וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוף המטוגן של KFC חזר לארץ ואנחנו התייצבנו לטעום

3.2.2020 / 13:42

שמונה שנים אחרי שסגרה פה את הסניף האחרון ואחרי שלושה סיבובים שכשלו, KFC מנסה כאן שוב את מזלה, עם סניף ראשון בנצרת, והפעם בגרסה הלא כשרה, אז האם הפעם הצליחו לשחזר כאן את הטעם הטוב והמוכר? נסענו לבדוק

פתיחת סניף KFC, קנטקי פרייד צ'יקן/צילום: יעל לאור

בוידאו: הפתיחה של סניף KFC בנצרת היום

kfc. רעות סהר, רעות סהר
סטריפס ובייטס בסניף החדש של KFC בנצרת/רעות סהר, רעות סהר

שלוש פעמים ניסתה KFC במהלך שני העשורים האחרונים להצליח בישראל ונכשלה. היום היא מנסה בפעם הרביעית. הרשת נכנסה לישראל ב-1975 עם סניף ראשון בהרצליה ובעקבותיו סניפים נוספים, אבל חמש שנים אחר כך נפסקה הפעילות בישראל בגלל קשיים כלכליים ו-KFC נעלמה מהשטח.

ב-1988 היא הגיחה כאן שוב עם סניף בתל אביב שנסגר גם הוא בתוך זמן קצר. ב-1993 נעשה ניסיון נוסף של חברת דור אנרגיה כאשר הסניף הראשון של הסיבוב הזה נפתח בקניון הזהב בראשון לציון ובהמשך בעוד 6 מיקומים נוספים עד שנמכרה הרשת לאיש העסקים אודי שמאי והושקה מחדש ב-2003 עם עוד שמונה סניפים. ב-2009 הפכה הרשת כולה לכשרה ובהמשך נקלעה לקשיים וסגרה את כל סניפיה, כשהאחרון היה הסניף בקניון איילון שנסגר ב-2012.

יש לציין שהקשיים של הרשת להצליח בישראל התרחשו במקביל להצלחה עולמית אדירה, עם אלפי סניפים שנפתחים מדי שנה בכל העולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
kfc. יעל לאור, יעל לאור
הבאקט המפורסם עם כנפיים חריפות ועוף על העצם/יעל לאור, יעל לאור

KFC, ראשי התיבות של קנטקי פרייד צ'יקן, היא אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות בעולם, עם יותר מ-23,000 סניפים בכ-140 מדינות ברחבי העולם כולו. העוף המטוגן של KFC הוא מותג והבאקט (דלי) שבו הוא מגיע הם אייקון קולינרי שמוכר בעולם כולו וזכה לאינספור חיקויים, ככה זה שמותג קיים כבר יותר מ-70 שנה.

הרשת הוקמה על ידי הקולונל הרלנד סנדרס בשנת 1939, מי שמופיע עד היום בלוגו של הרשת עם המשקפיים, הסינר והעניבה המזוהים עמו. לסנדרס היה מתכון סודי לעוף שכולל כ-11 מרכיבים ששמורים עד היום כאחד הסודות הגדולים בתעשיית המזון, בו הוא השתמש להכנת עוף מטוגן שמכר בתחילה בחנות קטנה בתחנת דלק במדינת קנטקי ובהמשך בכמה סניפים באזור. 25 שנה אחר כך מכר סנדרס את הזיכיון על המותג בכ-2 מיליון דולר, דבר שחזר על עצמו מספר פעמים כשהמותג נמכר עוד 3 פעמים נוספות ועבר ידיים.

היום כאמור נפתח הסיבוב הרביעי של הרשת בישראל עם סניף ראשון בעיר נצרת. לא תל אביב, לא ראשון לציון, נצרת. ואם אתם תוהים לגבי הבחירה בה כלוקיישן הראשון של הרשת בסיבוב הקאמבק הנוכחי, אז דעו שהיא מחושבת. בעוד KFC כשלה פעם אחר פעם בישראל, בגדה המערבית יש מעל ל-10 סניפים שפועלים בהצלחה. בכלל, KFC מצליחה מאוד במדינות ערביות ובמגזר הערבי בישראל יש לא מעט חיקויים לעוף המטוגן. נצרת, עיר תוססת ועמוסת תיירים, נבחרה על ידי הרשת לסניף הראשון לאחר שנתיים של בחינה מדוקדקת של השוק ושל הכנות. בהמשך צפויים להיפתח סניפים נוספים בכל הארץ. מה יהיה שונה הפעם? במפלה האחרונה של הרשת בישראל נשמעו טענות כי הכשרת הרשת פגמה במוצר עצמו ובטעמו. למרות שאין שום הוכחות שזה אכן היה המצב, הפעם KFC מציגה בישראל מוצר שזהה לחלוטין לזה המוגש בסניפים בכל העולם. מה תוכלו לאכול בסניף הישראלי?

התפריט די גדול, וקצת קשה להתמצא בו בהתחלה. הוא מחולק לקטגוריות של בורגרים, טורטיות, ארוחות עוף, ארוחות באקט (הדלי המפורסם) וארוחות ילדים. בין מוצרי העוף יש עוף על העצם, בייטס, סטריפס (רצועות) וכנפיים חריפות. יש גם סלטים שונים ותוספות (סלט קולסלאו וצ'יפס).

KFC, קנטקי פרייד צ'יקן. רעות סהר, רעות סהר
זינגר בורגר/רעות סהר, רעות סהר

אז איך הטעם?

העוף של KFC לא אכזב. התוצאה תאמה מאוד את הזכרונות מארצות רחוקות. יש כמה מנות ממש טובות - הכנפיים החריפות (החל מ-8 שקלים לשתי יחידות ועד 75 שקלים ל-25 יחידות) נהדרות, והיו בין המנות החביבות עלינו - קריספיות וחריפות במידה. גם מנת הסטריפס (15 שקלים ל-2 יחידות ועד 49 שקלים ל-9 יחידות) - מנה של רצועות עוף, בלטה ממש לטובה עם עוף רך ועסיסי במעטפת פריכה ומעט מתקתקה, והייתה הפייבוריטית שלנו.

מתוך הבאקט הקלאסי דגמנו נתחי עוף מטוגנים על העצם (12 שקלים ליחידה ועד 73 שקלים ל-9 יחידות), שאמנם לא היו פריכים מספיק אבל רכים והתפרקו מהעצם בדיוק כפי שהם אמורים. טעמנו גם מנת בייטס (14-55 שקלים), נתחים קטנים בגודל ביס עם שוליים פריכים במיוחד.

באגף הבורגרים בולטת במיוחד מנת הזינגר בורגר (17-39 שקלים), מדובר בבורגר ענק משני נתחי עוף רכים בליווי רוטב שמחבר את הכל לכדי ביס אמריקאי מושחת, ודי מוצלח. טעמנו גם את הבוקס מאסטר (33 שקלים), נתח עוף והאש-בראון (מין לביבת תפוחי אדמה) בטורטייה, מנה שהיתה קצת יבשה, פחות מהנה, והכי פחות מוצלחת בטעימה הנוכחית.

הדבר היחיד שדי ביאס אותנו היה היעדרם הבולט של הרטבים המצוינים המזוהים עם KFC בכל העולם, רוטב הצ'ילי המתוק, רוטב חרדל ודבש, רוטב מתוק חמוץ, רוטב ברביקיו מעושן, רוטב ראנץ' קרמי, וכמובן רוטב הבית של הרשת - the finger lickin' good souce, כולם רטבים מעולים שהופכים את חווית העוף למגוונת ונהדרת. כאן בנצרת הוגשו רטבים גנריים של הלמנס והיינץ (קטשופ, מיונז, רוטב שום, צ'ילי חריף וברביקיו), שקצת פחות מהנה לטבול בהם את העוף.

למעט עניין הרטבים, נראה שהפעם כן הצליחו לשחזר ב-KFC את הטעם המקורי המאפיין את הרשת. עומר זיידנר, מנכ"ל KFC בישראל, מדבר על פתיחה של עשרות סנפים ברחבי הארץ בתוך 3-4 שנים, אך נכון לכרגע לא ברור היכן ומתי ייפתח סניף נוסף. אם בכל זאת אתם בדרככם לצפון ובא לכם להרגיש קצת אמריקה, שימו וייז לרחוב פאולוס השישי בנצרת, אתם כבר תזהו את האיש המשקפיים מחכה לכם כאן.

KFC, פאולוס השישי 116 נצרת, ראשון - שבת: 11:00-23:00. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • KFC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully