קליל בבקשה של כמה פרוסות חציל, את כדור הפלאפל הוסיפו סתם בשביל היופי.

חומוס שופ אורנית. קובי רובין, קובי רובין
החמוציה/קובי רובין, קובי רובין

קיבלתי לידי מנה של חומוס פול עם פטרוזיליה ומעל הכל פרוסות חצילים מטוגנים, 27 שקלים בלבד, יש מילוי חוזר למתעקשים, עוד סיבה לשמוח. את פרוסת החציל הראשונה הנחתי בפיסת פיתה יחד עם מעט חומוס, ביס מושלם, החומוס לא התחמץ לו לקראת שעות הערב והיה טרי ביותר, מדובר בחומוס אוורירי במידה הנכונה והמדויקת עם לא יותר מידי טחינה, אבל עדיין מעולה וטעים להפליא.

לרגע צבטתי את עצמי, איך כאן באורנית באמצע שבוע רגיל למדי במרכז מסחרי יחיד עם קהל די שבוי מעוניינים ורוצים לתת כל כך הרבה. אחר כך התחלתי לחפש איפה הרטבים, רציתי להרים את הכל עוד קצת למעלה, הפנו אותי בזריזות לפינת הסלטים החופשית, הייתה שם קצת המולה של סועדים, התארגנתי על רוטב חמוץ, לרגע עצרתי את עצמי להסתכל שוב - ככה בדיוק צריכה להיראות פינת סלטים בכל מקום בארץ, אפילו העניקו לה שם - חמוציה, לקחו פחים פתוחים של זיתים ועליהם עם הרבה מחשבה ויופי הוסיפו כלי נירוסטה עם שלל צבעוני של תוספות.

החזרתי לעצמי את הריכוז שהתפזר קצת והמשכתי לאכול, זו עדיין הייתה שעת לילה מוקדמת, הבטחתי לעצמי לא לסיים את כל המנה, אז הנחתי את הפיתה המעולה והבשרנית בצד והמשכתי בטעימה של מנת החומוס, פעם הבאה צריך להקפיד יותר על הטמפרטורה של הפול, אבל מעבר לקטנה הזאת, החומוס וכל השאר נותנים תמורה מעולה לכסף.

חומוס שופ, הערבה 1 אורנית, שעות פעילות: א'-ה' 09:00-22:00, ו' 09:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully