וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימני, יפני וברזילאי: שלושה מקומות חדשים לאכול בהם מחוץ לת"א

17.2.2020 / 10:00

בית קפה ברזילאי חדש ומגניב ברעננה, דוכן חדש בשוק מחנה יהודה שמכניס הכ-ל לתוך לחוח, ומסעדה יפנית מושקעת ומסקרנת באיזור הבורסה ברמת גן, קבלו שלושה מקומות חדשים ויוצאי דופן שכדאי להכיר

צילום: לוציאנה ברסלר, אפיק גבאי, אלמוג ספדי

אדאן - דוכן הלחוח החדש של שוק מחנה יהודה

אדאן שוק מחנה יהודה. אלמוג ספדי,
מעורב ירושלמי על לחוח/אלמוג ספדי

יוני בן הרוש, חרדי לשעבר, פתח דוכן חדש בשוק מחנה יהודה שמציע גרסה מיוחדת לכמה מאכלים שכולם אוהבים. למקום קוראים אדאן על שם העיר בתימן וכל כולו על טהרת הלחוח, אותה פיתה תימנית רכה ונימוחה שבן הרוש מכיר כל כך טוב מהבית התימני שלו. "הלחוח הוא בסיס שיכול להתאים לכל דבר כמעט", אומר בן הרוש, "אז החלטתי לקחת אותו צעד אחד קדימה ולהכין מנות מגוונות של לחוח, עם טעמים שונים ומעניינים". באדאן תוכלו לאכול מגוון מנות המורכבות על גבי הלחוח שנעשה בעבודת יד במקום, ומגולגל ממש כמו לאפה. בין המנות יש למשל מעורב ירושלמי עם חומוס, סלט וטחינה, מגולגל בתוך לחוח; קבב עם חומוס, סלט וטחינה, מגולגל בתוך לחוח; חזה עוף קריספי ומתובל; סביח בלחוח עם ביצה קשה, חציל פיקנטי מטוגן, חומוס חריף, סלט ירקות קצוץ דק, בצל, חמוצים, חילבה, טחינה ועמבה; פלאפל לחוח או חביתת ירק עם תוספות כגון פטרוזיליה, בצל ועגבניות, שמתבשלת כשמעליה לחוח, כך שהם מתמזגים זה בזה (20-37 שקלים).

אדאן, רחוב האגוז 6 שוק מחנה יהודה ירושלים, 054-4750017, שעות הפעילות בימים א'-ה' 10:00-23:00, ובשישי וערבי חג עד 16:00

קאמאקורה - היפנית החדשה של רמת גן

מסעדת קאמאקורה. אפיק גבאי,
טרטר בקר על מח עצם/אפיק גבאי

מלון הבוטיק אינדיגו במתחם הבורסה, מתחדש בימים אלו במסעדת קאמאקורה - מסעדה הקרויה על שם תקופה בהיסטוריה של יפן בה עלו השוגונים לשלטון ויצרו קולינריה יפנית חדשנית. המסעדה מושתתת על טהרת הבשר בסגנון היפני הצלוי בג'וספר על אש חיה ומוגש באופן מוקפד ומדויק. מי שעומד מאחורי התפריט והקונספט הוא שף גיל-עד דאבוש שעבד במסעדת סושי גיוטן המעוטרת בשלושה כוכבי מישלן ביפן ומתמחה זה מספר שנים במטבח היפני וחוקר אותו לעומק.

המנות של דאבוש מחברות בין טכניקות יפניות מסורתיות ועכשוויות לצד רטבים וחומרי גלם יצירתיים, ובמרכז נתחי הבשר בטיפול ארוך של יישון, כבישה או צלייה. יהיו שם למשל סינטה טטאקי - סינטה צרובה על גחלי אלון יפניים עם קרם אגוזי לוז, אגוזי לוז ושיסו (54 שקלים); פילה בקר בתערובת תבלינים יפנית מטוגן בטמפורה לצד סלט מיזונה ורוקט (65 שקלים); טרטר בקר על מח עצם צלוי על גחלי אלון יפניים ברוטב טארה (89 שקלים); סטייק חציל במיסו - חציל מבושל פעמיים ברוטב מיסו קוג'י מתוק ושומשום (39 שקלים); סוקיאקי פרגית גחלים וסובה - קדירה יפנית של פרגית, אטריות סובה, פטריות האנה דונקו, ותרד ברוטב סויה מתוקה וסאקה (68 שקלים) ועוד. יהיה גם סושי בר קטן בתוך המסעדה וכמובן תפריט אלכוהול עמוס בסאקה.

קאמאקורה, אהליאב 5 מלון אינדיגו רמת גן, 073-2753807, שעות הפעילות בתקופת ההרצה בימים א'-ה' 18:30-23:30 ובהמשך גם בצהריים 12:00-15:30

בריגדריאה - בית קפה ברזילאי חדש ברעננה

בריגדריאה. לוציאנה ברסלר,
קרנבל ברזילאי/לוציאנה ברסלר

ברעננה נפתח בית קפה חדש בקונספט שנדיר במחוזותינו - בית קפה ברזילאי. הבריגדריאה מגיש מגוון קינוחים ומאכלים ברזילאים כשגולת הכותרת היא חטיף הבריגדיירו. מאחורי המקום עומדת הקונדיטורית מיירי נוסבכר שעלתה בעצמה מברזיל והביאה את הבריגדיירו ארצה, שהם מין כדורי שוקולד ברזילאים עשויים מאבקת קקאו וחלב מרוכז. הם מגיעים במגוון טעמים וצבעים, הקלאסיים הם שוקולד בלגי, ריבת חלב, תות בציפוי סוכריות תות, פיסטוק, שוקולד לבן, ושוקולד מריר, אבל יש גם בטעמי קוקוס, פסיפלורה, וגם בריגדיירו בטעמי חטיפים מוכרים כמו קיט קט, אוריאו, לוטוס, קינדר בואנו וטוויקס (6-15 שקלים).

בנוסף לבריגדיירו יש במקום תפריט מלא הכולל כריכים, פסטות, סלטים ועוד כל מיני מתוקים, יש למשל קערת אסאי ברזילאי עם גרנולה ופירות מוגשת בקליפת קוקוס (45 שקלים); פאו דה קז'ו - לחמניית טפיוקה וגבינה ברזילאית (35 שקלים ל-10 יחידות); טוסט מלוח על בסיס קמח טפיוקה עם מוצרלה, עגבניות שרי ואורגנו (27 שקלים) ועוד.

בריגדריאה, החרושת 54 רעננה, 09-8658080, שעות הפעילות ביום א' 8:30-17:00, בימים ב'-ה' 8:30-19:00 ויום ו' 08:00-13:30

בריגדריאה. לוציאנה ברסלר,
גם כדורי הבריגדיירו המושלמים האלה נמצאים שם/לוציאנה ברסלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully