וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות מן ההר הירוק תמיד

19.2.2020 / 15:00

אבי אפרתי לוגם יינות של יקב וורטמן החיפאי ומגלה לבנים עם אופי ואדומים ים תיכוניים גסטרונומיים ומהנים. היינן חי וורטמן ממשיך לספק את הסחורה עם יינות איכותיים ומתוני תמחור

וורטמן, שמבור 2015. יח"צ,
וורטמן, שמבור 2015/יח"צ

וורטמן, שמבור 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 45% קריניאן, 36% מרלו ו-9% קברנה סוביניון מכרמים באזור הכרמל. שבועיים תסיסה במיכלים קטנים ו-11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום כהה. באף פרי שחור ואדום מרוכזים, טבק, עור ומגע עישון. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: 'על האש', המבורגר אנטריקוט, כריכי בשר.

דבר המבקר: הפרי השחור משמעותי בחיך יותר מהאדום ועימו גם שפע תבלינים. חמיצות מאזנת טובה. מידה של מוחצנות אבל לא מוגזמת. הקריניאן המתובל הוא שמכתיב את הטון כשהמרלו מעגל במידה הנכונה והקברנה מוסיף מאסה ויציבות. אדום בסיסי שכייף ללגום בהקשרים קולינריים רבים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: יין ביסטרו מקומי מוצלח במיוחד.

וורטמן, שפיה לבן 2017. יח"צ,
וורטמן, שפיה לבן 2017/יח"צ

וורטמן, שפיה לבן 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 61% סוביניון בלאן והשאר סמיון מעמק שפיה. תסיסה והתיישנות בת שבעה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 300 ליטר. צבע זהוב קש. באף הדרים ופרחים. גוף בינוני. 10.5% כוהל בנפח.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: פרי טוב שמאוזן בחמיצות נעימה, מרעננת. נעים מאד ללגימה. אחוז האלכוהול הנמוך מספק קלות נחמדת שהופכת את היין לכזה שאפשר לשתות ולשתות ממנו. העץ מוסיף מימד במתינות ראויה ומשך ההתיישנות בבקבוק מוסיף מידה של עומק לקלות המסוימת. ביחד, מתקבל יין קל יחסית שניחן במורכבות משמחת. יכול לסחוב עוד שנתיים לפחות בתנאי אחסון ראויים ועשוי להיות מרתק ממש לכשייפתח אז.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: קלות שיש בה גם מורכבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וורטמן, לבנט 2016. יח"צ,
וורטמן, לבנט 2016/יח"צ

וורטמן, לבנט 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% קריניאן, 23% גרנאש, 17% סירה ו-10% מורבדר מכרמים באיזור הכרמל. 3 שבועות תסיסה בנירוסטה ו-13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום-סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, תבשילי קדירה על בסיס טלה וכבש. סטייקים.

דבר המבקר: פרי שחור מרוכז, המון תיבול, מתיקות עדינה ומרומזת, שמקורה בפרי ולא בעץ. חמיצות נעימה. גוף שבנוי היטב אבל לא אינטנסיבי מידי, ששומר על מתינות ואיפוק. יין ים תיכוני שכולו אופי, עם מקדם גסטרונומיות גבוה מאד. מוצלח במיוחד לארוחות על בסיס טלה וכבש.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהשוואה לאדומים המקומיים מקבילי התמחור).

בשש מילים: בלנד ים תיכוני מוצלח וגסטרונומי מאד.

וורטמן, קריניאן 2016. יח"צ,
וורטמן, קריניאן 2016/יח"צ

וורטמן, קריניאן 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מעמק שפיה. שבועיין תסיסה בנירוסטה שלאחריהם 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, תבשילי קדירה על בסיס טלה וכבש. כבש בתנור.

דבר המבקר: קריניאן טיפוסי לאגן הים התיכון, עם מגע דרום צרפתי (עמק הרון) אמיתי. פרי נהדר, לא עמוס ולא בשל, תבלינים מאסיביים כמקובל בז'אנר, איפוק, מתינות ונינוחות. זה יין שמקורו בכרמים צרובות שמש, שמספק שפע אופי, אלגנטיות ורכות. הוא נמנע, במתכווון, וכמה טוב שכך, מן הקטיפתיות החנפה ההיא, שמאפיינת יינות 'עולם חדש'. ההנאה שהוא מספק לאוהבי יינות אגן הים התיכון היא לא פחות מעצומה.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת. ללא ספק מטובי היינות המקומיים בקטגוריית המחיר).

בשש מילים: חבר מכובד בקהילת הקריניאנים המקומיים האיכותיים.

וורטמן, סמיון 2018. יח"צ,
וורטמן, סמיון 2018/יח"צ

וורטמן, סמיון 2018

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סמיון מכרם בוגר בן 40 שנה בעמק שפיה. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות גדולות. ביקבוק ללא הצללה. צבע זהוב. באף פרי לבן (תפוח ירוק, אגס), לימוניות ופרחים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: זה היין הגבוה של וורטמן, המתבסס על הזן הבורדולזי הקלאסי, והוא רק בראשית דרכו. אל הפרי הלבן והלימוניות שניכרים באף נוסף בחיך מימד דבשי ועשבוני. החמיצות ניכרת והיא מצוינת ועימה נוכח גם מימד מינראלי משמעותי. יין מורכב, שניכר שבמשך התיישנותו הממושך יחסית בעץ נהגו בו באיפוק רב. גסטרונומי מאד, מורכב, רב רובדי ויעמיק היטב בשנים הקרובות. פוטנציאל התיישנות בן ארבע-חמש שנים.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: לבן יבש מקומי מורכב ומלא אופי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully