וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אצלנו: ניו יורק ופריז סוגרות את כל המסעדות

16.3.2020 / 11:00

בניו יורק ופריז, כמו גם בערים אחרות בעולם, התעוררו הבוקר לעולם שבו כל המסעדות ובתי הקפה סגורים, דבר כזה עוד לא קרה מעולם

חו"ל ניו יורק המבורגר שייק שאק. GettyImages
ההמבורגר של שייק שאק סגור החל ממחר/GettyImages

ביל דה בלאזיו, ראש עירית ניו יורק, הורה הלילה לסגור את כל המסעדות, הברים ומועדוני הלילה בעיר, החל ממחר, יום שלישי ה-17 במרץ. מסעדות ימשיכו לפעול במתכונת טייק אווי ומשלוחים בלבד, הוראה דומה לזו שניתנה בישראל בימים האחרונים, זאת במטרה לנסות ולצמצם את התפשטות הנגיף בתפוח הגדול, לאחר שבכל מדינת ניו יורק אומתו מעל 600 מקרים של הידבקות בנגיף עד כה.

ההחלטה לסגור את המסעדות והברים היא החלטה חסרת תקדים בעיר שיש בה מעל 6000 מסעדות וכמה מהן מן המפורסמות בעולם. עוד לפני שהתקבלה ההוראה הרשמית כבר הודיעו כמה מקבוצות המזון והאירוח הגדולות בעיר שהן לוקחות החלטה עצמאית קשה ובוחרות להשבית את הפעילות לטובת הבריאות של צוותן ושל המשפחות שלהם.

כך קרה שבתחילת השבוע הודיעו כמה שפים ומסעדנים גדולים, ביניהם דני מאייר שעומד בראש קבוצת יוניון סקוור הוספיטליטי שמחזיקה במעל 20 מסעדות מהידועות בעיר, ביניהן גם רשת הבורגרים הניו יורקית שייק שאק, שהודיע בתחילת השבוע על סגירת כל מסעדות הקבוצה. גם אימפריית מומופוקו של דייוויד צ'אנג שכבר בשבת הודיע על הפסקת פעילות שכוללת גם היא את כל מסעדות הקבוצה, או דן ברבר, שסגר את שתי מסעדות בלו היל המפורסמות שלו לפני שלושה ימים, ועוד עשרות שפים, ורשתות פופולריות, ומסעדות שהחליטו עוד לפני ההוראה הרשמית להשבית פעילות.

הוראת הסגירה משאירה אלפי בעלי עסקים ונותני שירות בתחום המזון בחוסר ודאות לגבי העבודה שלהם או העסק שלהם, ממש כמו כאן בישראל.

מלון פנינסולה בפריז, צרפת. AP
פריז סוגרת את כל המסעדות ובתי הקפה/AP

גם פריז חוותה אתמול שינוי מפחיד בתוך משבר הקורונה שעובר על המדינה הצרפתית, בתי הקפה והמסעדות שהם הלב הפועם של העיר נותרו סגורים ומוחשכים. תושבי פריז מספרים שאפילו בתקופות החשוכות שעברו על העיר בעבר, אם בתקופת הכיבוש הנאצי או במתקפות הטרור של 2015, עדיין בתי הקפה והמסעדות נותרו פתוחים, דבר שכבר אי אפשר להגיד על המשבר הנוכחי. בשבת הודיע ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ על סגירת כל העסקים שאינם חיוניים ביניהם גם המסעדות ובתי הקפה, הודעה חסרת תקדים גם היא בצרפת, מדינה שהתרבות שלה נסמכת על הקולינריה.

בתחילת השבוע הודיע גם רנה רדזפי, שף מסעדת נומה בקופנהגן, אשר נחשבת לאחת המסעדות הטובות בעולם, על השבתת הפעילות של המסעדה עד לתחילת אפריל לפחות, זאת בעקבות התפשטות הנגיף בדנמרק ובמדינות השכנות. רדזפי אומר שמדובר באתגר שהוא מעולם עוד לא עמד בפניו, ובאחת ההחלטות הקשות שהוא נאלץ לעשות בחייו. רדזפי הודיע במקביל שהוא ידאג לצוות שלו לתשלום על התקופה הקרובה, לביטוח הבריאות שלהם, ואף ימשיך לדאוג לאוכל בעבורם במהלך התקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully