וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטקסס לפלורנטין: המעשנה החדשה של דרום תל אביב

28.1.2020 / 9:15

מגוון של בשרים שיוצאים מהמעשנה, נימוחים, עסיסיים וספוגים בניחוחות עשן משכרים, לצד רטבים מקוריים תוצרת המקום כמו סרירצ'ה-מייפל או כוסברה-ליים על בסיס קרם פרש, תכירו את טקסס ברביקיו גרסת פלורנטין

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

בוידאו: הפתיחה של טקסס ברביקיו ברמת החייל

טקסס ברביקיו. בועז לביא,
אסאדו מפורק ובריסקט מעושן/בועז לביא

שכונת פלורנטין בתל אביב מתחדשת במסעדת בשר שעושה רילוקיישן מרמת החייל. מסעדת טקסס ברביקיו מבוססת על תפריט של נתחי בשר שנעשים על פי המסורת המפורסמת של הברביקיו הטקסני. נתחי הבשר נבחרים בקפידה ומטופלים בשיטה המסורתית כשהם נמשחים ומושרים בתערובת תבלינים ייחודיות ("ראב") ונכנסים בשלמותם לעישון וצלייה איטית בשיטת Low & Slow - בחום נמוך למשך ארבע עשרה שעות.

הבשר בטקסס ברביקיו מגיח מהמעשנה העצומה שהביאו בעליה במיוחד ממיזורי כשהוא נימוח, עסיסי וספוג בניחוחות עשן משכרים. לצד הנתחים מוגשים רטבים מקוריים תוצרת המקום כמו סרירצ'ה-מייפל, כוסברה-ליים על בסיס קרם פרש ואיולי צ'יפוטלה ופונזו ועוד.

עוד בוואלה! אוכל

שני הסו-שפים לשעבר של יוסי שטרית חוזרים עם מסעדה חדשה

לכתבה המלאה
טקסס ברביקיו. בועז לביא,
סמאשבורגר/בועז לביא

התפריט מחולק לקטגוריות: מנות התחלה וחלוקה, בשרים מעושנים לפי משקל או יחידה ומנות בלחמניית בריוש. המסעדה מציעה גם מנות טבעוניות כמו ירקות מהמעשנה והמבורגר טבעוני. בין המנות בתפריט יש למשל Chicken & Waffle - עוף קריספי ברוטב סרירצ'ה-מייפל על וואפל בלגי עם עירית קצוצה ושומשום שחור (38 שקלים); Texas Salad- חסה אייסברג קצוצה עם תירס מעושן, שעועית העין השחורה, עגבניות שרי, בצל סגול וצנונית ברוטב ליים, צ'ילי ופונזו, ובתופסת לבחירה כמו עוף מפורק או אסאדו מפורק (46-63 שקלים).

יש גם כמובן נתחים מהמעשנה לפי משקל או יחידה שמוגשים עם בצל אדום מוחמץ וחמוצים טקסנים וביניהם למשל בריסקט (27 שקלים); אסאדו (שפונדרה) מפורק מהעצם (32 שקלים); או נקניקיית בקר מעושנת עם חרדל-וואסבי (28 שקלים).

אם אתם מעדיפים את הבשר שלכם בלחמניה יש למשל סמאשבורגר עם קטשופ ביתי, איולי צ'יפוטלה, ריבת בצל שרוף, חמוצים טקסנים, פלפל ורד גרוס (44 שקלים); עוף קריספי ברוטב סרירצ'ה - מייפל, קולסלאו, ומלפפונים חמוצים טקסנים (49 שקלים); בריסקט מעושן עם איולי צ'יפוטלה, צנון וגזר כבושים, מלפפון, כוסברה וחלפיניו טרי (47 שקלים) ועוד.

טקסס ברביקיו. בועז לביא,
אסאדו מפורק בלחמניה/בועז לביא

מאחורי טקסס ברביקיו עומדים משפחת פוגלמן ויוסי עמר, מסעדנים החולקים גם בעלות על מסעדת הבשרים הדרום אמריקאית בוצ'רי דה ברילוצ'ה ברמת החייל. טל פוגלמן הוא איש עסקים שגר מעל עשור בלוס אנג'לס, התאהב בברביקיו הדרומי והביא אותו לישראל. במעבר מרמת החייל למרכז תל אביב, ביקש פוגלמן להתאים ולהגיש את הקונספט בדיוק כמו במסעדות הבשרים שאותן פגש בחלק הדרומי של ארה"ב כאשר במרכז החלל החדש יש דלפק עץ ארוך ומאחוריו מתנהלת מלאכת הכנת הבשר, הצלייה והעישון. אזור הישיבה בנוי משולחנות עץ וספסלים ארוכים לישיבה משותפת ועל הקיר המרכזי ציור גרפיטי שהפגיש בין הדמות של הרצל לבין הלבוש הטקסני המוכר.

טקסס ברביקיו, רביעיית פלורנטין, דרך שלמה 43 תל אביב, שעות הפעילות בתקופת ההרצה: ימים ראשון - שבת 17:00-23:00, 03-6768661

טקסס ברביקיו. בועז לביא,
בריסקט/בועז לביא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully