וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמסה חמסה: בגט הזהב של עזרא

4.2.2020 / 7:10

קובי רובין מגיע אל הבגט הלוהט בטירת הכרמל וסוף סוף לא מרגיש שחוסכים עליו בקבבים; כאן הקבבים רבים על המקום בבגט, ובסוף מתחברים בהרמוניה מושלמת

הבגט הלוהט טירת הכרמל. קובי רובין, קובי רובין
הבגט הלוהט/קובי רובין, קובי רובין

הדבר הראשון שראיתי במקרר של עזרא היו שורות-שורות של קבבים, עוד ועוד קבבים, אי אפשר שלא לחייך למראה של כל כך הרבה קבבים, למי אין חולשה לקבבים?

אז אחרי החיוכים המנומסים הראשוניים, יחד עם עוד רעבים ממתינים בתור התחלתי להבין מי נגד מי. לא כל כך מסובך לזהות מי לא מטירת הכרמל, זו עיר קטנה בה כולם מכירים כולם, עזרא זיהה אותי על ההתחלה, וכבר הספיק להבין שהצצתי ופגעתי עם העין בפינה של המקרר. אז עוד לפני שהספקתי לשאול משהו, הוא אמר לי בקול רם "חמישה קבבים בבגט" לרגע הייתי מטושטש למשמע התשובה הכל כך טובה, אז שאלתי עוד פעם "כמה?" הייתי חייב לשמוע את זה שוב. אחרי יותר מידי מקומות שבהם מנסים לפזר לי את הקבב לאורך כל הבגט בכוח, שמחתי להבין שעכשיו אני הולך לאכול בגט קבבים מקצה עד קצה כמו שצריך, אז את הכמות הבנו, עכשיו נעבור לטעם.

לא יכולתי שלא לצלם את הקבבים על האש. אחרי דקה עזרא הוסיף את הבגט על האש ליד הקבבים, ככה לתת לו חיזוקית קטנה לפני ההגשה, ריח הקבבים מילא את המקום, הרחתי את ריח הבשר דרך התבלינים, אפשר לזהות ריח של בשר בקר טרי, הוא תמיד קליל יותר.

הבגט הלוהט טירת הכרמל. קובי רובין, קובי רובין
הקבב המדובר/קובי רובין, קובי רובין

הבגט ירד מהאש, מריחה של חריף לכל האורך, קצת ליים בלאדי, אחר כך עזרא התחיל להניח את הקבבים לאורך הבגט, הקבבים התווכחו ביניהם על הבכורה, כמה מהם חפפו זה את זה, צפיפות חיובית. סלט כרוב טרי על הצד, שכבה של חצילים מטוגנים דקים קריספיים, פטרוזיליה וסלט מטבוחה כי אנחנו בטירת הכרמל - זה חובה, את הצ'יפס קיבלתי על הצלחת יחד עם הבגט והתיישבתי לאכול.

פסי החריכה על הקבבים סימנו את הבאות, הבשר הטרי נכנע בקלילות ללהבות, הקבבים של עזרא לא עבים במיוחד ולא מתובלים יתר על המידה, לא מלוחים בכלל. קבבים מושלמים של על האש, הרי זה מה שבאים לאכול אצל עזרא - על האש.

קיפלתי את הבגט על הכל ולקחתי ביס באמצע של הבגט, רציתי ליהנות מכל הטעמים, הלקוחות סביבי הסתכלו עליי קצת מוזר. סלט המטבוחה נתפס על הקבב רווי השומן, רוטב הלימון עם החריף נתן את אותותיו, החצילים המתקתקים חיזקו את ההנאה והשומן של הקבב נתן עוד פעם בעיטה מלמעלה. את החיוך הזה כבר לא היה אפשר לעצור. כל זה בסך הכל 34 שקלים, עוד נקודת חובה, נא לרשום, רק תגידו שאתם רוצים לאכול כמו המונה טועם, עזרא מבין מהר ומכין הרבה יותר מהר.

הבגט הלוהט, הרצל 4, טירת כרמל, 04-8575541

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully