וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברבורים לבנים מלאי אופי

22.1.2020 / 14:30

אבי אפרתי טעם את היינות הלבנים של יקב אנסלמו מנדס מפורטוגל וגילה יינות מצוינים: נקיים, מעודנים ומלאי אופי שגם מתומחרים במתינות מפתיעה

יקב אנסלמו מנדס (Anselmo Mendes) הוא גדול יצרני האלבריניו בפורטוגל. הוא שוכן בצפון מערב המדינה ומייצר יינות לבנים בלבד משני סוגים: בלנדים בסיסיים, פירותיים וקלים, על בסיס זן האלבריניו בצירוף נוספים; ויינות על בסיס 100% אלבריניו מתת האיזור מונסאו מלגאסו. היקב מייצר מעל מיליון בקבוקים בשנה, 65% מהם בסיסיים והשאר זניים גבוהים יותר.

שבעה יינות כוללת הטעימה הנוכחית, המוצלחת עד מאד. בכולם - בסיסיים גבוהים, בולט ניקיון רב, נטייה לפרי עדין ולפיכך גם לחמיצות יחסית מתונה, ולשפע אופי. הבלנדים אמנם קלים אבל בולטים במורכבותם ובניואנסים שלהם בהשוואה למקביליהם מארץ המוצא. הזניים הגבוהים ניכרים באלגנטיות ובניקיון. עליהם ניתן לומר שהם מייצגים במובהק אלבריניו במופעיו היותר מרשימים.

יינות פורטוגל כולם מתומחרים במתינות מדהימה. תמיד משתלם לרכוש אותם. במקרה הנוכחי, לנוכח איכויותיהם של מרבית היינות, מדובר בתמורה יוצאת דופן. את יינות אנסלמו מנדס אפשר להשיג אצל היבואן - פורטו (טשרניחובסקי 6, תל אביב) או בטלפון 050-3100744 .

Anselmo Mendes, Passaros, Alvarinho E Loureiro 2018

Anselmo Mendes, Passaros, Alvarinho E Loureiro 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Passaros, Alvarinho E Loureiro 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי אלבריניו מהאיזורים מונסאו ומלגאסו ולוריירו בתת האיזור לימה. 3 חודשי התבגרות במיכלי נורטסה. צבע זהוב מעט חיוור. אף פרחוני והדרי. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: פרי עדין, ללא בעבוע, חמיצות נעימה וטיפ טיפת מליחות. פחות קל ויותר מורכב מיינות פורטוגזיים מקבילי תמחור. נקי, צלול מדויק ואף שמדובר בבלנד, נוכחות האלבריניו בו ברורה ומשמעותית.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה. תראו לי לבן יבש ברמה הזו, בכסף הזה).

בשש מילים: לבן פורטוגזי שמספק תמורה מדהימה לכסף.

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Escolha 2018

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Escolha 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Muros Antigos, Escolha 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 20% אלבריניו, 40% לוריירו ו-40% אבסו. 4 חודשי התבגרות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. אף פרחוני מאד עם פרי לבן, הדרים ומעט פרי טרופי. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 64 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל וחריף מכל סוג. סושי.

דבר המבקר: הרבה יותר פירותי ופחות חומצי מקודמו. זהו פרי מלא, גם אם לא דחוס ובשל, שמייצר יין עגול, ידידותי מאד למשתמש, מוחצן במידת מה, עם מידה של מתיקות. הוא ייטיב להשתדך לאוכל אסיאתי חריף מכל סוג.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: מכל יינות הטעימה, זה ה'ישראלי' ביותר.

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Loureiro 2018

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Loureiro 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Muros Antigos, Loureiro 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% לוריירו מתת האיזור לימה. 4 חודשי התבגרות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן, פרחים ועשבוניות. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 71 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: לוריירו הוא הזן הפירותי בבלנד הויניו ורדה הפורטוגזי. ביין הנוכחי יש פרי עדין ומדויק, חמיצות מאזנת, לעיסות עדינה ודקות מקסימה. כל כולו ניואנסים שדי מדהים למצוא בקטגוריית תמחור מהסוג הזה. התמורה שהוא מספק ל-71 שקלים היא לא פחות מפנומנאלית.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשמונה מילים: יין תמורה לכסף לבן מהמוצלחים שיש, ללוגמים מבינים.

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Alvarinho 2018

Anselmo Mendes, Muros Antigos, Alvarinho 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Muros Antigos, Alvarinho 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אלבריניו מתתי האיזור מונסאו ומלגאסו. 3 חודשי התבגרות בנירוסטה. צבע זהוב. אף לימוני וארומאטי, עם נגיעת עשבוניות קלה ועדינה. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: אלבריניו הוא בד"כ יין עם חמיצות חזקה המלווה במידה של מליחות. כאן יש, קודם כל, מורכבות ולאחר מכן עידון. האף מורכב, החיך מינרלי ומעודן ומושתת על שפע של איזונים עתירי ניואנסים. יין לא פחות ממהמם, עם מקדם גסטרונומי גבוה מאד. זהו אלבריניו במופע השלם והיפה ביותר שלו. מומלץ מאד מאד לאוהבי הז'אנר.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה. כי כזה יין, בכסף הזה, נדמה לי שלא תצליחו למצוא).

בחמש מילים: אלבריניו במופעו הטוב והשלם ביותר.

Anselmo Mendes, Contacto, Alvarinho 2018

Anselmo Mendes, Contacto, Alvarinho 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Contacto, Alvarinho 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אלבריניו מתתי האיזור מונסאו ומלגאסו. תסיסה על הקליפות ושלושה חודשי התבגרות בנירוסטה. צבע זהוב. באף הדרים ופירות טרופיים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: אלבריניו 'סקין קונטקט', כלומר כזה שבא במגע עם קליפות במהלך התסיסה. בהשוואה לקודמו, שכולו עידון, כאן יש יותר מהכל: הרבה יותר פרי ויותר מינראליות. אפשר לחוש אפילו בחלוקי נחל. הוא כמובן מוחצן בהרבה. לקהל הישראלי הטיפוסי במסעדות יהיה קל יותר לעכל אותו בהשוואה לקודמו המעודן מאד.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשלוש מילים: אלבריניו של מסעדות.

Anselmo Mendes, Muros De Melgaco, Alvarinho 2018

Anselmo Mendes, Muros De Melgaco, Alvarinho 2018. יח"צ,
Anselmo Mendes, Muros De Melgaco, Alvarinho 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אלבריניו מתת האיזור מלגאסו. 6 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע זהוב. באף הדרים ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 142 שקלים.

הכי מתאים ל: צדפות, לובסטר, פלטת פירות ים.

דבר המבקר: יין הדגל של יקב אנסלמו מנדס כולל, בניגוד לכל קודמיו עד כה, גם נוכחות של עץ, איתו נעשתה עבודה מאופקת ומדוייקת. יש לו אמסה, מורכבות, מינראליות ומליחות הוא מורכב ומצוין ומרגיש כמו בורגון גבוה (פרמייר קרו טוב לכל הפחות) רק בהרבה פחות כסף. התמורה שהוא מספק לכסף, לפיכך, היא מצוינת ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשמונה מילים: לבן גבוה נהדר בתמחור מתון להפליא (יחסית לאיכויותיו).

Anselmo Mendes, Exprssoes, Alvarinho 2017

Anselmo Mendes, Exprssoes, Alvarinho 2017. יח"צ,
Anselmo Mendes, Exprssoes, Alvarinho 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% אלבריניו מתת האיזור מקווינטה דה טורה בתת האיזור מונסאו. 9 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע זהוב. באף פרחים, הדרים ומינראליות. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 187 שקלים

הכי מתאים ל: פירות ים, צדפות, בשרים לבנים.

דבר המבקר: העץ כאן נוכח הרבה יותר. מדובר, אם כן, באלבריניו מוחצן בהרבה, מאסיבי מאד. ייתכן שיירגע בהמשך, תוך כחצי שנה עד שנה. אז הוא יהיה מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: לרכוש ולהתאפק.

  • עוד באותו נושא:
  • יין לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully