וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומוס של הבנות בין ההרים

21.1.2020 / 8:09

בדרך כלל מקומות של אוכל רחוב מצדיקים את קיומם בהיותם "על הדרך" אבל החומוס של ליאת וגלי שובר מוסכמות, ולא רק בגלל הלוקיישן שלו

אליעזר חומוסיית שף. קובי רובין, קובי רובין
משאוושה כרובית/קובי רובין, קובי רובין

שכונת רמות רמז היא עוד שכונה יפה בתוך החלק היותר הררי של חיפה. תכלס לא באמת היה לי מושג לאן הגעתי, אבל לפחות בחיפה יש יותר פניות שמאלה מבתל אביב, חיפה אמנם הררית אבל בנויה הגיונית יותר מתל אביב.

חוץ מזה יש כאן חנייה בשפע, חנייה חוקית לגמרי, ידעתם שאבני השפה במקור הן בצבע אפור עכבר? אני כבר שכחתי את זה, חשבתי שבטבעי זה אדום לבן או כחול לבן, כאן תשלמו רק על האוכל בלי הדוח.

בדרך כלל דוכני אוכל רחוב מצדיקים את קיומם בזכות היותם על הדרך, לא צריך להתאמץ להגיע אליהם, אז איך זה שדווקא כאן, בצד ההפוך של ההרים באמצע של הכרמל יש חומוסיה מנצחת? לוקח כמה דקות להבין שהגענו לפאטה מורגנה אמיתית, דווקא כאן ליאת וגלי החליטו לפתוח את אליעזר חומוסיית שף, עם תפריט מצומצם וגאוני לטעמי.

אליעזר חומוסיית שף. קובי רובין, קובי רובין
בשר טחון/קובי רובין, קובי רובין

התחלתי בטעימה של חומוס הבית עם בשר טחון מעולה ולא מתובל מידי (29 שקלים). לצדו ליאת הניחה על החומוס משחת חצילים חרוכים עם ריח של מדורה שאיזן את המתיקות של החציל. על המזלג לקחתי חומוס מתחתית הצלחת, בתוכו לכדתי קצת מהחצילים עם הבשר, החומוס עצמו זקוק ליותר טחינה, את הפרעת הטחינה שלי אתם מכירים? אז עוד פעם גם עכשיו. החציל עצמו היה הכוכב שנתן למנה טעמי אדמה, עם טעמים שהשתלבו נהדר בתוך הבשר והוסיפו הרבה לחומוס עצמו. שמעו לי, אל תקחו יותר מחצי מנה של התכשיט הכל כך יפה הזה, חצי מנה תספיק כדי להפיל אתכם מפיהוקים.

אחר כך התחלתי להתעניין יותר לעומק מה יש כאן מעבר לחומוס. יש מנה של משוואשה כרובית (34 שקלים). איך אפשר לומר לא למנה של כרובית עם טחינה יחד עם חריף מקומי של ירוק, שום ומעל הכל הרבה מאוד גרגרי חומוס חמים.

ליאת לקחה את הכרובית ובישלה לה את הצורה, אחר כך טיגנה אותה, למצות את כל הטעם העדין, כרובית כמה שתוציא לה את הנשמה, היא עדיין תהיה טעימה. על הכרובית ערבבה מנה גדושה של טחינה, הטחינה התמזגה עם הכרובית בעדינות מעולה - חגיגה של חיוכים. הטבעונים הולכים לנשק את הידיים של ליאת, ולא רק הם.

אליעזר חומוסית שף, דובנוב 26 חיפה, שעות פעילות: ראשון - חמישי 09:30-17:00, שישי: 9:30-15:00

בשבוע שעבר

איך עד היום לא כתבו על מוטי שקשוקה?

לכתבה המלאה
אליעזר חומוסיית שף. קובי רובין, קובי רובין
חומוס בשר טחון וחצילים/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully