וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה אוכלים ב-2020?

5.1.2020 / 11:00

עונת הפסטיגלים אמנם הסתיימה, אבל מסתמן שעונת הפסטיבלים רק מתחילה - פסטיבל דגים תאילנדי בנאם, פסטיבל חמין בשוק צפון, פסטיבל מנורת לילה בנווה שאנן, פופ אפ עוגיות בשוק הנמל, הרבה אוכל טוב, ופיצה אחת שמשנה את חוקי המשחק, פותחים שבוע קר אבל טעים

פופ-אפ עוגיות בשוק הנמל, ת"א

קופי מרקט עלית. אפיק גבאי,
פופ אפ עוגיות/אפיק גבאי

החל ממחר ועד יום שישי, ייערך בשוק האיכרים בנמל ת"א הקופי מרקט, פופ אפ עוגיות וקפה, בהשראת קולקציית קפסולות הקינוחים של קפה עלית שפותחה על ידי השף יוסי שטרית. ארבע אושיות אפייה מובילות פיתחו ליין של עוגיות בטעמים שונים, ביניהן תוכלו לטעום מיני שבלולי שוקולד אספרסו ועוגיות קפה ושוקולד של אפרת ליכטנשטט, עוגיות טחינה עם קפה, הל וקינמון ועוגיית מרציפן של רותם ליברזון, שרית נובק מהבלוג "מיס פטל" יצרה עוגיות קפה שוקולד צ'אנקס במילוי בראוניז ועוגיות סנדויץ' שוקולד עם קרם מסקרפונה קפה, וענבל לביא מהבלוג "פיית העוגיות" יצרה עוגיות קפוצ'ינו ובלונדי צ'אנקס עם פופקורן ובייגלה ועוגיות שורטברד מלבי (8 שקלים לקפה ועוגיה לבחירתכם).

קופי מרקט, ימים ד'-ו', ה-8-10 בינואר, שוק הנמל, האנגר 12, נמל תל אביב

פסטיבל דגים תאילנדי בנאם, ת"א

נאם, מנה של ישראל אהרוני. אנטולי מיכאלו,
הלברק המאודה של ישראל אהרוני בנאם/אנטולי מיכאלו

מסעדת נאם תחגוג במשך שבוע הקרוב את מסורת שווקי האוכל הטרי בתאילנד, המגישים דגים ופירות ים טריים שבבוקר עוד שחו בנהר או בים. NAM THAI FISH MARKET הוא שבוע שלם בו יוגש תפריט מנות דגים ופירות ים מיוחד, שכולל יותר מ- 40 מנות בצורות הכנה תאילנדיות שונות, על פי מלאי הדגים הטריים שיגיעו באותו יום. במסגרת השבוע, נאם תארח חמישה שפים שיתנו את האינטרפרטציה שלהם לדג התאילנדי והם ישראל אהרוני, אוראל קמחי, גיא גמזו, תומר טל ועומר מילר, שיצרו כל אחד מנה אישית. גם לחברים הצמחוניים של חובבי הדגים יהיו מספר אלטרנטיבות. תוכלו לטעום לברק שלם מאודה של ישראל אהרוני (121 שקלים), טאטקי סלמון צרוב עם ויניגרט תמרינדי של גיא גמזו (64 שקלים), סשימי טונה אדומה בוויניגרט תפוזי דם של אוראל קמחי (67 שקלים), או טרטר אינטיאס עטוף בדלעת תאילנדית כבושה ואננס של תומר טל (67 שקלים), קציצות מוסר ים מתובלות בקאו קאווה של עומר מילר (42 שקלים) ועוד המון מנות נוספות.

ימים ראשון עד חמישי, 5-9 בינואר

נאם, דיזנגוף 275 תל אביב, 03-6708050

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

פסטיבל מנורת לילה ה-6, ת"א

אינג'ירה מסעדת תרדוס האריתראית נווה שאנן תל אביב. נמרוד סונדרס, מערכת וואלה! NEWS
אינג'ירה במסעדה האריתראית בנווה שאנן תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס

פסטיבל מנורת לילה הוא אירוע לילי של אמנות ומוזיקה בשכונת נווה שאנן כשכל המרחבים הציבוריים, גינות, פינות רחוב, בתי עסק וחללים עירוניים, מהווים כולם במה למיצבי ומיצגי אמנות ואור הנעים בין אמירה נוסטלגית אודות עברה של השכונה להתבוננות בטריטוריה המורכבת של ההווה. בין כל אלו יש לא מעט אירועים קולינריים כמו למשל קולקטיב קוצ'ינטה עם טקס קפה אריתראי, Kitchen Talks עם סדנה להכנת אינג'ירה ועוד. באי הפסטיבל ייהנו מסצנת הקולינריה המקומית המספקת טעימה ממאכלים מרחבי העולם שהביאו עמם תושבי השכונה למשל המסעדות האריתראיות המגישות אינג'ירה ומטעמים טבעוניים כמו שירו, נזיד שמורכב מעגבניות, קמח חומוס, בצל, שום וג'ינג'ר. מנת פול עם גבינת פטה ופירורי פלאפל בחמאה במסעדות הסודניות, אוכל אתיופי מסורתי, בר הבאו הסיני בנווה שאנן 26 שמציע אוכל סיני אותנטי ובר המוזג המיתולוגי מול התחנה המרכזית הישנה שמציע בירה, נקניקיות ונוסטלגיה מקומית.

פרטים נוספים בעמוד מנורת לילה בפייסבוק, חמישי ושבת, 9 ו-11 בינואר בשעות 23:00-19:00, הכניסה חופשית

שף אוראל קמחי מארח את שף עינב אזגורי, ת"א

נורדוי. עינב אזגורי,
הכרישה של עינב אזגורי/עינב אזגורי

שף אוראל קמחי ממשיך במסורת האירוח ומארח את השף עינב אזגורי (קפה נורדוי) לערב בניחוח צרפתי לצד תפריט ספיישל שמפניות חגיגי שיוגש במשך כל חודש ינואר במסעדת פופינה. בתפריט תוכלו לפגוש מנות כמו לטקס תפוחי אדמה עם הום מייד לקרדה, קרם פרש וקוויאר שחור; סלט בייבי כרישה; ניו סטייל סשימי עם וואסבי ושמן שומשום, ויניגרט תפוזי דם ועלי שומר; כבד אווז צלוי עם חלמון ברווז, פירה רובושון ודמי גלאס; פילה דג לבן, שעועית ירוקה מוקפצת עם אצות, ולוטה דאשי עוף ושמן צ'רביל; וכמובן עוגת גבינה של נורדוי (48-148 שקלים).

יום שלישי ה-7 בינואר

מסעדת פופינה, רחוב אחד העם 3, נווה צדק, תל-אביב. טלפון: 03-5757477

פסטיבל חמין בשוק צפון, ת"א

שוק צפון פסטיבל חמין. שני בריל,
חמין איטלקי/שני בריל

שוק צפון משיק פסטיבל חמין שייערך בכל סופי השבוע בחודש ינואר. בשוק ישובצו דוכני אוכל של בשלנים מרחבי הארץ שיגישו חמין לאכול במקום או לקחת הביתה. יהיו שם למשל זושא - צמד חרדים מבית שמש שמבשלים, מוכרים ומארחים בחצר ביתם ויכינו טשולנט אסאדו וטשולנט כבש; וינה - מסורת של למעלה מ-75 שנה של חמין שהגיע מוורצ'לב שבפולין על ידי בלה וסטפן ארנברג; סולומון - מסעדה ביתית מפתח תקווה שהוקמה בשנת 1942 ותביא 'טבית' עירקי מסורתי על בסיס עוף ממולא ותפוחי אדמה, מתוך ספר מתכונים שעלה ארצה מבגדד; עדנה - המוסד הרמת שרוני עם חמין פרסי המכונה "חאלה ביבי" עם חיטה ואורז, בשילוב עם גרגירי חומוס, מעט גריסים, והרבה בשר; סנדר- בית האוכל המפורסם שהחל את דרכו ביפו בשנת 1948 יכין טשולנט קלאסי ממתכון פולני בן למעלה ממאה שנים; אנינה - חמין איטלקי שכולל ריזוטו שחור, נתחי אוסובוקו, תפוחי אדמה, שעועית לבנה, בצלים סגולים, ירקות שורש ושפע טימין הכל מוכן בטאבון מיוחד שיובא מאיטליה; ועוד רבים.

בימי חמישי בין השעות 12:00-19:00 ובימי שישי בין 9:00-15:00 בכל חודש ינואר.

שוק צפון, ראול ולנברג 20 תל אביב

תפריט חורף חדש בהרברט סמואל, הרצליה

הרברט סמואל. יהונתן בן חיים,
בר ים של שף מור כהן/יהונתן בן חיים

מסעדת הרברט סמואל במלון ריץ קרלטון הרצליה משיקה תפריט חורף חדש של השף מור כהן, המבוסס על ירקות שורש וירקות ירוקים, בשר מקומי ואוצרות מהים. התפריט מחולק למנות נאות, כמו טרטר אינטיאס (58 שקלים) או פילה בקר נא בחומץ תמרים עם חלמון כבוש (48 שקלים), יש גם קטגוריה של מנות מהשוק והשדה עם סלט עגבניות הרברט סמואל (42 שקלים), או מרק זוקיני ולמון גראס (36 שקלים). באגף מהים תוכלו למצוא בויאבז - מרק דגים ממרסיי (84 שקלים) או שיפוד לוקוס על מסבאחה בובס ופיתה על האש (84 שקלים), ויש גם מנות עם בשר מהאטליז כמו פיצ'י קרבונרה מפסטה מגולגלת ביד וחזה עגל מעושן (98 שקלים) או נתח סינטה מפולפל לצד שורשים סגולים ומח עצם (136 שקלים) ועוד.

הרברט סמואל, השונית 4 מרינה הרצליה, 073-2037596

ערב של יין ובשר ביקב הרי גליל, קיבוץ יראון

יקב הרי גליל. דביר אסרף,
בשר מהמעשנה/דביר אסרף

יקב הרי גליל הממוקם בקיבוץ יראון, פותח את חגיגות 20 שנה להקמת היקב ומזמין את הציבור לאירוע השקה חגיגי של יין "חברים" בציר 2017. האורחים יוכלו להנות מיין ללא תחתית, בשרים ממעשנה, הופעה LIVE שתרקיד את האורחים וטעימה של יינות היקב עם היינן הראשי מיכה ועדיה (150 שקלים לסועד).

יום שישי ה-10 בינואר בין השעות 10:00-14:00.

יקב הרי גליל, קיבוץ יראון, 04-6868748

קולקציית מרקים חדשה באווה סאפי, ת"א

אווה סאפי. דרור חדד,
מרק אפונה בסגנון מרוקאי באווה סאפי/דרור חדד

אווה סאפי, המסעדה המרוקאית של נווה צדק, מגישה לרגל החורף תפריט מרקים חדש שמשתנה בהתאם לירקות הטריים באותו יום בשוק הכרמל וכולל מרק חרירה מסורתי; מרק שעועית ברוטב עגבניות; מרק אפונה קטיפתי; מרק לחשו (סולת); מרק קרם תפו"א עם כוסברה; מרק ארטישוק ירושלמי ועוד (42 שקלים). התפריט נבנה על בסיס טעמי הילדות של בעלי הממקום - האחים מיקו ושמעון ברק שגדלו על אוכל מרוקאי ביתי שאימא סוליקה בישלה להם בילדותם. סוליקה מגיעה מביתה בנתיבות למסעדה שלוש פעמים בשבוע, מבשלת ומפקחת מקרוב על המנות היוצאות מהמטבח.

אווה סאפי, השחר 8 תל אביב, 054-2533348, כשר

ארוחות בוקר בבית שלום, מטולה

בית שלום מטולה. באדיבות המסעדה,
השקשוקה הכי צפונית בארץ/באדיבות המסעדה

מסעדת בית שלום במטולה, מחדשת את תפריט ארוחות הבוקר ומוסיפה מנות חורפיות גליליות של שף מוסטפא סלילי. הסועדים מוזמנים למבנה העתיק של המסעדה הבנוי אבן גלילית, ובמזג אוויר שמשי ניתן גם לסעוד סביב שולחנות העץ בגינה המטופחת. תפריט ארוחות הבוקר מציע מספר שילובים כמו ארוחה כפרית זוגית עם ביצים, לחם, סלטים, ממרחים ומתוקים (135 שקלים), או ארוחת בוקר מוקטנת (49 שקלים). במחיר נוסף ניתן להוסיף לכל ארוחה שקשוקה, לאבנה עם שלט משוויה, סלק אפוי ברוטב ציזיקי, חציל עג'מי שרוף בטאבון, עלי גפן ממולאים אורז, סלט פאטוש לבנוני, קובה גלילית במילוי בשר וצנוברים ברוטב יוגורט ונענע מיובשת, סינייה כרובית, פטריות ממולאות גבינה ושקדים ועוד. לקינוח מציעה המסעדה את עוגת התפוחים של סבתא יוכבד על פי מתכון עתיק, המוגשת עם כדור גלידה וניל וברס אגוזים, עוגת גבינה ללא גלוטן עם ריבת פירות יער, סופלה שוקולד, קרם מלבי, טריקולד ללא סוכר ועוד.

ארוחת הבוקר מוגשת מדי יום בין השעות 09:00-16:00.

בית שלום, מטולה, 04-6940767

תפריט חדש בפסאדה, ת"א

פסאדה. ספיר קוסא,
סלט קוסקוס, ברוקולי וכרובית/ספיר קוסא

מנות חדשות בפסאדה, ביניהן סלט קוסקוס עם ברוקולי וכרובית מגורדים, חמוציות, ג'אלה ושמנת חמוצה עם דבש ומיקרו בזיליקום (46 שקלים); סלט איכרים עם מלפפון, שרי, עלי בייבי, צנונית, פלפל קלוי, זיתי קלמטה, קרעי מוצרלה על פיתה זעתר קלויה (46 שקלים); סלט חסות ערמונים עם חסה אייסברג, חסה סלנובה, שרי, פלפל קלוי, קרוטונים, אגוזי מלך, ערמונים ורוטב ויניגרט (49 שקלים); סביצ'יה מוסר ים ותותים, שמנת חמוצה עם גרידת לימון, מיקרו בזיליקום וצ'ילי אדום (56 שקלים); וגם קינוחים חדשים כמו בורליזו - ברולה נוגט עם קרמבל אגוזי לוז (38 שקלים); בנופי - קרמבל קקאו, ריבת חלב, בננות וקצפת (38 שקלים) ועוד.

פסאדה, דיזינגוף 196 תל אביב, 054-5784488

מנות חדשות בג'וי גארדן, רמת גן

ג'וי גארדן. אפיק גבאי,
מנות חדשות/אפיק גבאי

מסעדת ג'וי גארדן בפארק הלאומי ברמת גן, משיקה תפריט חורף עם מנות חדשות ותפריט עסקיות צהריים חדש. בין המנות החדשות יש מרק יומי משתנה של חורף (34 שקלים); בורטה מוצרלה עם שרי צבעוני, עלי רוקט, זיתי קלמטה ובצל מקורמל (48 שקלים); פפרדלה ברוטב שמנת סלק, גבינת עיזים, פרחי ברוקולי, פיסטוקים קלויים ופרמזן (62 שקלים); רביולי ערמונים בחמאה ויין לבן עם פטריות, תרד וקרם ארטישוק ירושלמי (66 שקלים); סלמון וקינואה חמה לצד ירקות מוקפצים (86 שקלים); לברק על קרם ארטישוק ירושלמי עם בוקצ'וי, ירקות צלויים וקוביות תפוחי אדמה (92 שקלים) ועוד. כמו כן יש גם תפריט עסקיות צהריים חדש שמוגש בימים ראשון עד חמישי בין השעות 12:30- 17:00 הכולל מנה ראשונה ומנה עיקרית לבחירה, במחיר העיקרית, וכוס לימונדה.

ג'וי גארדן, פארק לאומי רמת גן, 03-7793223

מנות חדשות ברשת ריבר, כל הארץ

ריבר. גליה אבירם,
פאד קגאי/גליה אבירם

סניף הדגל בראשון לציון שהוא גם הסניף הראשון של רשת ריבר מתחדש לקראת 20 שנות פעילות ועובר חידוש ועיצוב מחדש. במקביל תפריט הרשת מתעדכן במנות חדשות כמו באן פרגית בטמפורה עם כרוב וגזר מוחמצים באיולי צ'ילי (39 שקלים); קינגו כבד אווז עם אספרגוס, בצל ירוק, פנקו בטטה ואיולי כמהין (55 שקלים); פאני פורי במילוי דג ים קצוץ, ג'ינג'ר, צ'ילי, בצל ירוק ויוזו (36 שקלים); פאד קגאי של פרגית קצוצה עם בצל ירוק, בזיל תאילנדי, שום, ג'ינג'ר, צ'ילי חריף וביצה עלומה (58 שקלים); סושי של סלמון צ'ימיצ'ורי עם אבוקדו ופונזו (41 שקלים) ועוד.

בסניפי רשת ריבר, *6969

פיצה דומינוס משיקה את הפיצה בורגר, כל הארץ

דומינוס. דן פרץ,
פיצהבורגר/דן פרץ

דומינו'ס פיצה משיקה את הפיצה בורגר, פיצה שהיא כולה המבורגר שפותחה ברשת העולמית ועכשיו מגיעה גם לישראל. הפיצהבורגר משלבת בין גבינת מוצרלה, בשר טחון, מלפפונים חמוצים, בצל ועגבניות, כשמעל הכל רוטב המבורגר קלאסי אלף האיים, ואפילו שומשום על "הקשה" של הפיצה, ממש כמו מעל הלחמנייה. במסגרת ההשקה דומינו'ס תשיק גם לראשונה צ'יפס בתפריט כמנת צד של הפיצה בורגר שתוגש במסגרת הזמנה ארוחה. הפיצהבורגר תושק גם בגרסה צמחונית כשרה עם תחליף בשר שמכיל חלבוני קטניות (49.90 שקלים).

סניפי רשת דומינ'וס

קערות פוקי בהרכבה אישית ב-Wok A Way, כל הארץ

Wok A Way, ווק אווי. סטודיו קפה קפה יובל דנש,
פוקי של ווק א ווי/סטודיו קפה קפה יובל דנש

רשת אוכל הרחוב האסיאתי Wok A Way משיקה את התפריט Wok A Poke, קערות פוקי בהרכבה אישית עם אינספור וריאציות של המנה (36 שקלים), עם מבחר אופציות של דגים טריים, ירקות, רטבים ותוספות.

בסניפי רשת Wok A Way

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully