וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב נווה ירק - מצוינות כנגד כל הסיכויים

11.3.2020 / 16:20

אבי אפרתי נהנה מהיינות הים תיכוניים רבי האופי של יקב נווה ירק

יקב נווה ירק. יח"צ,
יקב נווה ירק/יח"צ

מרתק לפגוש את יינות יקב נווה ירק. הם שונים כמעט בכל פרמטר אפשרי. גם סיפורו של היינן והבעלים - מומו שמילוביץ', שונה מכל מה שאנחנו מכירים. שנים ארוכות היה שמילוביץ' - בן מושב נווה ירק, ממשפחה שעסקה בחקלאות - בעליו של סטודיו מצליח לעיצוב המוצר וחובב יין כבד. ב-2012 החל לטפל בכרמים ותיקות שנתגלו במושב נווה ירק וב-2015 ציין את הבציר הראשון.

כשלוגמים את היינות של שמילוביץ' קשה מאד להאמין שכרמים באיזור השרון הדרומי, בלב ליבו של מרכז הארץ, מסוגלות לספק איכויות מהסוג שהן מספקות. שמילוביץ' מייצר 25,000 בקבוקים בשנה ועושה בעצמו גם את כל שאר עבודות היקב שמעבר לייננות. הדגש הברור - זני כסגנוני, הוא על יינות ים תיכוניים. זה אומר שכל היינות שלו, לבנים כאדומים, מתגלים כמאופקים ובכולם ניכרים יובש משמעותי, חמיצות עזה, מורכבות נהדרת ואופי יוצא דופן. מושב נווה ירק, מטרים מכפר סבא והוד השרון, רחוק מלהיות קלאסיקת כרמים ויין אבל התוצרים של שמילוביץ' מצוינים ממש ומומלצים בכל פה ללוגמים מנוסים חובבי הז'אנר הים תיכוני.

את יינות יקב נווה ירק ניתן להשיג ביקב בטלפון 03-9384444

נווה ירק, בלאן 2018

נווה ירק, בלאן 2018. יח"צ,
נווה ירק, בלאן 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סמיון, שרדונה וסוביניון בלאן מכרמים בנוה ירק. צבע זהוב. באף ירקרקות ניכרת, פרחים ודבשיות מה. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: הירקרקות מהאף ניכרת מאד גם בחיך. פרי טוב, נעים מאד, חמיצות מאזנת ראויה. המאפיין המרשים ביותר כאן הוא מקדם היובש הגבוה מאד של היין הזה. עם זאת, הוא ללא ספק הידידותי ביותר למשתמש מבין יינות הטעימה הנוכחית, בהקשרי התאמה לחיך המנוסה פחות. עם זאת, הוא במצבו הטוב ביותר כשהוא מקורר רק בקושי. קירור של ממש סוגר אותו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בעשר מילים: למרות היובש החד והחמיצות הניכרת, זהו יין ידידותי מאד למשתמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נווה ירק, סוביניון בלאן 2018

נווה ירק, סוביניון בלאן 2018. יח"צ,
נווה ירק, סוביניון בלאן 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מכרם בן זמרה בגליל העליון. 8 חודשי התיישנות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף ליים, פרי טרופי ועשבוניות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 128 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: יובש נהדר, קיצוני ומרחיק לכת כמעט במונחי התעשייה המקומית, במובן החיובי עד מאד. יש גם עשבוניות רבת נוכחות, ליים ומעט טרופיות, שאת כולם חותכת בחדות החמיצות החד משמעית. יותר מכל מעורר היין המשובח הזה אסוציאציות ליינות סאנסר שבעמק הלואר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד. יקר במונחי לבנים מקומיים, אבל שווה כל שקל).

בשבע מילים: מטובי יינות הסוביניון בלאן הזניים המיוצרים בישראל.

נווה ירק, שרדונה 2018

נווה ירק, שרדונה 2018. יח"צ,
נווה ירק, שרדונה 2018/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מהרי יהודה. 8 חודשי התיישנות על השמרים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב. באף תפוח ירוק וליים. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות ובשרים לבנים.

דבר המבקר: התפוח הירוק והליים נמשכים מהאף לפה. חמיצות עזה ביותר מאזנת אותם. העזות שלה מרשימה ממש בהינתן היובש החד משמעי, כמו גם הנימה המינראלית הברורה. העבודה עם העץ מאופקת, מספקת עוד רבדים אבל לא גורמת ליין להפוך מוחצן מידי. שרדונה לא פחות ממצוין.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. יקר אבל ראוי מאד).

ב-11 מילים: חמיצות מרשימה כזו כמעט ולא רואים כאן ביינות שרדונה, אם בכלל.

נווה ירק, רוז' 2017

נווה ירק, רוז' 2017. יח"צ,
נווה ירק, רוז' 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גרנאש, סירה, קריניאן וארגמן, ביחסים שווים, מנוה ירק. כל זן טופל אחרת: הקריניאן עבר תסיסה ספונטנית. הסירה, עם השזרות. הגרנאש עבר השריה ארוכה עם הקליפות והארגמן תסס באשכולות שלמים. צבע אדום עמוק מעט סגלגל. באף פרי אדום, שחור, תבלינים, זיתים שחורים ומעט אבק. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות טלה וכבש, סטייקים.

דבר המבקר: פרי כייפי, לא עמוס מידי, תיבול עוצמתי, חמיצות נעימה. יין ים תיכוני שניכרת בבירור תרומתו של כל אחד מהזנים הנוכחים בו. הוא נעים, עדין, שפיצי במידה וגסטרונומי מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: בלנד ים תיכוני כייפי וגסטרונומי מאד.

נווה ירק, קריניאן גפנים בוגרות 2017

נווה ירק, קריניאן גפנים בוגרות 2017. יח"צ,
נווה ירק, קריניאן גפנים בוגרות 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קריניאן מכרם נטע בנוה ירק. תסיסה ספונטנית ללא שמרים. שנה בחביות עץ אלון צרפתי ישנות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 165 שקלים

הכי מתאים ל: צלעות טלה, סטייקים.

דבר המבקר: קריניאן בסגנון דרום צרפתי במיטבו, עם פרי מצוין, לא עשיר מידי, חמיצות מאזנת חדה ומצוינת, תיבול ניכר והכי חשוב: מצד אחד מורכבות עתירת ניואנסים ומצד שני מן דקות, שלא לומר רזון, שהופכים אותו לגסטרונומי ביותר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. אמנם לא זול אבל טוב ממש).

בשש מילים: קריניאן ים תיכוני שכולו איכות ואופי.

נווה ירק, גרנאש 2017

נווה ירק, גרנאש 2017. יח"צ,
נווה ירק, גרנאש 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% גרנאש מנוה ירק. השריה ארוכה על הקליפות. שנת התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום מעט סגלגל. גוף קל-בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 185 שקלים

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קידרות בקר וטלה.

דבר המבקר: גם ליין הזה רזון בולט, דקיקות אפילו. מאידך, מנעד הטעמים הנחשף בחיך רחב באורח די מדהים. פרי מצוין, חמיצות, תבלינים, מגע אדמתי ושפע אופי. יין לא פחות מנפלא שלגמרי מצדיק את תמחורו. פוטנציאל התיישנות בן עשור בתנאי אחסון ראויים.

תמורה לכסף: 3.5/5 (יקר אבל יחסית ליינות ברמה הזו, מדובר באחלה תמורה לכסף).

בשלוש מילים: גרנאש מצוין ממש.

נווה ירק, DURIF 2017

נווה ירק, DURIF 2017. יח"צ,
נווה ירק, DURIF 2017/יח"צ

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פטיט סירה מנוה ירק. 50% מהענבים תססו באשכולות שלמים. 50% עבור תסיסה קצרה על הקליפות ולאחר מכן על הנוזל. צבע אדום סגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 225 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי בקר מיושנים ממושכות על עצם, עשויים בגריל פחמים. קדירות טלה וכבש, ולצידם גם צדפות ופירות ים.

דבר המבקר: יין שהוא יציאה - נראה אדום אבל בפועל מתנהג בחיך באופן שמזכיר לפרקים יין לבן. היובש החד ולצידו ישנה חמיצות עזה שלו שתאפשר לו חיים ארוכים מאד. בתנאים נכונים יוכל להחזיק לפחות 15 שנים - נדיר במונחי תעשיית היין המקומית, שיינותיה לא חזקים במיוחד בכל הנוגע להתיישנות ארוכה. יין מורכב ומלא אופי, ללוגמים מנוסים.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. יקר אבל ייחודי מאד).

ב-22 מילים: לא יין לכל אחד אבל אלו שיידעו להעריך את מה שיש בו יאהבו אותו וייהנו ממנו מאד.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully