וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כפפות ומסיכה: סביח בימי קורונה

17.3.2020 / 7:18

אז המסעדות אמנם סגורות, אבל דווקא דוכני אוכל הרחוב הסתגלו יחסית (בינתיים) למצב הקיים - המונה לא מוותר על מנת הסביח שלו, מגיע לסביח הרצל, ומתענג על אחת המנות הטובות בעיר

סביח הרצל. קובי רובין, קובי רובין
סביח הרצל/קובי רובין, קובי רובין

עד השבוע ללכת לאכול בחוץ הייתה פעולה שבשגרה. היית מגיע לכל מקום של אוכל ראוי, מסעדת יוקרה או אוכל רחוב במקרה שלי, לא חושב יותר מדי. הכנה של אוכל עם כפפות ומסכות היינו רואים רק בתוכניות אוכל מממקומות רחוקים, מבחינתנו הישראלים, ההגנה המוגזמת הזאת נראתה רחוקה מהמציאות, אבל עכשיו כשכולנו קצת יותר חרדתיים, הכל השתנה, לטובת הכלל במלחמת הקורונה הנוכחית.

ביום ראשון לפני יומיים בלבד, עברתי עם המונית ברחוב הרצל בתל אביב, סביח הרצל קיים שם קצת יותר משש שנים, אכלתי במקום לא פעם, ואיך שהוא לא יצא לי לכתוב עליו. הפעם כשחלפתי על פני המקום ראיתי לקוחות עומדים בחוץ, והעובד בפנים היה עם כפפות ומסכה, מנסים לנצח את המצב המוזר שנקלענו אליו, לעמוד בתקנות שהולכות ונעשות יותר ויותר מחמירות. זה המקום הראשון שראיתי באותו יום שלקח את העניין בשיא הרצינות המתבקשת, זה כנראה מה שצריך, אז עכשיו אני מכה על חטא על השכחה וכותב על סביח הרצל. מוטב מאוחר.

עם כניסתי למקום, שגיב הבעלים שלח אותי החוצה, לחכות לתורי מעבר לדלת, על הזכוכית של המקום היה כתוב בגדול ''נא להישמע להנחיות''. רק טייק אווי. בימים כתיקונם הייתי נעלב, אבל כעת ההנחיה הנוכחית מקובלת ומבורכת, אז אם אתה שומר מרחק בתור ומישהו אפילו בטעות מתקרב אליך, אז אתה בנימוס מתרחק ממנו, שני מטרים בבקשה ומחכה בסבלנות לאחת ממנות הסביח הכי מעולות בעיר.

סביח הרצל. קובי רובין, קובי רובין
עם כפפות ומסיכה/קובי רובין, קובי רובין

זה מתחיל עם פיתה לא עבה מידי אבל מדהימה, שמצליחה להחזיק את התוכן מעולה, למרות שכבות הטחינה והעמבה מעל ומסביב לחציל. סביח מעולה הוא כזה שמספק לך הפתעות בכל ביס מחדש. אז ביקשתי על ההתחלה טחינה ועמבה, כי ככה בודקים פיתה של סביח, אחר כך המון חציל וביצה קצת חומה אבל לא יותר מידי. אז שגיב בוזק את התבלין הסודי שלו וממשיך לשכבה השנייה, כן, כן, עוד חציל מעל הכל כדי לסגור את הסיפור. הפיתה התעגלה לה לכדי כמעט כדור של סביח, אתם מכירים אותי מספיק זמן, לא חובב סלטים אנוכי, שגיב קצת כעס עליי ובצדק. הוא הוסיף לקראת הקצה של הפיתה אקסטרה בצל בפרוסות והמון פטרוזיליה שאת חלקה הגדול החביא לי בתוך הפיתה, פרוסה של תפו"א של סביח עם עוד מהתבלין מהסודי.

את הסביח אכלתי בחוץ כמתבקש, בעמידה. מישהו העיר לי שאשב לאכול, יש ספסלים קטנים, לי זה לא הפריע - נהג מונית, רק כשהוא עומד הוא יודע שהוא לא עובד. המשכתי לאכול, יותר נכון לשלוק את הסביח. שווה כל שקל של ה- 20 שקל לאחת ממנות הסביח הכי ראויות בעיר תל אביב, בריאות לכולם בהקדם ובתאבון.

סביח הרצל, הרצל 98 תל אביב, 052-6816168, שעות פעילות: ראשון - חמישי 09:30-22:00, שישי: 09:30 עד שעה לפני כניסת שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully